• Cele mai importante rezultate le au "Volkswagen" şi "Opel"
Vânzările de autoturisme din Europa au cresut în februarie, pentru prima oară în ultimele 11 luni, în baza noilor modele lansate, iar cele mai importante rezultate au fost consemnate de companiile germane "Volkswagen" AG şi "Opel" AG (divizie "General Motors" Co. din SUA - GM).
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 1,4% în regiune, luna trecută, comparativ cu februarie 2010, ajungând la 1,01 milioane de vehicule, anunţă Asociaţia Producătorilor de Automobile din Europa.
În februarie anul acesta, vânzările "Volkswagen" au sporit cu 9,1%, iar cele ale GM - cu 8,3%. Compania auto germană (cea mai mare din Europa) a livrat 226.126 de vehicule în februarie, având o cotă de piaţă de 22%. "Opel" a vândut 72.542 de maşini.
Însă, "Fiat" SpA din Italia, compania americană "Ford Motor" Co. şi PSA "Peugeot Citroen" din Franţa s-au confruntat cu scăderea vânzărilor luna trecută. "Fiat" şi-a redus livrările cu 17%, la 76.808 unităţi, "Ford" - cu 12%, la 73.133 vehicule, iar "Peugeot" - cu 5%, la 141.894.
Pieţele cu cele mai importante evoluţii în domeniul vânzărilor auto au fost, în perioada analizată, Germania, Franţa şi Polonia. Cererea din Germania şi Franţa, cele mai mari pieţe auto din Uniunea Europeană, a crescut cu 15%, respectiv 13%. În cele zece state central şi est-europene care s-au alăturat UE în 2004, vânzările au sporit cu 13%, după ce, în ianuarie, au consemnat un avans de 7,4%.
Analiştii sunt de părere că pieţele din Europa au început să se stabilizeze anul trecut şi se pare că această tendinţă se extinde în 2011.
Creşterea din luna februarie a fost limitată de declinul de 21% al vânzărilor auto pe piaţa din Italia, 28% în Spania şi 7,7% în Marea Britanie, conform Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Europa.
Producătorii auto de lux, printre care "Audi", BMW şi "Mercedes-Benz", ţintesc vânzări record anul acesta, la nivel global.