O maşină autonomă a companiei Google are o anumită responsabilitate într-un recent acroşaj pe o autostradă din California, a recunoscut luni gigantul Internet, citat de agenţia France Presse.
Un automobil Lexus convertit în vehicul fără pilot a intrat în coliziune la o viteză mică, cu un autocar, la 14 februarie. Este prima dată când Google recunoaşte o parte de responsabilitate a calculatorului auto pentru un accident, relatează AFP.
"Acesta este un exemplu clasic de arbitraj, care face parte integrantă din conducerea unei maşini: toţi încercăm să anticipăm mişcările celorlalţi", a explicat Google într-un raport din luna februarie privind performanţa maşinilor sale fără şofer.
"În acest caz, avem în mod clar o responsabilitate pentru că dacă maşina noastră nu şi-ar fi schimbat locul în trafic, nu ar fi existat nicio coliziune", a declarat compania.
Un raport al serviciului de trafic rutier din California a detaliat incidentul: automobilul Lexus circula aproape de Mountain View, unde se află sediul Google şi al firmei mamă Alphabet, cu un şofer de rezervă gata să preia controlul dacă era necesar. Automobilul, care a vrut să întoarcă la dreapta, s-a oprit după ce a detectat saci cu nisip pe drum şi a aşteptat ca traficul să-i permită să facă o depăşire pentru a evita obstacolul, precizează sursa citată.
După ce a lăsat să treacă mai multe vehicule, maşina Google s-a strecurat pe banda centrală "gândind" că un autocar care se apropia se va opri, a declarat grupul Google. Numai că autocarul nu s-a oprit, şi maşinile au suferit o coliziune, transmite France Presse.
"Şoferul nostru de rezervă, care se uita în oglinda retrovizoare, se aştepta de asemenea, ca autocarul să înceapă să încetinească sau să oprească", a mai spus Google în raportul său.
"Şi ne putem imagina că şoferul autocarului a crezut că Lexus va rămâne pe loc. Din păcate, toate aceste ipoteze ne-au adus în acelaşi loc al şoselei în acelaşi timp", a subliniat raportul.
La momentul coliziunii cu partea laterală a autocarului, Lexus rula cu aproximativ 3 kilometri pe oră, iar celălalt vehicul se deplasa cu aproximativ 24 kilometri pe oră, precizează sursa citată.
Compania Google a spus ca softul a fost modificat pentru "o mai bună înţelegere" a faptului că autobuzele şi alte vehicule mari sunt mai puţin susceptibile să lase să treacă maşinile autonome.
Criticii acestor dispozitive au fost însă mai puţin concilianţi.
"Acest incident este o dovadă în plus că tehnologia maşină-robot nu este pregătită pentru pilotajul automat şi că un şofer este necesar pentru a controla dacă ceva nu merge bine", a declarat John Simpson, director al organizaţiei consumatorilor Consumer Watchdog .
Google a mai avut accidente care au implicat automobile autonome, susţinând că acestea s-au datorat acţiunilor umane şi nu tehnologiei, mai notează agenţia France Presse.