Producătorul belgian de bere "InBev" NV va cumpăra "Anheuser-Busch" Cos. din SUA pentru 52 de miliarde de dolari, preluând controlul companiei renumite pentru marca Budweiser, după 156 de ani în care aceasta a aparţinut familiei Busch.
Tranzacţia are o valoare de 70 de dolari/acţiune şi pune capăt unei lupte duse vreme de o lună între "InBev" şi "Anheuser-Busch". Compania belgiană, cu sediul în Leuven, şi-a îmbunătăţit oferta iniţială cu 7,7% şi a acceptat ca noua entitate să poarte denumirea "Anheuser-Busch InBev". Noua entitate va deveni lider mondial al berii - după volum, depăşind actualul deţinător al acestei poziţii - "SABMiller" Plc.
Într-o primă etapă, membrii familiei Busch - fondatoare a companiei americane, inclusiv directorul executiv August A. Busch IV, s-au opus vânzării către "InBev".
Directorul executiv al "InBev", Carlos Brito, va deveni director executiv al noului grup, iar August Busch IV se va alătura consiliului de administraţie.
În prezent, "InBev" trebuie să-i convingă pe unii lideri locali de sindicat, pe unii politicieni şi clienţi să sprijine combinarea activităţilor cu cele ale societăţii americane. În urma acestei tranzacţii, marca Budweiser, cu o vechime de 132 de ani, se alătură mărcilor Beck"s şi Bass.
Oficialii "InBev" au declarat că achiziţia "Anheuser-Busch" va fi neutră în ceea ce priveşte câştigurile pe acţiune ce vor fi obţinute în 2009, însă aceasta ar putea determina o majorare a profiturilor în anul următor. În schimb, compania preconizează realizarea de economii în valoare de 1,5 miliarde de dolari anual, începând cu 2010, în urma achiziţiei. "InBev" nu va închide nicio fabrică "Anheuser-Busch" din SUA.
Analiştii sunt de părere că preluarea "Anheuser-Busch" este cea mai eficientă cale prin care "InBev" îşi poate consolida prezenţa în SUA.
Tranzacţia cash dintre cele două companii este a doua ca valoare pe segmentul produselor de larg consum din SUA, urmând preluării "Gillette" Co. de către "Procter & Gamble" Co., în schimbul sumei de 57 miliarde de dolari (în 2005).
"Grupo Modelo" SAB, producător de bere mexican, deţinut în proporţie de 50% de "Anheuser-Busch", nu a decis, încă, dacă va accepta parteneriatul cu "InBev", după finalizarea vânzării. Potrivit legii din Mexic, "Modelo" are dreptul să decidă asupra partenerului său şi a purtat discuţii în acest sens cu "InBev".