Vodafone anunţă astăzi rezultatele unei noi cercetări care dezvăluie atitudinile publicului european faţă de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare şi Rezilienţă (RRF). Comandat de Institutul Vodafone şi realizat de Kantar, studiul arată un sprijin larg la nivel european faţă de Facilitatea Uniunii Europene de Redresare şi Rezilienţă (RRF), se arată într-un comunicat trimis redacţiei.
86% dintre românii chestionaţi cred că această facilitate este un mod eficient de a ajuta ţările europene să se redreseze, acesta fiind cel mai mare scor comparativ cu celelalte ţări.
De fapt, trei din patru persoane participante la sondaj consideră că serviciile publice digitale, competenţele digitale şi accesul la internet în bandă largă sunt aspecte importante pentru redresarea Europei. Procentul cetăţenilor români care sunt de această părere depăşeşte semnificativ media europeană, 86% considerând importante pentru redresare serviciile publice digitale, 82% - competenţele digitale şi 79% - accesul la internet în bandă largă. Cetăţenii români au acordat cea mai mare importanţă comparativ cu alte ţări pentru serviciile publice digitale, competenţele digitale şi adopţia tehnologiilor digitale de către companii (80%).
În pofida convergenţei de opinie între Comisia Europeană şi cetăţeni, publicul rămâne sceptic în ceea ce priveşte execuţia
Cu 20% din Fondul de Redresare şi Rezilienţă direcţionat către digitalizare, există o convergenţă clară între priorităţile Comisiei Europene şi cetăţenii europenii, potrivit acestei noi cercetări. Cu toate acestea:
32% dintre românii chestionaţi sunt sceptici cu privire la faptul că toţi banii alocaţi vor ajunge în ariile promise şi vor fi direcţionaţi, în schimb, către planuri de salvare pentru diverse industrii, scheme de suport financiar şi scheme pentru susţinerea competitivităţii afacerilor;
Cetăţenii din Germania, Grecia, Ungaria şi Marea Britanie sunt cei mai sceptici;
77% dintre români cred că Fondurile de Redresare ar trebui să aibă anumite condiţii de utilizare: 45% au votat pentru condiţii stricte, iar 32% sunt de părere că acestea trebuie să fie mai flexibile. Evident, detaliile contează foarte mult pentru cetăţeni.
Marea majoritate a românilor chestionaţi consideră că schema de ajutor ar trebui să susţină cu urgenţă sectorul de sănătate (96%), să creeze oportunităţi pentru întreprinderile mici (94%) şi să genereze noi locuri de muncă (95%). De asemenea, românii consideră urgent în cea mai mare măsură comparativ cu celelalte ţări suportul pentru educaţia digitală (90%), serviciile publice digitale (82%) şi accesul la internet în bandă largă (79%).
Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, a declarat: " România se situează pe primul loc faţă de celelalte ţări europene în ceea ce priveşte opinia cetăţenilor că fondurile europene reprezintă o modalitate eficientă de a ajuta ţara să se redreseze, oamenii recunoscând, astfel, rolul pe care îl are Uniunea Europeană în a determina ca Europa să iasă din această criză mai puternică, inclusiv cu ajutorul fondurilor europene de redresare.
Această cercetare ne arată, de asemenea, că românii cred, cu o majoritate covârşitoare, că transformarea digitală trebuie să se afle în centrul planului de redresare, acordând importanţa cea mai mare, comparativ cu celelalte ţări, pentru digitalizarea serviciilor publice, creşterea competenţelor digitale şi adopţia tehnologiilor şi a soluţiilor digitale de către companii. Cercetarea ne arată, totodată, că aşteptările românilor ca educaţia digitală, serviciile publice digitale şi accesul la internet în bandă largă să fie domenii esenţiale pentru redresare sunt semnificativ mai mari faţă de media europeană. Avem o oportunitate istorică de a reconstrui economia şi societatea în ansamblul său mai puternice şi mai pregătite pentru viitor, accelerând transformarea digitală în sectoare cheie precum educaţia, sănătatea, serviciile publice. Rezultatele acestui studiu îndeamnă, o dată în plus, la colaborarea strânsă dintre sectorul public şi privat, într-un efort comun, pentru a răspunde în mod eficient aşteptărilor românilor de a folosi această oportunitate pentru a realiza o transformare în profunzime şi pentru a construi societatea digitală, bazată pe incluziune. La Vodafone rămânem consecvenţi rolului nostru de a menţine societatea conectată şi de a contribui la creşterea rezilienţei societăţii şi a mediului de afaceri prin digitalizare."
Inger Paus, Director al Vodafone Institute, a declarat: "Acest condaj subliniază faptul că cetăţenii se uită la guvernele lor naţionale pentru a rezolva criza acută economică şi de sănătate şi demonstrează valoarea pe care o acordă serviciilor şi infrastructurii de comunicaţii. Comisia Europeană poate juca un rol esenţial în a se asigura că vocile cetăţenilor sunt auzite pe măsură ce fondul ajunge în fazele de evaluare şi alocare."
Metodologie
Un sondaj online realizat de Kantar în rândul a 15.000 de cetăţeni din 15 ţări europene, incluzând: Cehia, Estonia, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Spania, Suedia, Marea Britanie. A fost utilizat un eşantion de cel puţin 1.000 de interviuri pe fiecare ţară (15.008 de interviuri în total) şi toţi participanţii au fost cu vârste de cel puţin 16 ani. Această cercetare a fost efectuată în perioada 7 - 18 decembrie 2020.