Oil Terminal a raportat în creştere rezultatele preliminare pentru 2023, impresionând printr-un nivel mai mare faţă de media istorică a veniturilor şi prin previziunile optimiste pentru 2024, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Oil Terminal, companie care deţine cel mai mare terminal petrolier din portul Constanta, este specializată în manipularea şi depozitarea produselor petroliere. Principalul segment de activitate al Oil Terminal este primirea, încărcarea, depozitarea şi manipularea ţiţeiului, produselor petroliere, petrochimice, chimice lichide, precum şi a altor produse finite sau materii prime lichide pentru import, export şi tranzit.
Cu o capitalizare de piaţă de 395,6 milioane lei, compania este deţinută în proporţie de 87,8% de către statul roman, în timp ce restul de 12,2% este deţinut de persoane fizice (9,5%) şi persoane juridice (2,8%), acesta reprezentând şi free-float-ul societăţii. În ultimele 12 luni, nu s-au înregistrat tranzacţii făcute de insideri.
În fruntea companiei se află o echipă de management de opt persoane, condusă de către Viorel-Sorin Ciutureanu, acesta fiind la al doilea mandat al său în această funcţie, până în anul 2027.
• Portul Constanţa profită de pe urma situaţiei geopolitice
Situaţia geopolitică complicată din ultimul an a fost una prielnică portului Constanţa, care a fost utilizat ca sursă alternativă de transport, în contextul în care terminalele şi rutele Ucrainene au devenit impracticabile odată cu bombardamentele din Rusia.
Astfel, în primele 11 luni ale anului 2023, transportul naţional maritim a crescut de 2,8 ori, în timp ce transportul maritim în portul Constanţa a crescut de 2,1 ori.
Transportul de ţiţei, gaze naturale, cărbune şi lignit a crescut, în această perioadă, cu 15,2%, însumând 7,25 milioane tone în portul Constanta, în timp ce cele mai mari creşteri s-au înregistrat pe categoria produselor agricole (+43,3% vs 2022).
În contextul intesificării activităţii în port, Oil Terminal are de profitat prin volumele mai mari de produse petroliere care vor trece prin Romania.
• Ultimele rezultate ale companiei - cele mai mari venituri din ultimii zece ani
Oil Terminal a raportat în creştere rezultatele pentru anul 2023, demonstrând că factorii macroeconomici rămân favorbili pentru business-ul companiei.
Astfel, OIL a anunţat o cifră de afaceri preliminară în sumă de 349,9 milioane de lei, în creştere cu 16,2% ţăţă de 2022, şi cea mai mare din ultimii zece ani. Indicatorul EBITDA a crescut cu 36%, însumând 47,4 milioane lei, în timp ce rezultatul operaţional a totalizat 26,9 milioane lei (+86,2% vs 2022).
Rezultatul net al societăţii se ridica la un nivel de 14,3 milioane lei, în creştere cu 23,2% faţă de 2022 şi cel mai mare profit obţinut din anul 2016, atunci când OIL a avut un profit de 15,4 milioane lei.
• Anul 2024 - tarife mai mari şi recorduri de profit
La sfârşitul anului trecut, societatea a anunţat aprobarea, de către ANRM, a unor tarife de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul petrolier mai mari cu 19,7%, ceea ce se observă direct şi în situaţiile financiare bugetate pentru anul în curs, pentru care se aşteaptă un profit net în sumă de 15,7 milioane lei, în creştere cu 9,9% faţă de rezultatele preliminare din 2023 şi un record absolut din ultimii zece ani ai companiei.
Oil Terminal a bugetat şi o cifră de afaceri în creştere cu 11,8%, aceasta aşteptându-se să atingă un nivel de 391,1 milioane lei, care nu a mai fost atins în ultimii zece ani de către societate.
Pe partea de dividende, compania a fost consistentă cu acordarea lor în ultimii zece ani, având o medie a dividendului brut de 0,0054 RON/acţiune, cu un randament mediu anual de 5,6%. Pentru 2024, societatea a estimat că va acorda un dividend în valoare de 8,2 milioane lei, care se traduce printr-un dividend brut de 0,0027 RON/acţiune, cu un randament de 2,1%, calculat la ultimul preţ de închidere.
• Evoluţia preţului acţiunii Oil Terminal
De la începutul anului şi până acum preţul acţiunii OIL la BVB a înregistrat o creştere de 3,15%, situându-se deasupra pieţei principale, reprezentate de indicele BET, care a avut un avans de 1,98%. În ultimele 12 luni acţiunea a evoluat în pierdere, având un randament de -8,7%, în timp ce piaţa se situează la +27,1%, arată TradeVille.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Oil Terminal
Oportunităţi
- Situaţia geopolitică: Războiul din Ucraina a deschis noi rute comerciale care trec prin România, ceea ce favorizează companiile portuare romaneşti;
- Dividend consistent: Oil Terminal a acordat dividende în ultimii zece ani, recompensând acţionarii cu un randament mediu de 5,6%;
- Situaţii financiare în creştere şi aşteptări optimiste: Societatea se aşteaptă să bata recordurile din ultimii zece ani la capitolul venituri şi profituri, în 2024.
Riscuri
- Mediul politic şi fiscal instabil din Romania defavorizează industria de combustibili fosili.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt economica.net, insse.ro, raport companie, bvb.ro.
----------------------------------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.02.2024, 00:13)
Dar cu diluarea, cat e dividendul? Dincolo era mai ieftin!