Producătorul de medicamente Zentiva (SCD) a finalizat, în data de 31 mai, tranzacţia prin care a preluat compania românească Solacium, împreună cu filiala sa Be Well Pharma, de la Siyiara Enterprises din Cipru ce deţinea companiile împreună cu Alexandru-Tony Traşcă, aceasta fiind prima achiziţie a Zentiva după separarea de Sanofi de anul trecut, a transmis compania la sfârşitul săptămânii trecute printr-un raport transmis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
În comunicatul emitentului se arată: "După finalizarea tranzacţiei, societatea, în calitate de membru al grupului Zentiva, va avea în vedere furnizarea către Solacium a unor servicii necesare pentru dezvoltarea activităţii acestei companii. Deşi Solacium va continua să opereze sub numele său, Zentiva şi Solacium vor urmări moduri de a utiliza echipele de vânzări proprii în vederea unei promovări sinergice atât a produselor Zentiva, cât şi a produselor Solacium şi a unei recunoaşteri extinse în România".
Părţile implicate în tranzacţie au semnat contractul de vânzare-cumpărare la mijlocul lunii martie, directorul general al SCD, Nick Haggar, anunţând atunci că Solacium va completa afacerile grupului Zentiva pe piaţa medicamentelor generice şi va ajuta la dezvoltarea diviziei de OTC-uri. Valoarea tranzacţiei nu a fost făcută publică.
Solacium se axează pe dezvoltarea şi comercializarea de medicamente eliberate fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale sub marcă proprie, având afaceri de circa 30 milioane de lei în piaţa românească. Solacium nu are o unitate de producţie proprie, întreaga producţie fiind externalizată către furnizori terţi.
Be Well încasează redevenţe din drepturi de proprietate intelectuală, întreaga activitate fiind desfăşurată cu Solacium. Astfel, veniturile obţinute de această companie constau în taxa primită de la Solacium în baza unui contract de licenţă prin care Be Well acordă Solacium o licenţă exclusivă pentru mărcile comerciale Ciocolax, Meltus şi Ulcomplex.
Zentiva a realizat în primele trei luni din acest an un profit net de 32,58 milioane de lei, în creştere cu 153% faţă de profitul net de 12,86 milioane de lei obţinut în T1 din 2018, în timp ce veniturile din vânzarea de bunuri, activitatea care a dat întreaga cifră de afaceri în primele trei luni din an, au urcat cu aproximativ 47%, de la 101,56 milioane de lei la 149,25 milioane de lei.
Valoarea de piaţă a companiei la BVB se ridică la circa 1,43 miliarde de lei.