Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a înfiinţat o direcţie specială pentru protecţia consumatorilor de piaţă de capital, astfel încât aceştia, şi în special investitorii minoritari, să fie protejaţi suplimentar, a declarat joi vicepreşedintele ASF, Mircea Ursache.
Domnia sa a spus, citat de Agerpres: "Eu îmi doresc ca situaţiile de nesiguranţă a pieţei şi comentariile vis-a-vis de investiţia în piaţa de capital să dispară. Nu avem în momentul de faţă niciun eveniment sau semn de întrebare cu privire la corectitudinea comportamentului pe piaţă în sectorul pieţei de capital. Spun asta în condiţiile în care sunt un mare susţinător şi al răscumpărărilor (mi se pare un lucru bun să consolidezi acţionariatul şi să creşti valoarea acţiunilor), dar şi a consolidării valorii acţiunilor, dar nu în orice condiţii, ci în condiţiile în care nimeni nu este păgubit, acţionarii minoritari sunt just despăgubiţi. Am înfiinţat o direcţie specială în cadrul ASF care se ocupă de aşa ceva".
El a precizat că piaţa are nevoie de reglementare şi supraveghere, astfel încât să nu intre în derapaj. "Fără un cadru serios de reglementare şi fără o supraveghere atentă piaţa poate să intre în derapaje mari. Este motivul pentru care avem trei ţeluri importante în momentul de faţă în a asigura companiilor acel cadru care să le permită să facă performanţă", a adăugat vicepreşedintele ASF.
Primul obiectiv anunţat de Ursache se referă la guvernanţa corporativă. "Şi Codul Bursei, dar şi proiectul de regulament pe care l-am supus dezbaterii publice la nivelul ASF vor reglementa serios şi vor ţine cont în primul rând, înainte de orice şcoală şi pregătire, de autoritatea profesională a fiecăruia şi de buna reputaţie, mă refer şi la cea morală şi la cea socială şi juridică, dar mă refer în special la reputaţia profesională", a subliniat oficialul ASF.
Al doilea aspect menţionat este transparenţa, având în vedere că la nivelul Uniunii Europene se pun bazele Pieţei Unice de Capital, care trebuie să devină funcţională în 2019.
"Avalanşa de acte normative din ultima perioadă a făcut ca în momentul de faţă România să se apropie foarte mult de legislaţia din Uniunea Europeană, în condiţiile în care din 2019 vom avea o piaţă unică de capital în UE. (...) Iniţiativa a trecut de parlamentele naţionale, inclusiv în România şi se duce către Parlamentul European. Şansa României este că în 2019 preluăm preşedinţia şi vom gestiona şi o piaţă unică de capital. Este important acest lucru în condiţiile în care Europa se mişcă cu paşi rapizi. Franţa vinde toate pachetele minoritare, privatizează aeroporturile, Italia vinde Poşta, noi avem un program şi cred că în cadrul comisiilor interministeriale, cu un Guvern de specialişti, vom reuşi să transpunem în acest an în piaţă un obiectiv fundamental, şi anume să avem surse suplimentare de venituri la buget, dar, prin IPO-uri, să şi capitalizăm companiile", a mai spus Mircea Ursache.
Al treilea obiectiv enunţat de vicepreşedintele ASF este cel care vizează supravegherea pieţei de capital şi, implicit, protecţia consumatorilor din domeniu. "Eu cred că în ecuaţia asta: Bursă -ASF - instituţiile statului în protecţia consumatorilor şi Guvern, piaţa de capital poate să reuşească în 2019 să mai adauge ceva, nu numai piaţă unică, ci să reuşească să ducă România în statutul de piaţă emergentă, din statutul de piaţă de frontieră în prezent", a punctat vicepreşedintele ASF.
1. fără titlu
(mesaj trimis de rasdaq în data de 19.02.2016, 04:35)
nimic despre ceva...
2. mai facem o comisie ...
(mesaj trimis de Theraflu în data de 19.02.2016, 06:31)
Mai facem o comisie si vorbim de funie in casa spazuratului .
Harinvest, Balteanu, ceocea, Rasdaq, cumparari incrucisate la sifuri, transparenta, etc.
Mai facem o comisie sa nu se bage ANPC peste noi ca uite la banci se pierd procese.
De ce nu se duce sa-si manace pensia acest om care a distrus piata de capital de cand e la cnvm ?
3. fără titlu
(mesaj trimis de Cristi Borcea în data de 19.02.2016, 08:20)
Mai nimic despre Ciorcila, Toia, Fercala, Stoicescu, prietenul Avramoiu si multiplele lor conflicte de interese. Doar profesionalism si jaf. Abia astept priocesul in care se vor soliciota prejudicii de catre actionarii SIF-urilor, pagubiti de cumpararile incrucisate de catre SIF-uiri. caci nu-i asa cine mai poate crede ca SIF4 va mai ajunge vreodata la 1.1 leu/actiune?
3.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de gigi becali în data de 19.02.2016, 09:15)
Da domnule Borcea aveti dreptate.Eu am fost la sedinta la sif 1 anul trecut in aprilie si Stoicescu,Avramoiu si madam Constantinescu avocat(cea care o fost si la BVB) au venit impreuna la sedinta cu aceeasi masina.Ca sa vedem dupa aceea ca cei doi Stoicescu si Avramoiu primesc multe consilii de administratie probabil ca bonus din partea sif 1.
3.2. ..tot bilteanu cu toata dragostea (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de Cristi Borcea în data de 19.02.2016, 16:20)
Dle Gigi ati fost acolo, la Arad, unde Stoicescu, avocatui care il apara pe Bilteanu in procesul penal de manipulare a pietei de capital si fraudare a SIF1, era probabil trimis de insusi Bilteanu. Dna Constantinescu, cainele de paza al lui Bogdan Dragoi, probabil era ochiul si timpanul acestuia si Avramoiu, prieten cu Stoicescu si aliat cu Dragoi, a fost acolo sa-i supravegheze pe ceilalti doi. Despre ce vorbim aici.
Stoicescu platit din banii SIF4 si consiliile de administratie din portofoliul SIF4 pentru serviciile aduse lui Bilteanu;
Avramoiu, cu tatal inclus, si Dragoi, fara tata, platiti din consilii de administratie ale lui SIF1 si SIF4.
Dnua Constantinescu, deocamdata ciuca bataii...nu au reusit s-o impuna in consiliul de administratie al BVB.
Domnule Gigi, noi care le avem foot_ball-ul n-ar trebui sa le dam niste suturi in ballurile lor dorsale?
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 08:54)
Arcicolul e o perdea de fum care sa acopere furtul in masa orchestrat de mursache la sif2, un fel de siguranta in care sa arate ca el este preocupat tocmai de gasirea unor socutii de justificare a furtului si "expropirile" de la sif2 girate de asf pe baza de plocon.
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 09:02)
nea mircio, nu ne-am luat banii de pe rasdace, ienicerii tai ne zic sa stam linistiti ca avem legea de partea noastra, dar pt protectia actionarilor minoritari cred ca singura voastra solutie este DUREX!
6. fără titlu
(mesaj trimis de actionar în data de 19.02.2016, 09:11)
dupa parerea ta tov.ursache la sif2 valoarea nominala este cea justa ptr despagubire?daca da poate ne povestesti ce se intimla cu rezervele cuprise in capitaluri proprii care sint de 6 ori mai mari decit capitalul social.fii f. atent tov.ursache ca atfel o sa iasa urit.
7. 2019...
(mesaj trimis de Dan Coe în data de 19.02.2016, 09:25)
... inseamna sfarsitul pentru SSIF-urile independente, cu capital romanesc. Capitalistii si politiciennii romani in puscarii, mii de firme cu capital romanesc inchise sau in insolventa, saracie cat cuprinde. Cam asta e imaginea Romaniei dupa ce DNA, DIICOT, ANAF,ASF, SRI, etc. au instaurat "statul de drept" pe plaiurile mioritice...
8. Sunt milioane de fortuiti actionari. Ce facem ?
(mesaj trimis de Relu în data de 19.02.2016, 10:25)
Cred ca sunt multe interese partizane.
Situatia de fapt prezinta milioane de fortuiti actionari, care s-au " incurcat" fara voia lor in acesta poveste.
Au probleme la FISC, Sanatate, pentru ceva ce nu au decis ei si care are si o valoare simbolica.
Cine a crest incurcatura sa rezolve.
AIPC face pe principialul dar de fapt are alte interese.
Practic, in lumea reala, blocheaza.
Ce vrea SIF 2 e logic, rational si cu masura.
Sa rezolve AIPC atunci, practic, in teren.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de actionar în data de 19.02.2016, 10:50)
mai relu .de ce nu afacut sif2 oferta de rascumparare la pretul pietei care sa se adreseze amaritilor cu 10 actiuni?platea maxim 50 mil.lei si rezolva problema.dar sif e destept .vrea sa plateasca maxim 5 mil.lei si sa scape de amariti.e totusi un dumnezeu deasupra in afara lui ursache. si alui negritoiu.
8.2. Un spital ! 5 spitale ! (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de Theraflu în data de 19.02.2016, 11:37)
propun ca din banii minoritarilor astia sa facem cate un spital la ARAD, BRASOV, CRAIOVA, BACAU, si VOLUNTARI iar ei sa fie actionari acolo cu leuti astia putini care "incurca" dar vorbim de milioane de actionari si implicit zeci de milioane de euro pe care vrea sa ii ia gaocea si ursache !
Poate se sesizeaza guvernul ciolanis de frauda !
8.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 11:48)
Relutu, de ce nu inventati voi o minciunica concreta cu alte interese si faceti pr serios pe ea? Prea e securist aluncata in orb, dati drumul la kkt in ventilator
8.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8.2)
(mesaj trimis de miniflu în data de 19.02.2016, 16:22)
FELICTARI...este o idee monumentala. subscriu intru totul!!!!!
9. solutie
(mesaj trimis de ionel în data de 19.02.2016, 12:31)
cine opreste pe actionarii minoritari sa-si valorifice actiunile la pretul de piata? asa cum se vede acestia sunt foarte putini,in fapt marea problema este ca aceste actiuni nu exista,au fost fie pierdute sau proprietarii decedati iar mostenitorii nu si-au revendicat drepturile pentruca nu se merita financiar.Singura solutie este unificarea sifurilor,deci o reforma ca si asa statul se baga nechemat in afaceri care nu-i apartin,sanatate sa auzim de bine
9.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de actionar în data de 19.02.2016, 12:59)
manipulare ieftina.nu vor sa le vinda. asteapta un pret mai bun.dar in niciun caz 0.1 pe actiune.dreptul la proprietate e garantat prin constitutie.asta nu stiu destepti de la sif2.
9.2. foarte ieftina (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de actionar 2 în data de 19.02.2016, 15:34)
Adica, stimate Actionar, cei care detin acum 10 actiuni in valoare de 7 lei nu vand pentru ca e ieftin si asteapta sa se dubleze?
Stau cu ochii in ecran, fac analiza tehnica, isi fac o cruce mare sa creasca pretul petrolului?
Dar, fiind atat de sofisticati, nu realizeaza ca pot sa cumpere acum niste actiuni la 20% din pretul de piata si isi fac banii de 5 ori?
9.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.1)
(mesaj trimis de actionar 2 în data de 19.02.2016, 15:40)
Ar trebui sa ne gasim un scop mai nobil pentru care sa luptam, unul care face sens.
Pana la urma si pragul exista tot ca sa apere milioanele de actionari, nu e asa?
9.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.3)
(mesaj trimis de Actionar 3 în data de 19.02.2016, 16:26)
...draga actionar 2 nu este asa. Pragul nu a protejat decat hotomanii de rit Ceocea, Bilteanu, Fecala. Niciodata nu te-a aparat pe tine draga actionar 2, deoarece pe tine doar te-au FURAT!!!
9.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 16:27)
Sunt actionari care vor doar sa fie actionar la SIF...nu poti sa-i condamni pentru ca sunt actionari si nici nu poti sa-i dai afara din societate fiindca asa crezi tu ca e mai bine pentru ei sau pentru tine. Problema incalca dreptul de proprietate care nu trebuie justificat. Nimeni nu te intreaba de ce cumperi terenul x sau casa y chiar daca nu construiesti sau nu locuiesti in el. E problema ta ce faci cu respectivele bunuri si nu pierzi dreptul de proprietate fiindca nu stai in ele. Asa e si cu actiunile. Nu exista nicio piata europeana sau americana in care sa se accepte si sa se si utilizeze acest mecanism de excludere fortata a actionarilor si restituirea unei valori arbitrare stabilita in mod absurd de catre administratori fara o minima raportare la valoarea reala a respectivei actiuni. O astfel de operatiune incuviintata de catre ASF scoate in evidenta dispretul fata de proprietate si fata de micii investitori, adica dispretul total fata de piata de capital ...daca mai putem spune ca avem asa ceva!!!
9.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.4)
(mesaj trimis de actionar 2 în data de 19.02.2016, 16:35)
Draga actionar 3, tocmai asta este idea.
Acelasi lucru apara si AIPC. Pe actionarul cu 10 actiuni nu il intereseaza. Ca daca l-ar interesa ar cumpara la valoarea nominala ca sa isi rotunjeasca pachetul si ar iesi in castig.
Desi, intr-adevar, e si varianta ca ar vrea sa cumpere dar nu are bani.
Cu alte cuvinte, ne pierdem timpul cu subiectul acesta, e un mare fals
9.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 9.5)
(mesaj trimis de actionar 2 în data de 19.02.2016, 16:38)
Draga anonym, perfect de accord
Doar ca acum stam blocati intr-o mare problema creata dintr-o eroare acum 20 de ani.
Putem sa o rezolvam, si de maine sa nu mai discutam despre milioane de actionari, sa discutam despre ACTIONARI pe care ii intereseaza investitia lor. Cu alte cuvinte un reset.
Sau putem sa mai despicam firul in patru inca 20 de ani
10. fără titlu
(mesaj trimis de Actionar SIF2 în data de 19.02.2016, 16:35)
Am 5 actiuni si citind acest articol am inteles ca pot sa stau linistit ca nu le pierd. Cel putin asta inteleg eu din ce spune vicele de la ASF. Multumesc dl. Ursache pentru grija fata de noi actionarii marunti...da multi!!!! Am vrut sa fac plangere penala la DNA dar acum fac numai pentru cei de la SIF care au votat furtul.
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de actionar în data de 19.02.2016, 16:39)
Decat sa faci plangere penala nu ar fi bine sa mai cumperi actiuni de cativa lei?
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 17:15)
Actionar>prostituarea ta ar merita mai multi bani.
Un avocat care nu e de divorțuri ai consultat inainte?
10.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de actionar în data de 19.02.2016, 18:07)
Nu, doar cei de divorturi intra in cazuri de genul asta. Nimanui nu-I place sa munceasca gratis.
Eventual unii pusi pe santaj.
Cum spunea si Relu :-)
10.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.02.2016, 18:42)
Santaj pentru respectarea dreptului de proprietare pe piata de capital?
Expropriere fortata la un pretz de 6,6 ori mai mic?!
Mama idiotilor e mereu gravida