Costurile cu mentenanţa aeronavei Airbus A310 care aparţine Tarom şi este închiriată de Preşedinţia României l-au surprins pe ministrul transporturilor Relu Fenechiu, după cum a declarat oficialul, ieri, într-o conferinţă de presă.
Ministrul de resort a menţionat că va discuta cu membrii Consiliului de Administraţie al Tarom cu privire la viitorul acestui avion. De asemenea, reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor şi cei ai preşedinţiei se vor întâlni pentru a dezbate acelaşi subiect.
Relu Fenechiu a declarat că managementul privat al Tarom va decide în ceea ce priveşte aeronava închiriată de preşedinţie, care are costuri anuale de mentenanţă de şapte milioane de dolari.
Domnia sa a precizat: "Tarom a solicitat un buget pentru costurile de aeronavigabilitate aferente aeronavei Airbus A310, care aparţine companiei, de 22 de milioane de lei. Am fost surprins că aceste costuri, care înseamnă doar mentenanţă, fiind, de departe, cel mai mare cost de acest gen, fără să vorbim despre costurile de operare, sunt suportate de bugetul de stat. Există o strategie pentru acest tip de avioane, iar managementul de la Tarom, mai exact Consiliul de Administraţie, va analiza situaţia aeronavei Airbus A310. Am propus şi eu o soluţie pentru rezolvarea acestei situaţii, dar încă nu o pot spune până la decizia ce va fi luată de conducerea Tarom".
Relu Fenechiu a declarat, cu două zile în urmă, într-o emisiune televizată, că speră să se reuşească reducerea pierderilor Tarom, una dintre măsurile care ar trebui luate în calcul fiind vânzarea aeronavei în cauză. Avionul cu care Traian Băsescu pleacă în afara ţării este unul dintre cele două avioane Airbus A310 care aparţin Tarom, cel de-al doua fiind folosit în curse comerciale.
Şi despre cea de-a doua aeronavă de acest gen Relu Fenechiu a spus că, pentru operarea ei, costurile sunt destul de mari şi nu se justifică, refuzând să precizeze dacă acest al doilea avion va intra în discuţiile prevăzute cu conducerea Tarom.
Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al preşedintelui Traian Băsescu, ne-a declarat că Preşedinţia închiriază aeronava de la Tarom şi că au fost achitate toate facturile emise de către Tarom către Administraţia Prezidenţială.
Deşi, miercuri seara, în cadrul unei emisiuni televizate, Relu Fenechiu a făcut referire directă la "aeronava prezidenţială", susţinând că aceasta ar trebui vândută, ieri, ministrul transporturilor a refuzat să spună că avionul Airbus A310 despre care vorbeşte este cel închiriat de Administraţia Prezidenţială şi care ar fi, în opinia sa, soluţia pentru problema ridicată, respectiv costurile mari de mentenanţă.
1. Rusinea, facuta public...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 01.03.2013, 12:35)
Din considerente ale experientei personale, stiu ca in momentul in care nu-ti respecti breasla, nici tu nu vei fi respectat. Problema cu politicienii este ca ei nu se respecta pe ei, insa acest lucru cauzeaza si respectul strainilor vizavi de noi, ca romani si ca natiune. Punctual, afirmatiile d-lui Fenechiu sunt impertinente... Tarom n-a falimentat din cauza acelui avion, ci din alte cauze (deja cunoastem cine au fost si sunt lipitorile de la Tarom, politicieni cu state vechi). Insa mi se pare normal ca presedintele unei tari sa aibe un avion care sa fie sigur atat pentru el cat si pentru primul-ministru sau altor demnitari, atunci cand au nevoie. Iar mi-e rusine de oamenii care ne conduc destinele, parca sunt niste copii teribilisti care nu mai respecta nimic, care nu au nimic sfant, si ma gandesc serios la ce educatie li s-a oferit. Ca sunt impinsi in spate de altii, mai vicleni, stim, insa si ei sunt asa, cam prosti si lipsiti de mandrie, zau...
1.1. hotii (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de lili în data de 03.03.2013, 10:06)
ce promisiune a uitat ministrul transporturilor, RELU FENECHIU ?????
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, si-a asumat faţă de reprezentanţii FMI conform Hotărârii de Guvern privind funcţionarea instituţiei pe care o conduce pentru finalizarea selecţiei managerilor privaţi la companiile din subordinea ministerului( cel mai tarziu sfarsitul lunii februarie-2013).
“Inten ţionez ca în cel mai scurt timp să avem manageri privaţi la CFR Marfă şi CFR Călători, şi îmi voi asuma angajamentul faţă de FMI , pentru a avea management privat la toate companiile”, a declarat ministrul.
TAROM ARE MANAGER PRIVAT,CFR INFRASTRUCTURA ARE MANAGER PRIVAT, CFR MARFA ARE MANAGER PRIVAT, LA CFR CALATORI SE CONTINUA JAFUL, DE CE DL. FENECHIU ?