Tribunalul din Tokyo a respins, ieri, cererea avocaţilor de eliberare din arest a fostului preşedinte al Nissan, Carlos Ghosn, acuzat de nereguli financiare, transmit Kyodo şi Reuters.
Săptămâna trecută, procurorii niponi au formulat noi acuzaţii de nereguli financiare împotriva Nissan, a lui Carlos Ghosn şi a omului său de încredere, Greg Kelly, legate de modul de raportare a pachetului salarial al lui Ghosn în anii financiari 2016, 2017 şi 2018. De asemenea, fostul preşedinte al Nissan este acuzat de abuz de încredere în formă agravată, a anunţat procuratura din Tokyo.
În 19 noiembrie, Carlos Ghosn, în vârstă de 64 de ani, a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro, 44 miliarde de dolari) realizate timp de cinci ani, în perioada 2010 - 2015, conform Agerpres.
Carlos Ghosn a dezminţit, în cadrul unei audieri publice la Tribunalul din Tokyo, acuzaţiile de nereguli financiare şi a protestat faţă de detenţia sa prelungită.
Găsirea unui succesor pentru fostul preşedinte al Nissan, Carlos Ghosn, nu reprezintă o preocupare semnificativă pentru producătorul auto nipon, a afirmat luni preşedintele director general al Nissan, Hiroto Saikawa, într-un interviu acordat publicaţiei franceze Les Echos.
Întrebat dacă el l-ar putea înlocui pe Ghosn, Saikawa a afirmat că alegerea unui nou preşedinte nu este o problemă urgentă. Trebuie îndeplinite anumite condiţii înainte să fie luată o decizie de către Consiliul de Administraţie, a adăugat şeful Nissan.
Partenerul de alianţă Renault face presiuni asupra producătorului auto nipon să organizeze o adunare a acţionarilor cât mai curând posibil, sperând să fie aleşi noi directori, dar Nissan a respins aceste solicitări.
"Acum este important să stabilizăm situaţia şi să lăsăm discuţiile privind capitalul după ce lucrurile se calmează", a declarat şeful Nissan.
La mijloc nu e doar poziţia lui Ghosn în fruntea Renault, susţin analiştii, ci şi soarta alianţei dintre cei doi producători auto. Renault şi Nissan sunt forţate să se confrunte cu fricţiunile dintre ele şi să ajungă la un nou acord privind modul de funcţionare al alianţei.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.