"Accor" SA, cea mai mare companie hotelieră din Europa, şi-a micşorat cu 35% profitul în 2008, ca urmare a reducerii cererii din domeniu, dar şi a faptului că a vândut mai puţine proprietăţi decât în 2007.
Profitul net al societăţii franceze a scăzut la 575 milioane de euro (737 milioane de dolari) ori 2,60 euro/acţiune, de la 883 milioane de euro sau 3,92 euro/titlu în anul anterior. Analiştii estimau mai mult: 618 milioane de euro.
Profitul operaţional al companiei (înainte de taxare) a scăzut cu 3,5%, la 875 milioane de euro, de la 907 milioane de euro în 2007. Vânzările "Accor" au scăzut cu 4,7%, la 7,74 miliarde de euro.
Dividendul acordat de "Accor" rămâne neschimbat: 1,65 euro/acţiune.
"Accor" vrea să-şi diminueze cheltuielile de marketing cu 75 de milioane de euro anul acesta şi cu încă 25 de milioane de euro în 2010. În plus, compania va reduce bugetul alocat renovării hotelurilor cu 125 de milioane de euro, în 2009.