"Volksbank" România consideră că a implementat OUG 50/2010 - privind creditele de consum - cu respectarea cerinţelor stabilite în cuprinsul acesteia, informând în mod transparent clienţii în termenul prevăzut în cuprinsul res-pectivului act normativ, de modificările aduse contractelor de credit, arată reprezentanţii băncii într-un comunicat de presă. Informarea vine după ce Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj a amendat "Volksbank" cu 100.000 de lei pentru perceperea necores-punzătoare a comisionului de risc şi a propus preşedintelui Autorităţii Naţionale de Protecţie a Consumatorilor (ANPC) suspendarea activităţii de creditare a băncii.
"Comisionul de risc este un cost transparent cunoscut şi acceptat de către client încă de la semnarea contractului de credit, atât în ceea ce priveşte valoarea cât şi perioada pentru care este datorat. În plus, nu există nicio prevedere expresă în OUG 50/2010 prin care să se impună eliminarea comisioa-nelor în funcţie de denumirea acestora", spun reprezentanţii instituţiei de credit.
Aceştia consideră că obiectivul actului normativ amintit este acela de a proteja interesele consumatorilor însă acesta nu poate şi nu trebuie să fie atins prin afectarea intereselor băncilor.
"După părerea noastră, este abuziv din partea reprezentanţilor CJPC Cluj să facă publice informaţii despre măsuri care, deşi incerte în ceea ce priveşte finalitatea acestora, pot fi înţelese complet greşit de către publicul larg", mai adaugă cei de la "Volksbank".