5 to go a deschis 140 de noi cafenele în 2022, depăşind 450 de unităţi în total, răspândite la nivel naţional în nu mai puţin de 90 de oraşe, ceea ce reflectă şi cota de piaţă de 48.7% pe segmentul lanţurilor de cafenele în România pentru anul 2021, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
Evoluţia impresionantă a dus la o cifră de afaceri de peste 30 milioane euro la nivel de grup, de două ori mai mare faţă de anul 2021 şi peste aşteptările setate la început de an.
Potrivit sursei citate, creşterea susţinută se datorează expansiunii semnificative la nivel regional - în 2022 au intrat 35 de oraşe noi pe harta 5 to go. De asemenea, s-au remarcat creşteri la nivel de vânzări: au fost 14,4 milioane de ocazii de consum (vizite în cafenele), cu 15,6 milioane de produse pe bază de cafea vândute şi 2,2 milioane de litri de lapte utilizaţi. Un factor major în aceste rezultate este dezvoltarea gamei de retail, cu produse exclusive destinate acestui canal, ceea ce a ajutat la consolidarea notorietăţii de marcă şi la creşterea gradului de încercare a produselor sub brandul 5 to go.
"Nu este uşor să păstrăm ritmul de creştere, însă în 2022 am reuşit să ne batem propriile recorduri şi să dăm noi repere pentru anii ce urmează. Acum, la 8 ani de la lansarea 5 to go pe piaţa din România, suntem o echipă de peste 230 de antreprenori, cu peste 1,050 de angajaţi la nivel de grup, cifre pe care le credeam greu de atins când am demarat acest business cu doar 3 oameni încrezători în ideea unică din spatele primei cafenele. Dar ceea ce mă bucură cel mai tare este că am ajuns şi ne-am menţinut poziţia de brand românesc apreciat, local şi internaţional. Potenţialul 5 to go este mare, iar rezultatele din 2022 ne-au făcut optimişti pentru anul acesta, când ne dorim să păstrăm ritmul de dezvoltare la 150 de cafenele noi deschise şi să atingem o cotă de piaţă de 55%", a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go.
Pilonii strategici pe care se bazează 5 to go în 2023 sunt: dezvoltarea regională, cu un obiectiv de 30 oraşe noi care să se adauge pe harta 5 to go, consolidarea prezenţei numerice în retail, precum şi listarea de noi produse pe acest canal, dezvoltarea gamei de produse bio şi vegane sau variante prietenoase cu mediul înconjurător, plus focus pe inovaţie la nivel de produs, concepte şi campanii, menite să crească trafic în cafenele şi media de bon.
Aceste direcţii se preconizează că vor avea un impact pozitiv asupra cifrei de afaceri, cu estimarea că va atinge 40 milioane euro la nivel de grup, precum şi o creştere la peste 1,500 de angajaţi.
"2023 este pentru noi anul maturizării, deoarece 5 to go face tranziţia către un brand multi-channel, a trecut graniţa HoReCa şi îşi câştigă locul în rafturile din retail. Mai mult decât atât, produsele 5 to go se fac cunoscute în afara ţării, unde avem deja prezenţă în patru ţări şi ne-am propus să intrăm anul acesta în cea de-a cincea. Avem ţinte şi recorduri mari de depăşit, iar pentru asta vom continua să rămânem conectaţi la piaţă, atenţi la consumatori şi trenduri, flexibili şi pregătiţi să luăm rapid decizii legat de portofoliu", a completat Radu Savopol.