The Walt Disney Company a raportat marţi un profit trimestrial peste aşteptări, în condiţiile în care pierderile diviziei de streaming au scăzut. La suprafaţă, raportul pare unul pozitiv, dar segmentul "Linear Networks" continuă să se confrunte cu provocări, conform unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille.
Walt Disney, cel mai mare conglomerat mass-media din lume, deţine unele dintre cele mai profitabile francize de divertisment din istorie, inclusiv Pixar, Star Wars şi Marvel.
Bob Iger, CEO-ul companiei, reîntors la cârma Disney în noiembrie 2022, a reuşit să genereze o creştere a profitului de aproape şase ori pentru acţionari în timpul primului său mandat de 15 ani pe această poziţie. De dată această, mandatul sau se va întinde doar până în 2026, însă, puţin probabil să fie suficient pentru a readuce acţiunile la gloria de altădată. Declinul actual al Disney este cauzat de o schimbare structurală în industria showbiz-ului pe care Iger nu o poate schimba, puterea mutându-se de la studiouri la telespecatori. Reducerea costurilor afacerii va ajuta compania, cel mai probabil, dar există şi riscul de a nu satisface o audienţă capricioasă de streaming. În 2019, Bob Iger s-a aflat în top 25 cei mai inovativi lideri din SUA, potrivit Forbes, deţinând, în ianuarie 2024, 0,01% din totalul acţiunilor Disney. Totodată, Bog Iger se bucură de o recunoaştere globală, având propriul canal de Masterclass, urmărit de milioane de abonaţi.
Investitorii instituţionali deţin 65% din totalul acţiunilor companiei, cei mai importanţi dintre ei fiind Vanguard Group (8,17%), Blackrock (6,47%) şi State Street Corp. (3,96%).
• Sectorul global de streaming, în expansiune
Veniturile pieţei de streaming video la cerere (SVoD) sunt prognozate să atingă 108,5 miliarde de dolari în 2024, în timp ce rata anuală de creştere compusă (CAGR) între 2024 şi 2027 este aşteptată să ajungă la peste 8%, rezultând în venituri totale în valoare de 137,7 miliarde de dolari până în 2027. Statele Unite se remarcă drept lider de piaţă, cu venituri aşteptate să ajungă la 43,97 miliarde de dolari în 2024, ceea ce reprezintă aproape 41% din totalul pieţei.
Venitul mediu per utilizator (ARPU), un metric important pentru platformele de streaming video, este aşteptat să ajungă la 76,58 dolari în 2024. În ceea ce priveşte numărul de utilizatori, se estimează că aceştia vor totaliza 1,6 miliarde până în 2027, reflectând adoptarea tot mai mare a serviciilor de streaming video la nivel global.
Netflix continuă să fie liderul pieţei, cu 270 de milioane de abonaţi, urmat de Amazon Prime, cu 200 de milioane, şi Disney+ pe poziţia a treia, cu peste 150 de milioane de abonaţi. Alţi jucători importanţi includ HBO Max, Apple TV+, precum şi noi intraţi, precum Peacock şi Paramount+.
Pe măsură ce piaţa devine tot mai saturată, achiziţia de noi abonaţi devine mai dificilă, iar platformele pot experimenta rate mai mari de renunţare la abonament. Această saturare necesită strategii inovative pentru a atrage şi păstra abonaţii. Expansiunea globală continuă să fie o prioritate, cu America de Nord care rămâne o piaţă semnificativă, în timp ce regiunile Asia-Pacific şi America Latină sunt văzute ca zone cheie de creştere datorită populaţiei mari şi a extinderii conectivităţii la internet.
• Succes operaţional pentru Disney
Disney a raportat marţi rezultatele financiare pentru trimestrul încheiat la 30 martie, demonstrând o creştere continuă şi un succes operaţional sub conducerea directorului general Bob Iger. Compania a înregistrat venituri trimestriale de 22,1 miliarde de dolari, în creştere faţă de 21,8 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă a anului trecut, care din păcate au fost puţin sub aşteptările analiştilor. Profitul pe acţiune (EPS) a depăşit, în schimb, aşteptările, ajungând la 1,21 dolari, faţă de 1,10 dolari, câştigul prognozat de analişti, potrivit datelor Refinitiv.
Un punct important din raport este reprezentat de performanţa îmbunătăţită a serviciilor de streaming ale Disney. Ca şi alte companii media, Disney a încercat să se adapteze la migrarea consumatorilor de la televiziunea prin cablu la divertismentul prin streaming. Segmentul de streaming aproape a atins profitabilitatea, pierderile fiind reduse dramatic, la 18 milioane de dolari, de la 659 de milioane de dolari cu un an înainte. Acest lucru marchează o redresare substanţială şi sugerează că operaţiunile de streaming ale Disney ar putea atinge profitabilitatea până în trimestrul al patrulea, aşa cum s-a preconizat şi cum a reafirmat şi CEO-ul în teleconferinţa cu analiştii.
Abonaţii "de bază" (core) Disney+, excluzând Disney+ Hotstar, au crescut cu 6,3 milioane, ajungând la 117,6 milioane, depăşind aşteptările analiştilor. În plus, Hulu a atins un nivel important, trecând de 50 de milioane de abonaţi.
Divizia Experienţe, care include parcurile tematice şi produsele de consum, a înregistrat, de asemenea, o creştere solidă. Veniturile din acest segment au crescut cu 10%, la 8,4 miliarde de dolari, în timp ce profitul operaţional a crescut cu 12%, la aproape 2,3 miliarde de dolari. Această performanţă subliniază succesul recuperării şi extinderii operaţiunilor Disney în parcurile tematice după pandemie.
Unul dintre cele mai slabe domenii de activitate ale Disney în perioada de raportare a fost cel al vânzărilor de conţinut şi al licenţelor, care a înregistrat o scădere a veniturilor cu 40%, suficient pentru a împinge veniturile segmentului de divertisment sub aşteptări. Compania a precizat că veniturile din vânzări de conţinut/licenţiere au scăzut deoarece nu au fost lansate filme importante, comparativ cu anul trecut.
• Iniţiativele de redresare şi creştere iniţiate de Disney dau rezultate
Compania a temperat aşteptările pentru al treilea trimestru fiscal pentru activitatea din parcuri, a precizat Reif Ehrlich, analist la Bank of America. Conducerea Disney se aşteaptă la un nivel similar al veniturilor din exploatare pentru această parte a afacerii ca în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Disney a menţionat că vede cum tendinţele de prezenţă în parcuri se "normalizează" în raport cu maximele determinate de redeschiderea economică post-COVID, deşi conducerea rămâne optimistă în ceea ce priveşte viitorul afacerii.
Directorul general Bob Iger a precizat că iniţiativele de redresare şi creştere iniţiate anul trecut, precum disponibilizările, au continuat să dea rezultate pozitive. Iger, care a ieşit de la pensie pentru a moderniza Disney în noiembrie 2022 şi a învins luna trecută contestaţiile din partea consiliului de administraţie, a instituit reduceri de costuri care se aşteaptă să ajungă la cel puţin 7,5 miliarde de dolari până la sfârşitul lunii septembrie. El a dezvăluit, de asemenea, o investiţie de 60 de miliarde de dolari pe 10 ani în parcurile tematice şi a anunţat planuri pentru o aplicaţie de streaming ESPN, independentă, notează TradeVille.
Disney se aşteaptă acum ca profitul ajustat pe acţiune să crească cu 25% în acest an fiscal, faţă de prognoza anterioară de creştere cu 20%. Această schimbare este atribuită rezultatelor solide din parcurile tematice şi îmbunătăţirilor din activitatea de streaming.
• Început de an bun pentru acţiunile Disney
Preţul acţiunilor Disney a scăzut cu 10% în timpul şedinţei de marţi, după ce compania a publicat rezultatele financiare. Acţiunile Disney au avut un început de an bun, cu o creştere de peste 30% (înainte de ziua raportării) după ce, în 2023, abia au reuşit să marcheze o creştere de 4%. Indicele S&P 500, în coşul căruia compania deţine o cotă de 0,43%, a înregistrat, în 2024, o creştere de 9%. Evoluţia pozitivă din acest an a fost unul dintre motivele pentru care piaţa a reacţionat aşa agresiv la raportul de marţi, având aşteptări foarte mari. Însă, nu doar 2023 a fost dezamăgitor pentru acţiunile gigantului de streaming, ci şi anii 2022 şi 2021, când preţul a scăzut cu 46%, respectiv 15%. Cu toate acestea, mai mulţi analişti din piaţă susţin că 2024 va fi anul în care Disney va reuşi să bată piaţa.
• Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în Disney
Oportunităţi
-Cumularea platformelor: Recent, compania a combinat Disney+ cu Hulu, extinzând astfel biblioteca de streaming, ceea ce ar putea permite Disney să concureze mai eficient cu giganţi precum Netflix. Disney lucrează şi la un pachet sportiv prin ESPN, în parteneriat cu Warner Bros. Discovery şi Fox, care va oferi "un nou serviciu de streaming ce reuneşte portofoliile noastre colective de canale sportive" cu o destinaţie digitală independentă planificată pentru toamna anului 2025. În cadrul AGA din aprilie, Bob Iger a menţionat: "Cu Disney+, Hulu şi ESPN+ şi cu puterea combinată a acestora, cred că Disney are o şansă reală de a deveni destinaţia supremă de streaming pentru consumatori".
-BUY: Potrivit WSJ, Disney are în prezent 19 de recomandări de BUY ("cumpără") şi numai două de SELL ("vinde"). Preţul ţintă mediu pentru Disney este de 127,02 dolari, în timp ce preţul maxim, de 145 de dolari, ar putea implica o creştere de 9,6% pentru următoarele 12 luni.
Riscuri
-Evaluarea companiei: Cu un P/E de 27,6, Disney depăşeşte de aproape două ori mediana sectorului de 16,9, fiind însă mai ieftină decât Netflix (40,2) şi decât Warner Music Group (33,19). Totodată, P/E al Disney nu depăşeşte considerabil P/E al S&P 500 (26,9), spre deosebire de competitorii săi, ceea ce îl face mai atractiv prin comparaţie cu aceştia. Mai mult, conform site-ului de specialitate Alpha Spread, preţul curent reflectă o subevaluare de 8% faţă de valoarea intrinsecă a acţiunii, de 126,75 dolari, calculată în scenariul de bază.
Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: raport companie, BBC, Forbes, Investopedia, Yahoo Finance, Statista, Flix Patrol, CNBC, Barron's, The Motley Fool, TradingView, WSJ, Seeking Alpha, Alpha Spread.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.