Candidatul PLUS la Primăria Capitalei, Vlad Voiculescu, a declarat că este nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
"Avem un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă, nu este perfect, are nevoie să fie revizuit. (...) O parte dintre proiectele de infrastructură propuse de actualul primar nu ţin cont de acel plan. (...) Avem nevoie să luăm acel plan, să-l actualizăm şi apoi să ne ţinem de el. (...) Avem nevoie de o actualizare a Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană pentru următorii 30 de ani şi (...) avem nevoie, de asemenea, de un PUG", a spus Voiculescu, la o dezbatere despre mobilitatea urbană.
În opinia sa, trebuie redefinit modul în care se circulă în nordul Bucureştiului, dând exemplu că în Băneasa ar putea fi un park and ride până aproape de mall.
"Avem pe bune vreo 2-3 km de piste de biciclete. (...) Promisiunea mea e că o să avem cel puţin 100 km în primul mandat", a precizat Voiculescu.
El a arătat că ar trebui construite parcări de tip ''park and ride'' în toate punctele mari de intrare în Bucureşti.
"Resursa principală zilelor noastre sunt oamenii. Ce trebuie să facă un oraş ca să fie unul de succes e să facă viaţa în acel oraş bună pentru oamenii care sunt acolo, respectiv pentru oamenii pe care vrea să-i atragă. (...) Oamenii sunt resursa principală pentru care se bat nu doar ţările, ci mai ales oraşele în zilele noastre. (...) Un aspect esenţial e mobilitatea", a spus Voiculescu.
Potrivit acestuia, la nivel global, Bucureştiul se află pe locul 14 în ceea ce priveşte congestia în trafic. Voiculescu a menţionat că aceasta înseamnă aproape 10 zile pe an pierdute în trafic.
În opinia sa, Bucureştiul trebuie să-şi regândească mobilitatea şi să se concentreze pe oameni şi nu neapărat pe maşini.
"O proastă practică e să vorbeşti despre vinietă, pe care apoi să o şi bugetezi, fără niciun fel de consultare cu nimeni, să spui apoi că o să-ţi vină şi 1 miliard de lei din acea vinietă, după care să spui: 'Poate facem un referendum'. Modul cum se fac planurile este aşa: chemi experţi la masă, după care te consulţi cu toată lumea care este afectată de acel plan, după ce ai un plan bine stabilit, după asta îl implementezi", a adăugat Voiculescu.
Dragoş Pîslaru, europarlamentar PLUS, a declarat că românii au tendinţa să uite că nu sunt singuri.
Candidata Alianţei USR PLUS la Primăria Otopeni, Mădălina Scurtu, a afirmat că pasajele de trecere peste drumul naţional atât pentru vehicule, cât şi pentru trecători reprezintă o necesitate.
"Trebuie ca în Otopeni să fie creată o gară cu staţii de tren care să lege rapid prin altă modalitate decât drumul naţional Bucureştiul de Otopeni. O linie de tren va asigura o alternativă rapidă, comodă la călătoria cu maşina", a adăugat Scurtu.
Ştefan Roseanu, reprezentant al Asociaţiei pentru Mobilitate Metropolitană, a declarat că, până în prezent, în România, PMUD a fost văzut ca un instrument obligatoriu pentru a se justifica de ce se vrea bani de la UE şi că nu a fost cu adevărat înţeles scopul strategic al unui astfel de document.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2020, 23:25)
Demagogi fara idei. La munca, nu la cersit contracte cu statul.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 08.02.2020, 18:06)
Doctore, pari mai interesat de fuste. Părerea mea