• Compania caută finanţare pentru o fabrică nouă
Producătorul de mortare uscate AdePlast se apropie de faza finală a analizei oportunităţii listării la piaţa sibiană Sibex. Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast, ne-a declarat: "Sper să putem lua o decizie asupra listării la Sibex în această lună. Aşteptăm rezultatele auditului PricewaterhouseCoopers asupra rezultatelor noastre financiare şi trebuie să mai avem o discuţie cu Intercapital Invest. Ne-am propus să strângem prin lis-tare minim 3 milioane de euro. Şi trebuie analizată cu atenţie oportunitatea listării la Sibex în acest context în care toată lumea se teme de investiţii. Dacă analiza nu este favorabilă listării, vom alege varianta contractării unui credit. Practic, dacă se dovedeşte că nu vom putea strânge suma propusă de pe bursa sibiană, va trebui să ne împrumutăm de la bănci".
Domnia sa ne-a precizat că banii sunt necesari construirii unei noi fabrici în Moldova, lângă Bicaz. Acesta este cel mai important obiectiv de investiţii al companiei din 2010. Dacă totul decurge bine şi AdePlast face rost de bani, atunci există mari şanse ca noua fabrică să fie deschisă în primăvara anului viitor. Terenul va fi achiziţionat tot în acest an. Compania lucrează, în prezent, la proiectare.
Pentru 2010, Marcel Bărbuţ ne-a spus că AdePlast are ţinte ambiţioase privind veniturile, preconizând o creştere între 15% şi 30% faţă de 2009. Proprietarul companiei ne-a explicat că această creştere va veni din acapararea cotei de piaţă de la concurenţi.
Marcel Bărbuţ afirmă: "Nu cred că în acest an se va vinde, per total piaţă, o cantitate mai mare de mortare uscate faţă de 2009. Noi mizăm pe creşterea veniturilor prin acapararea de cote de piaţă. Anul trecut, pe segmentul nostru de activitate s-a dat o bătălie acerbă la nivelul preţurilor. Au rezistat marii producători, care şi-au permis o reducere mai mare a preţurilor, până la nivelul micilor producători. Cei mici au colapsat pentru că produsele de calitate ale marilor producători au fost preferate de cumpărători".
În primele luni ale acestui an, veniturile AdePlast au crescut faţă de perioada similară a anului trecut. În aprilie 2010 faţă de aprilie 2009, creşterea vânzărilor AdePlast este de circa 40%, ne-a mai spus domnul Bărbuţ.
Fabrica din Moldova ar fi cea de-a patra unitate de producţie a companiei pe piaţa internă, pe lângă cele operaţionale din Oradea şi Ploieşti.