STUDIU SAXO BANK: "Băncile riscă să piardă controlul şi vizibilitatea datelor clienţilor"

D.I.
Bănci-Asigurări / 18 aprilie 2018

Sursa foto: Twitter

Sursa foto: Twitter

Băncile riscă să piardă controlul şi vizibilitatea datelor clienţilor şi a relaţiilor cu aceştia, pe măsură ce tot mai multe servicii către consumatori şi companii sunt furnizate digital, se arată într-o analiză a Saxo Bank.

Potrivit documentului, "Prima mega-tendinţă ce va conduce către schimbare în continuare în cadrul modelelor de afaceri bancare este digitalizarea rapidă a serviciilor ce a transformat multiple industrii în ultimul deceniu. Aceste servicii valorifică inovaţia tehnologică pentru a furniza clienţilor o viteză mai mare, opţiuni şi simplitate, cu implicaţii pentru rolul tradiţional al băncilor în lanţul valoric financiar. Pe măsură ce tot mai multe servicii către consumatori şi companii sunt furnizate digital, se generează o serie mai diversă de fluxuri de date, în timp ce serviciile bancare sunt tot mai integrate în back-end-ul propunerilor valorice ale terţelor părţi, ceea ce înseamnă că băncile riscă să piardă controlul şi vizibilitatea datelor clienţilor şi a relaţiilor cu aceştia".

Conform analizei, după ce a redus marjele şi a răsturnat modelele de afaceri în alte domenii, digitalizarea serviciilor are acum un impact direct asupra băncilor, în special prin susţinerea oferită de cadrul de reglementare pentru 'open banking', cea de-a doua mega-tendinţă din 2018.

Sursa citată mai precizează: "Prin intrarea în vigoare a celei de-a doua Directive privind serviciile de plată a UE, autorităţile reglementatoare încurajează competiţia dintre companiile fintech, slăbind în special controlul tradiţional al băncilor asupra informaţiilor cu privire la conturi şi tranzacţii, facilitând în acelaşi timp - explicit sau implicit - noi intrări în domenii precum administrarea averilor şi împrumuturi. Prin eliberarea unor noi forme de competiţie şi prin descentralizarea datelor, noul cadru dă putere firmelor care o folosesc pentru a furniza valoare consumatorului, forţând băncile să se adapteze operaţional şi strategic".

Această a treia mega-tendinţă a anului 2018, relevă studiul Saxo Bank, "este determinată de volumul crescut, diversitatea şi mobilitatea fluxurilor de date din economia digitală, dar este susţinută şi de reformele cadrului de reglementare ce reflectă importanţa datelor şi a identităţii digitale în schimbul şi raportarea valorii financiare".

În ceea ce priveşte modul de reglemtare a protecţiei datelor cu caratcter personal, la nivel european, analiza Saxo Bank explică: "Regulamentul general de protecţie a datelor din UE, de exemplu, nu doar guvernează modul în care companiile stochează şi folosesc datele colectate din interacţiunile cu consumatorii, ci şi oferă oportunităţi pentru consumatori de a monetiza activele digitale prin intermediul noilor lor drepturi de a da sau restricţiona accesul la istoricul datelor lor. Timp de decenii, băncile au deţinut accesul privilegiat la datele clienţilor, dar structurile lor de silozuri au adus deseori frustrare eforturilor de a crea o viziune comună a clientului şi a nevoilor sale viitoare. Deşi digitalizarea serviciilor în rândul mai multor sectoare şi interacţiuni a generat o comoară de date, băncile sunt prost echipate pentru a profita la maximum de această oportunitate".

Studiul menţionează că puţine instituţii bancare deţin procesele sau infrastructura pentru a colecta, stoca şi analiza eficient date cu privire la tranzacţii. Mai mult, reprezintă o proporţie fragmentată şi cu un declin rapid din activitatea clienţilor. Există un risc real de comprimare şi mai mare a marjelor pe măsură ce valoarea adăugată a băncilor devine mai puţin clară utilizatorului final.

În cele din urmă, raportul companiei oferă o soluţie, subliniind: "Există o alternativă pentru băncile care au determinarea şi viziunea de a se schimba. În sector după sector, abordările bazate pe platformă sunt adoptate de beneficiari ca reacţie la revoluţia digitală. Deşi modelele variază, un atribut cheie este abilitatea de a combina resursele şi relaţiile într-o propunere de valoare flexibilă ce valorifică datele pentru a influenţa viitoarea dezvoltare a serviciilor. Prin consolidarea datelor de la mai mulţi parteneri retail cu informaţii despre tranzacţii, poate într-o aplicaţie de bugetare, băncile pot oferi informaţii reale din interior şi valoare care sunt răsplătite cu loialitate şi taxe pe tranzacţii. Pentru a face asta, băncile trebuie nu doar să-şi reevalueze capacităţile de administrare, agregare şi analiză a datelor lor, ci şi să dezvolte noi relaţii şi propuneri valorice".

Raportul se încheie cu precizarea că 2018 va fi "un an critic în remodelarea strategiilor de gestionare de date a băncilor, a infrastructurilor de operare şi a modelelor lor de business".

Comanda carte
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
boromir.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

11 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9684
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7338
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3533
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0241
Gram de aur (XAU)Gram de aur409.9933

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb