Agenţia pentru Comerţ Exterior a organizat, marţi, cea de-a opta ediţie a seriei de evenimente dedicate excelenţei eno-gastronomice italiene "Degusta Italia". Evenimentul s-a desfăşurat sub patronajul exclusiv al Ambasadei Italiei în România, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Filippo Petz, directorul Biroului de la Bucureşti al ICE - Agenţia pentru Comerţ Exterior, le-a expus celor prezenţi câteva cifre legate de ediţia de anul acesta a DEGUSTA ITALIA precum şi numeroase cifre interesante cu privire la relaţiile economice dintre Italia şi ţara noastră în sectorul alimentar, în timp ce Nicoletta Fioroni, reprezentanta Ambasadei Italiei la Bucureşti, a oferit o privire de ansamblu asupra seriei de evenimente "Săptămâna Bucătăriei Italiene în Lume". Violeta Anghel, reprezentanta platformei online E-mag, le-a oferit invitaţilor la eveniment câteva motive, argumentate prin date statistice şi cifre relevante pentru a-şi promova afacerile în cadrul E-mag marketplace, o platformă românească ce aduce la un loc clienţii, partenerii precum şi comunităţile locale care furnizează manopera.
Andrej Godina, Trainer Autorizat Specialty Coffee Association, a încântat publicul vorbind despre străvechea cultură italiană a cafelei espresso, despre modalităţile de preparare a acesteia, despre diferitele tipuri de boabe de cafea utilizate în preparare, despre cum se degustă corect cafeaua espresso, despre motivele pentru care bem cafea espresso şi a oferit spre degustare celor prezenţi şapte tipuri de cafea espresso.
Pe parcursul evenimentului "Degusta Italia" au avut loc peste 400 de întâlniri B2B în cadrul cărora profesioniştii români invitaţi - importatori/distribuitori horeca, manageri de restaurante/baruri/magazine gourmet/vinoteci, sommelieri - au putut cunoaşte peste 50 de mărci alimentare italiene şi peste 200 de produse, expuse de peste 30 de societăţi şi de către un consorţiu de producători italieni din 14 regiuni ale peninsulei italiene.
"Degusta Italia" face parte din programul celei de-a patra Săptămâni a Bucătăriei Italiene în Lume, ce are loc în perioada 18 - 24 noiembrie 2019 în întreaga lume, promovată de Guvernul Italian şi de Ministerul Afacerilor Externe şi a Cooperării Internaţionale.
În cadrul celor trei ediţii anterioare ale Săptămânii Bucătăriei Italiene au fost organizate peste 4500 de evenimente în 110 ţări.
Tema abordată anul acesta, "Educaţia alimentară: Cultura gustului" reprezintă o ocazie pentru a îmbina activităţile de promovare a sectorului agroalimentar italian cu momente de informare şi reflecţie asupra stilurilor de viaţă, asupra diferitelor modele alimentare şi a efectelor acestora asupra sănătăţii, alături de redescoperirea teritoriilor de origine a produselor italiene şi de acţiuni de combatere a fenomenului de Italian Sounding. În cadrul Săptămânii va fi omagiată şi aniversarea a 500 de ani de la moartea lui Leonardo da Vinci, creatorul a numeroase invenţii pentru gătit, prin organizarea a numeroase activităţi culturale.
Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agricole şi alimentare la nivel mondial au depăşit în anul 2018 cifra de 41 miliarde de Euro (+2,5 % faţă de 2017), încurajând aşteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârşitul deceniului.
Anul 2018 a fost un an excepţional pentru exporturile de vinuri italiene, care a atins un nou record depăşind 6,2 miliarde de euro, cu o creştere de 200 milioane faţă de anul anterior (+3,3%).
În 2018 Italia a fost a şasea ţară furnizoare de produse agricole şi agroalimentare pentru România, cu o valoare a produselor exportate de 456,8 milioane de euro (dintre care 371 milioane de euro de produse agroalimentare), cu o cotă de piaţă de 6,8%.