Evenimentul CSR"08 Living the Green, organizat de Saga Business&Community cu sprijinul Orange România, partener principal încă de la prima ediţie şi a CSR Europe, aduce în atenţia mediului de afaceri românesc beneficiile pe care le oferă responsabilitatea socială nu numai în condiţii obişnuite, dar mai ales în contextul unei economii în prag de recesiune. Astfel, în perioada 20-21 octombrie, în cadrul celei de-a treia ediţii a Conferinţei Internaţionale de Responsabilitate Socială CSR"08 - Living the Green -, specialişti în marketing, resurse umane, mediu, comunicare, dezvoltare durabilă vor putea afla de la experţi din întreaga lume care sunt soluţiile pe care responsabilitatea socială le oferă unei economii în declin. Ceea ce la începutul anului erau doar îngrijorări, s-a transformat în preocupare mondială. Recesiunea ameninţă cele mai mari economii din lume şi din Europa. Dacă în urmă cu câţiva ani, responsabilitatea socială era doar o nouă abordare, un vector de imagine, un atribut opţional, ea capătă acum conturul unei oportunităţi de relansare.
20 de specialişti internaţionali, alături de peste 15 vorbitori cunoscuţi pe plan local vor discuta timp de două zile despre oportunităţile pe care le creează responsabilitatea socială chiar în momentul în care companiile se află sub presiunea de a-şi justifica mai mult ca oricând acţiunile în faţa consumatorilor şi a societăţii.
Participanţii vor beneficia de studii de caz privind mai bune metode de a face faţă disponibilizărilor masive, reducerilor drastice de cheltuieli, scăderii nivelului de trai prin: minimizarea impactului negativ asupra mediului, un bun management al talentului prin implicarea angajaţilor în comunitate, îmbunătăţirea conduitei în afaceri şi crearea unei relaţii de încredere între client şi furnizor, micşorarea amprentei de carbon şi implicit a efectelor nocive asupra climei. Un brand etic, o companie responsabilă, un angajator model are de câştigat dincolo de o imagine bună, un real avantaj competitiv şi câştiguri materiale.
Schimbările climatice sunt şi vor continua să constituie o problemă masivă la nivel global. Costurile pe care le implică amprenta de carbon, pe lângă creşterea preţului petrolului şi a bunurilor de strictă necesitate, demonstrează nevoia unei reevaluări a manierei în care sunt făcute afacerile în România, iar justificări de ordin economic, etic şi social arată că este momentul unei reevaluări a priorităţilor fiecărei companii.