Nu mai puţin de patru din zece utilizatori de reţele de socializare ar renunţa la conturile lor pentru a fi siguri că datele lor rămân private pentru tot restul vieţii, relevă rezultatele unui studiu realizat de compania Kaspersky.
Temerile legate de protejarea confidenţialităţii datelor în mediul digital îi fac pe utilizatori să fie mai preocupaţi de utilizarea şi distribuirea informaţiilor lor personale pe internet, se menţionează în raport. În prezent, reţelele de socializare au devenit o parte semnificativă a vieţii majorităţii oamenilor, nu mai puţin de 82% dintre persoane folosindu-le, potrivit documentului realizat de Kaspersky. În ciuda avantajelor aduse de reţelele de socializare, unii utilizatori ar renunţa la acestea dacă acest lucru i-ar ajuta să-şi recupereze confidenţialitatea datelor din mediul digital şi să o păstreze pentru totdeauna, notează autorii studiului. Cei 12% care îşi transmit informaţiile personale ca să se înregistreze pentru chestionare distractive, cum ar fi celebritatea cu care seamănă sau felul de mâncare preferat, nu ar mai putea face acest lucru. Alţi 58% dintre utilizatorii reţelelor sociale îşi folosesc datele conturilor de social media pentru a se autentifica rapid şi comod pe diferite site-uri sau servicii. Pe de altă parte, deşi numărul utilizatorilor de telefoane mobile creşte cu 2% anual, un procent de 19 ar fi gata să renunţe la telefoanele lor pentru a garanta că datele lor rămân private pentru tot restul vieţii.
Şeful departamentului de Marketing de Produs la Kaspersky, Marina Titova a vorbit despre noile tendinţe din rândul utilizatorilor reţelelor de socializare: "Acum câţiva ani, oamenii şi-au dat informaţiile private reţelelor de socializare în schimbul unor beneficii, fără să se gândească măcar la potenţialele ameninţări şi la consecinţele lor. Având în vedere numărul tot mai mare de breşe de date din întreaga lume, vedem o nouă tendinţă în rândul utilizatorilor. Mulţi preferă ca anumite lucruri despre ei să nu fie făcute publice şi încep să acorde mai multă atenţie informaţiilor pe care le împărtăşesc serviciilor online. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor încă nu ştiu cum să-şi protejeze viaţa privată digitală şi ar renunţa la reţelele de socializare pentru a-şi garanta siguranţa informaţiilor.
Păstrarea informaţiilor personale în siguranţă - prin actualizarea periodică a parolelor conturilor de social media şi prin utilizarea soluţiilor de securitate - le va oferi consumatorilor mai multă încredere în securitatea datelor online". Practic, se poate vorbi despre o "maturizare" a consumatorilor.