100 de milioane de dolari strânse cu găleata în cap

RALUCA MANGA
Ziarul BURSA #Companii / 25 septembrie 2014

Pe Bill Gates, cu certitudine l-a deranjat mai mult apa cu gheaţă turnată în cap decât suma cu care a contribuit.

Pe Bill Gates, cu certitudine l-a deranjat mai mult apa cu gheaţă turnată în cap decât suma cu care a contribuit.

Modul în care a degenerat campania "Ice Bucket Challenge" (donaţii dedicate bolnavilor de scleroză laterală amiotrofică) iniţiată de asociaţia ALS din SUA, dezvăluie cum compasiunea este coruptă de setea de promovare.

Operaţiunea "Ice Bucket Challenge" presupune ca oamenii să se filmeze în timp ce îşi toarnă în cap apa cu gheaţă dintr-o găleată, apoi să posteze înregistrarea video pe reţelele de socializare şi să nominalizeze alte persoane să facă acelaşi lucru, în scopul creşterii gradului de conştientizare privind scleroza laterală amfitrofică. Cei nominalizaţi fie acceptă provocarea şi îşi toarnă apa cu gheaţă în cap, fie fac o donaţie pentru asociaţia ALS, fie adoptă ambele variante.

Să îţi torni apă cu gheaţă în cap este "cool", şi la propriu, şi la figurat. Atât de "cool" încât "îţi taie respiraţia", întrucât, expunerea bruscă a capului la apă rece poate declanşa "reflexul de scufundare", ce presupune protejarea căilor respiratorii, închiderea larigelui şi încetinirea ritmului cardiac, după cum spune Doctorul Stephen Wealthall, citat de Mediafax.

Dincolo de ridicolul situaţiei în care oamenii chiar îşi toarnă apă cu gheaţă în cap "de amorul artei", unii au adaptat această idee de campanie la propriile nevoi.

Acest lucru nu ar fi tocmai condamnabil, dacă iniţiativa s-ar menţine în aria socială, cum s-a întâmplat în Coasta de Fildeş, unde participanţii la campanie şi-au turnat în cap apă cu săpun în loc de apă cu gheaţă, cu scopul să educe oamenii privind transmiterea virusului Ebola. Sau cum s-a întâmplat în India, unde oamenii au ales ca în loc să irosească apa, care la ei este pe sponci, să dăruiască celor nevoiaşi o găleată cu orez. Lipsa resurselor de apă este semnalată şi de cei din Liban şi Venzuela, care au răspuns afirmativ iniţiativei, însă folosind în loc de o găleată cu apă, o găleată goală. Modul în care locuitorii din Fâşia Gaza au abordat campania, este un semnal de alarmă: ei au evidenţiat impactul dezastrelor provocate în urma bombardamentelor, prin înlocuirea apei din găleată cu moloz.

Din păcate, iniţiativa "Ice Bucket Challenge" a migrat către spaţiul politic şi comercial şi astfel, o cauză socială importantă, cum este strângerea de fonduri pentru lupta împotriva sclerozei laterale amiotrofice (boală caracterizată prin pierderea progresivă a anumitor celule nervoase ale creierului şi măduvei spinării, de care depinde mişcarea), este transformată de unii, într-o caricatură de prost gust.

Pentru Monica Macovei de exemplu, campania "Ice Bucket Challenge" a fost un bun prilej să se promovare pe scena politică, mai ales acum, că se apropie alegerile prezidenţiale: domnia sa a ţinut să îşi evidenţieze rolul în formarea Direcţiei Naţionale Anticorupţie şi rezultatele obţinute, turnând apă cu gheaţă peste fotografiile dintr-un bol ale unor persoane condamnate de DNA, precum Dan Voiculescu, Adrian Năstase, George Copos, Sorin Ovidiu Vîntu etc.

Pe internet circulă un filmuleţ în care telefonul Samsung Galaxy S5 a primit tratamentul "la rece": a fost stropit cu apă amestecată cu gheaţă, cu scopul să îşi demonstreze "imunitatea" şi a "nominalizat" pe rivalul său, I Phone 5s, dar si modelele HTC One M8 şi Nokia Lumia 930, să accepte provocarea.

Acest spectacol, prin care se face atât de uşor tranziţia de la o cauză socială la una comercială, relevă lipsa de sensibilitate.

Totuşi, lumea aplaudă.

"Ice Bucket Challenge" s-a răspândit pe reţelele de socializare asemenea unui "selfie", punând în evidenţă faptul că, din păcate, ridicolul "vinde" şi "ne cumpără".

Numeroase "personaje" de pe scena internaţională au intrat în această "horă": Mark Zuckerberg, George Bush, David Beckham, Justin Timberlake, Bill Gates, astrofizicianului britanic Stephen Hawking, ai cărui copii s-au oferit voluntari să li se toarne apa în cap, în locul său etc.

Şi pe plan naţional campania a reprezentat un succes, vedete precum Nadia Comaneci, Adrian Mutu, Octavian Bellu, Andreea Esca, Tudor Chririlă, Elena Udrea, Emil Boc etc, răspunzând afirmativ acestei provocări.

Până la data de 29 august, asociaţia ALS din SUA raporta o suma strânsă din donaţii de peste 100 milioane de dolari, pentru lupta împotriva sclerozei laterale amiotrofice.

Pe data de 7 iulie, neo-zeelandezul Willis Tepania, în vârstă de 40 de ani, a murit, în urma unui stop cardiac declanşat în timp ce îşi turna o găleată cu apă şi gheaţă în cap, şi după ce consumase alcool în prealabil, conform Mediafax.

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

15 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9765
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7057
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3012
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9660
Gram de aur (XAU)Gram de aur388.7340

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb