Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi au început urmărirea penală pentru vătămare corporală din culpă şi nerespectarea îndatoririlor personalului aviatic, conform art. 196 Cod penal şi art. 98 Codul aerian al României, în legătură cu accidentul aviatic petrecut ieri în localitatea brăileană Stăncuţa, în care au fost implicate două persoane, una fiind decedată, transmite Agerpres.
Potrivit procurorului general adjunct Virgil Luparu, mecanicul de bord, care se află internat la Spitalul Judeţean din Brăila, a fost audiat, acesta povestind că, în timp ce se afla în aer, avionul a intrat într-un viraj necontrolat din cauza vântului, care a condus la prăbuşirea aeronavei.
Procurorul a adăugat că, din ce i s-a comunicat verbal, raportul medico-legal referitor la victima accidentului arată că, după prăbuşirea avionului, pilotul avea politraumatisme provocate de fracturile suferite în urma prăbuşirii avionului. Urmează ca în funcţie de raportul medico-legal amănunţit, care va fi trimis Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Galaţi, să se stabilească toate circumstanţele decesului.
Totodată, Virgil Luparu nu a putut încă să se pronunţe cu privire la ipoteza legată de posibila blocare a manşei avionului, spunând că prăbuşirea a condus la distrugerea acesteia.
Totuşi, epava avionului prăbuşit a fost ridicată, astăzi, de la Brăila de specialiştii Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (CIASAC), care vor stabili, la Bucureşti, dacă prăbuşirea avionului s-a produs dintr-o eroare umană sau dintr-o defecţiune tehnică a avionului.
"Aceştia, alături de Parchetul Curţii de Apel Galaţi, au şi desfăşurat investigaţii la faţa locului", a mai precizat Virgil Luparu.
Ieri, la o orezărie din localitatea Stăncuţa s-a prăbuşit un aeroplan care efectua lucrări de erbicidare. În urma accidentului a rezultat rănirea gravă a pilotului, Costică Vâlcu, de 59 ani, şi rănirea mai uşoară a mecanicului de bord, Viorel Franţ, 59 ani.
Pilotul urma să fie transportat cu un elicopter SMURD Galaţi la Spitalul Floreasca din Bucureşti, însă acesta a intrat în stop cardio-respirator şi, în ciuda eforturilor de resuscitare, şi-a pierdut viaţa. Costică Vâlcu avea peste 6.000 de ore de zbor.