Romexterra Bank, membră a grupului financiar MKB-Bayerische Landesbank, a înregistrat, la finele anului 2006, un profit brut de 24,4 milioane lei (echivalentul a 7,2 milioane euro), respectiv un profit net de peste 22 milioane lei (echivalentul a 6,5 milioane euro), în creştere netă cu 11,3% faţă de anul 2005.
Activele totale ale băncii au atins plafonul de 1,2 miliarde lei (echivalentul a 360,8 milioane euro), în creştere cu 15,8% faţă de valoarea înregistrată la finele anului 2005.
Activitatea de creditare a avut o dinamică ridicată, volumul creditelor acordate fiind cu 70,4% mai mare decât în anul 2005, cînd acestea însumau 425,3 milioane lei. Volumul creditelor acordate pe segmentul retail a înregistrat o creştere netă de 168% faţă de aceeaşi perioadă de referinţă, avînd ca principal resort produse competitive lansate în cursul anului - creditele de nevoi personale din clasa Favorit, cardul de credit Visa Classic, precum şi extinderea ofertei de finanţare prin acordarea de credite de nevoi personale şi ipotecare în euro. Volumul creditelor corporate a atins plafonul de 472,4 milioane lei (echivalentul a 139,7 milioane euro), înregistrînd o creştere netă de 42,65% faţă de sfîrşitul anului 2005.
Anul trecut, cuantumul produselor de economisire a depăşit 880 milioane lei (260,2 milioane euro), echivalentul unei creşteri nete de 4,2% faţă de anul 2005.
Investiţiile efectuate în cursul anului trecut au vizat extinderea şi modernizarea reţelei teritoriale a băncii, de la 39 unităţi existente la finele anului 2005, la 61 de unităţi în decembrie 2006. De asemenea, reţeaua de ATM-uri a fost extinsă de la 83 aparate operaţionale la finele anului 2005, la 176 ATM-uri operaţionale sau în curs de instalare la finele anului trecut.
Un alt obiectiv al anului 2006 a constat în relocarea sediului central al Romexterra Bank, care, din luna decembrie, a devenit operaţional.
Sub egida noului acţionar MKB Bank, în acest an, Romexterra Bank îşi propune extinderea reţelei teritoriale cu 35 noi unităţi, primele 15 dintre acestea urmînd să devină operaţionale în primul semestru. Astfel, banca va deţine o reţea de 96 unităţi, fiind prezentă în toate judeţele ţării.
Reteaua de ATM-uri a băncii va fi extinsă pînă la 326 aparate la finele anului curent, finalizîndu-se totodată proiectul de upgradare la standardul EMV, pentru acceptarea cardurilor cu cip. Din punct de vedere al activităţii de carduri, unul dintre obiectivele acestui an constă în depăşirea unei cote de piaţă de 2,5%, faţă de 1,5% în prezent, concomitent cu demararea activităţii de montare de POS-uri la comercianţi.
Romexterra Bank îşi propune să devină una dintre băncile partenere ale IMM-urilor şi partenerul de creditare a persoanelor din segmentul mediu al societăţii româneşti, segment care se dovedeşte a fi cel mai dinamic, nu numai în România, ci peste tot în lume. Banca intenţionează să întărească activitatea de finanţare proiecte pe partea de real estate.
Romexterra Bank îşi propune pentru anul 2007 o creştere a cotei de piaţă până la 1,1%, din punct de vedere al activelor.