Visual Fan S.A., companie listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul ALW şi deţinătoarea brandului Allview, a înregistrat creşterea cu 19,12% a cifrei de afaceri la nivel de grup, atingând 134 milioane de lei (circa 27 milioane de euro), respectiv cu 48% a profitului, până la 7,03 milioane de lei (1,4 milioane de euro), arată raportul cu rezultatele preliminarii (neauditate) pentru anul 2023. Faţă de 2022, profitul net al grupului a sporit cu 2,2 milioane de lei, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, grupul companiei Visual Fan este format din: Visual Fan (Allview) - 100%, Visual EV Distribution - 95%, Intervision Trading (AKAI) - 61% şi Headlight Solutions - (12%). Principala companie din grup, Visual Fan (Allview) a generat o cifră de afaceri de aproximativ 108 milioane lei şi un profit net de 4.3 milioane lei, reprezentând un procent de 4.01% din cifra de afaceri, cu o creştere semnificativă faţă de anul 2022.
Anul trecut a marcat progrese semnificative în proiectele companiei şi o diversificare continuă a activităţilor pe noi segmente de piaţă, în linie cu strategia "Green by Allview", în special a diviziei Solar Energy. În segmentul de televizoare şi telefoane, Visual Fan a înregistrat o uşoară creştere a cifrei de afaceri şi a profitabilităţii în comparaţie cu anul 2022, cu toate că în acest an piaţa electronicelor, atât la nivel local, cât şi internaţional, a înregistrat o tendinţă de scădere în ceea ce priveşte volumul cererii, a marjei de profitabilitate şi a puterii de cumpărare a clienţilor finali.
Principalele evenimente din anul 2023 care au marcat parcursul companiei Visual Fan:
IT&C:
●Divizia de telefoane a lansat cu succes smartphone-uri noi în gamele deja consacrate Soul şi Viper, iar asistentul vocal AVI a primit un update considerabil prin integrarea ChatGPT.
●Divizia de televizoare a introdus tehnologia Mini LED în portofoliul său, consolidându-şi prezenţa pe piaţă.
Strategia Green by Allview:
●Solar Energy Industrial: Realizările din 2023 au depăşit aşteptările, proiectele de tip Full EPC (Engineering, Procurement, and Construction) finalizate depăşind obiectivul iniţial al companiei de a implementa centrale fotovoltaice cu o capacitate totală de 20 MW.
●Solar Energy Rezidenţial: Visual Fan este instalator autorizat în programul AFM Casa Verde 2023.
●Visual EV: Lansarea noii divizii Allview AUTO şi lansarea primului model din gamă, CityZEN, vehicul 100% electric accesibil, care poate fi condus începând de la vârsta de 16 ani.
●ERA: Lansarea aplicaţiei Allview Era HoReCa a oferit soluţii inovatoare pentru industria HoReCa.
"Rezultatele obţinute în 2023 reflectă angajamentul nostru faţă de inovaţie, sustenabilitate şi performanţă. Vom continua pe această traiectorie ascendentă şi în 2024, dezvoltându-ne portofoliul de produse şi servicii, contribuind la modelarea unui viitor mai curat şi eficient energetic", a declarat Lucian Florentin Peticilă, CEO al Visual Fan S.A.
Pentru anul 2024, Visual Fan şi-a fixat obiective ambiţioase, menite să consolideze poziţia în industrie:
●Dezvoltarea continuă a portofoliului de device-uri smart rămâne o prioritate, iar lansarea smartphone-ului Soul X20 reprezintă doar începutul unei serii de inovaţii pregătite pentru acest an în care compania sărbătoreşte împlinirea a 20 de ani de la înregistrarea brandului Allview.
●Compania va dezvolta divizia Solar Energy şi îşi propune atingerea unui portofoliu de proiecte Full EPC de peste 80 MW.
●Compania este hotărâtă să îşi extindă noua linie de business, ALLVIEW AUTO, lansând cel puţin încă două modele electrice în 2024, adaptate diverselor nevoi ale clienţilor săi.
●Visual Fan a demarat anul cu o mişcare strategică prin achiziţionarea unui nou pachet de acţiuni în cadrul companiei Intervision Trading, atingând astfel un total de 70% din pachetul de acţiuni al distribuitorului exclusiv al brandului AKAI pe pieţele din România, Europa Centrală şi de Est.
1. Super BENTO
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2024, 01:04)
Hunt a dezamagit crunt, iar lansarile din Q4 nu au confirmat, ci doar au dus la dublarea cotatiei.
In schimb, ALW a realizat in Q4 o cifra de afaceri peste cea din primele 9 luni, respectiv un profit de 2 ori peste cel din primele 3 trimestre 2023