Promovarea profesiei de relaţii publice trebuie să se facă de către profesionişti, pentru a putea crea profesionişti, a declarat ieri Thomas Achelis, preşedintele Confederaţiei Europene de Relaţii Publice (CERP), cu prilejul lansării celei de-a doua ediţii a competiţiei Romanian Public Relations Award.
Competiţia este organizată de fundaţia Forum for International Communications, cu colaborarea Camerei de Comerţ şi Industrie a României şi a Municipiului Bucureşti. Concursul este deschis oricărei persoane, asociaţii, fundaţii şi companii care au finalizat, în perioada ultimilor doi ani, campanii de comunicare cu rezultate deosebite. Termenul limită pînă la care se pot face înscrieri este 12 septembrie 2004, iar jurizarea se va face în luna octombrie. Premiile vor fi decernate la începutul lunii noiembrie 2004, în cadrul unei ceremonii la care vor fi invitate personalităţi internaţionale din domeniul relaţiilor publice.
La prima ediţie a concursului, în 2003, au fost înregistrate circa 250 de campanii, în acest an Achelis estimînd un număr aproape dublu de participanţi.
"Premiile PR-ului românesc reprezintă o iniţiativă care se racordează la standardele internaţionale de performanţă în acest domeniu", a afirmat Simona-Mirela Miculescu, preşedinta Asociaţiei Române de Relaţii Publice, citată de Rompres.
La nivel mondial, din acest an, la concursurile internaţionale, reprezentantul din juriu care este angajat al unei companii care are în competiţie o campanie nu va avea drept de vot pentru aceasta. Prevederea se va aplica şi pentru concursurile din România, dar abia din 2005, de la cea de-a treia ediţie a "Romanian PR Award".