Comisia Europeană a aprobat 26 de programe, care se vor derula în 13 state membre, cu scopul de a se asigura promovarea produselor agricole în Uniunea Europeană, arată un comunicat remis redacţiei.
Bugetul total alocat acestor programe, care se vor desfăşura pe perioade cuprinse între 1 şi 3 ani, este de 75,1 milioane euro, din care contribuţia UE va fi de 37,6 milioane de euro (50%).
Printre produsele ce vor fi promovate se regăsesc fructele şi legumele, vinul, produsele de horticultură, laptele şi produsele din lapte, măslinele şi uleiul de măsline, ouăle, uleiul obţinut din seminţe, produsele din carne etc.
În România, programul va fi derulat de organizaţia "Bio România", care va primi 700 mii euro de la Comisia Europeană, pentru promovarea agriculturii şi a produselor bio pe piaţa internă (50% din bugetul total al proiectului de 1,4 mil. euro). De asemenea, organizaţia va contribui cu 280 mii euro (20% din bugetul total al proiectului) şi 420 mii euro vor constitui contribuţie de la bugetul naţional, prin bugetul MADR (30% din bugetul total al proiectului). Ţările ţintă pentru acest program sunt Germania şi România.