WhatsApp, deţinută de compania Meta, are timp până în iulie să arăte că o actualizare a politicii sale de confidenţialitate introdusă în ianuarie respectă legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, a declarat ieri Comisia Europeană, într-un caz declanşat de plângeri exprimate de organizaţiile de protecţie a consumatorilor din în toată Europa, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) şi Reţeaua europeană a autorităţilor de protecţie a consumatorilor au declarat că WhatsApp nu a explicat modificările într-un limbaj simplu şi inteligibil, încălcând legislaţia UE privind protecţia consumatorilor.
Autorităţile naţionale de aplicare a legii au puterea de a impune sancţiuni companiilor care încalcă legile referitoare la consumatori.
Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor, care este formată din organe naţionale de supraveghere pentru consumatori şi susţinută de executivul UE, a trimis o scrisoare către WhatsApp în ianuarie, cerând clarificări cu privire la politica sa de confidenţialitate actualizată.
Autorităţile de reglementare au spus că un răspuns trimis de companie în martie nu le-a convins, determinându-le să trimită o a doua scrisoare miercuri.
"WhatsApp trebuie să se asigure că utilizatorii înţeleg cu ce sunt de acord şi cum sunt utilizate datele lor personale în scopuri comerciale, în special pentru a oferi servicii partenerilor comerciali", a declarat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders, într-un comunicat.
WhatsApp a spus că va răspunde la scrisoare în timp util.
"Actualizarea noastră din 2021 nu ne-a schimbat angajamentul faţă de confidenţialitatea utilizatorilor sau modul în care ne operăm serviciul, inclusiv modul în care procesăm, folosim sau partajăm datele cu oricine, inclusiv cu Meta", a spus un purtător de cuvânt al WhatsApp.