Principala problemă a clienţilor persoane juridice, în acest an, este recuperarea creanţelor, potrivit unei analize realizate de Cabinetul de Avocatură Scărlătescu. Studiul arată că, de la începutul anului, activitatea în domeniu s-a concentrat fie pe concilieri prin care părţile au eşalonat datoriile, fie pe dosare de instanţă şi executări silite.
Astfel, au fost înregistrate incidente la achitarea datoriilor cu instrumente de plată (file cec Bilete la Ordin) şi înscrieri la masa credală în dosare de insolvenţă/participare activă la dosarele de insolvenţă, în scopul reorganizării societăţilor comerciale cu probleme de lichidităţi. Din analiza menţionată reiese că aproximativ 30% din clienţi au cerut servicii de consultanţă şi asistenţă pentru insolvenţă în calitate de creditori, în timp ce, la nivelul acestui an, au fost deschise, până în prezent, peste 10.000 de dosare de insolvenţă.
De asemenea, circa 60% dintre clienţi au solicitat servicii de consultanţă pentru recuperarea creanţelor pe calea instanţelor judecătoreşti, fie în procedurile urgente ale somaţiei de plată şi respectiv ordonanţei de plată, fie pe calea procedurii comune care este, însă, mai îndelungată şi costisitoare.