Vânzările în magazinele din SUA în zilele de Thanksgiving şi Black Friday au scăzut faţă de anul trecut, dar cele care au avut loc online au atins niveluri record, potrivit datelor publicate ieri de firma de analiză RetailNext, relatează agenţia Reuters, citată de News.ro.
Pe parcursul celor două zile, vânzările în magazine au scăzut cu 5%, iar numărul tranzacţiilor a fost mai mic cu 7,9%, în condiţiile în care retailerii au oferit discount-uri şi în afara celor două zile, în timp ce numărul cumpărătorilor online a crescut.
Datele preliminare ale firmei de analiză ShopperTrak arată că numărul de vizite ale cumpărătorilor în magazine a scăzut cu 1% în zilele de Thanksgiving şi Black Friday, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Datele scot în evidenţă scăderea importanţei Black Friday, care până acum câţiva ani marca debutul sezonului cumpărăturilor de iarnă.
Vânzările nete în ziua de Black Friday au scăzut cu 10,4% în magazine, potrivit RetailNext.
"Magazinele care au deschis joi nu au fost prea aglomerate de Black Friday, iar cele care nu au funcţionat în ziua de Thanksgiving au fost mai ocupate de Black Friday, dar nu ca în anii trecuţi", a explicat un analist al grupului NPD.
Totuşi, Federaţia Naţională a Reilărilor anticipează că în acest sezon de sărbători vânzările totale vor creşte cu 3,6%, la 655,8 miliarde de dolari, datorită condiţiilor mai bune de pe piaţa muncii.
Rata şomajului a atins în octombrie cel mai scăzut nivel din ultimii opt ani, iar salariul orar a înregistrat cea mai mare creştere după 2009, sporind încrederea consumatorilor şi cheltuielile.
Potrivit Adobe Digital Index , vânzările online de Thanksgiving şi Black Friday au urcat cu 18%, la 5,27 miliarde de dolari, peste estimările iniţiale de 5,05 miliarde de dolari.
De Black Friday, vânzările online au crescut cu 21,6%, la 3,34 miliarde de dolari, iar cele de pe dispozitive mobile au depăşit 1 miliard de dolari, ambele reprezentând recorduri.