FIVEKEEP.com este o platformă care se adresează companiilor mici şi mijlocii şi care are la bază identificarea aptitudinilor comportamentale ale candidaţilor prin filtrarea datelor personale relevante din CV-urile acestora, cu ajutorul algoritmilor dezvoltaţi de echipa proprie de psihologi şi analişti, conform unui comunicat trimis redacţiei.
"Ne-am dorit ca această platformă să fie accesibilă pentru IMM-uri, care, din lipsă de fonduri sau de oameni, nu apelau la soluţiile specialiştilor în recrutare, şi să ofere rapiditate în procese pentru că timpul devine o resursă din ce în ce mai valoroasă pentru companii, indiferent de mărimea lor," a specificat Mihai Rizan, fondatorul FIVEKEEP.com.
Prin intermediul platformei, angajatorii eficientizează procesul de angajare a persoanelor compatibile cu posturile vacante, prin optimizarea timpului necesar parcurgerii CV-urilor şi selecţiei candidaţilor. Totodată, scad riscul angajării unei persoane incompatibile cu cerinţele postului, dar şi costurile procesului de recrutare. Algoritmii prin care se realizează compatibilitatea funcţional comportamentală a candidaţilor nu implică niciun fel de cunoştinţe de psihologie din partea angajatorului.
"În domeniul resurselor umane există unele din cele mai vechi paradigme din business - < < omul îşi caută un loc de muncă > >. Ceea ce facem noi este să schimbăm ordinea în propoziţie - < < locul de muncă îşi caută om! > >", a mai precizat Mihai Rizan.
Conceptul FIVEKEEP.com a luat naştere la Braşov, cu o investiţie iniţială de 100.000 de euro din fonduri europene, la care s-a adăugat şi o investiţie personală de 150.000 euro. În costul proiectului sunt incluse dezvoltarea platformei şi a algoritmilor, dar şi elaborarea testelor funcţionale şi analiza comportamentală.
Fondatorul FIVEKEEP.com îşi propune implementarea conceptului la nivel naţional, urmând ca în vara anului viitor să înceapă promovarea platformei pe pieţe internaţionale de business, precum SUA, UK, Italia, Franţa sau Spania.
Mihai Rizan, fondatorul FIVEKEEP.com şi CEO VENDAX, este inginer cu mulţi ani de experienţă. În 2009 a luat drumul antreprenoriatului şi a înfiinţat compania VENDAX, companie cu capital 100% românesc, un brand "Made în România". De-a lungul anilor, Mihai Rizan s-a axat pe dezvoltarea şi configurarea serviciilor de recrutare clasică pentru companii: consultanţă, training, dezvoltare personală, head-hunting sau leasing de personal. Experienţa în domeniu a scos la iveală nevoia companiilor de inovaţie în procesul recrutării şi anume de o soluţie prin care acestea să-şi eficientizeze procesul recrutării.