AdePlast susţine Ziua Universală a Iei AdePlast, de la un business în Oradea la un brand european puternic

Ziarul BURSA #Media-Advertising / 24 iunie 2015

AdePlast, de la un business în Oradea la un brand european puternic
  • document ataşat apasă aici pentru a descărca.

    Istoria AdePlast începe în 1996, când Marcel Bărbuţ devine acţionar în compania al cărui obiectiv era fabricarea mortarelor adezive pentru placaje ceramice, gleturi, şape, pardoseli industriale şi mortare mecanizate. Totul se întâmpla sub marca înregistrată ADEPLAST.

    Prima fabrică modernă a AdePlast

    Până în 2004 compania a crescut organic, încet şi sigur, iar în iunie 2004 este construită la Oradea o fabrică de mortare uscate la standardele tehnologice ale momentului. Capacitatea instalată a fabricii a fost de 250.000 tone anual, o cantitate care s-a dovedit insuficientă în doar 2-3 ani. AdePlast, a devenit deja un brand naţional, înregistra în lunile de vară cereri pentru mortarele şi adezivii pe care îi producea cu mult peste capacitatea de producţie a fabricii sale din Oradea.

    2008, anul crizei şi al demarării producţiei la Ploieşti

    În 2008, un telefon izbăvitor care anunţa accesul la finanţare, punctează un nou proiect ambiţios demarat de Marcel Bărbuţ. Deşi criza financiară deja se instalase în lume şi în România, Adeplast ajunge numărul 2 pe piaţa de adezivi, şi finalizează la Ploiesti o nouă fabrică de mortare uscate, după o primă investiţie de aproximativ 20 milioane de euro. Capacitatea înstalată a acesteia este de 450.000 tone anual, fiind una dintre cele mai mari fabrici din Europa şi, la acea vreme, cea mai modernă.

    În acelaşi an, în Oradea AdePlast face primul pas către transformarea locului unde se află fabrica sa de mortare uscate într-o platformă industrială. Aici se investesc câteva milioane de euro pentru construcţia primei fabrici a AdePlast de vopsele şi tencuieli decorative. Fabrica a fost construită cu tehnologii de ultimă ora, fiind total automatizată astăzi, şi poate fi încă considerată una dintre cele mai moderne fabrici din industria sa, din estul Europe.

    În finele lui 2008, AdePlast ajungea la o capacitate anuală de producţie de 700.000 de tone de adezivi şi mortare uscate şi 20.000 de tone de vopsele.

    2011 este anul polistirenului

    Următoarea bornă în dezvoltarea businessului AdePlast poartă însemnele lui 2011. Cu o investiţie de peste 4 milioane de euro, AdePlast a pornit fabrica de polistiren de la Ploieşti în vara lui 2011. Până la sfârşitul lunii august fabrica se află în probe tehnologice, urmând ca din septembrie să poată produce la capacitate maximă de 120 metri cubi pe oră, capacitatea anuală ajungând la 700.000 metri cubi. Investiţia doar în echipamente a fost de aproximativ 3,7 milioane de euro, iar în total suma a depăşit 4 milioane de euro. "Este important de subliniat că am reuşit această investiţie doar din surse proprii. Echipamentele din fabrică sunt tehnologie de ultimă oră la nivel european, având provenienţă din Italia, Austria si Slovenia" declara atunci Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast.

    2012 vine cu investiţii de 10 milioane de euro pentru AdePlast

    Cu un tipar bine definit şi cu planuri strategice bine conturate pentru următorii ani, AdePlast a continuat extinderea capacităţilor de producţie. Din 2012 a fost demarată construcţia unei noi platforme industriale, în Moldova. Noua zonă industrială a AdePlast respecta tiparul deja consacrat, iar pentru finalizarea ei a fost nevoie de peste 10 milioane de euro şi în jur de 12 luni.

    În acelaşi an, AdePlast începe şi producţia de polistiren grafitat la Ploieşti şi îşi diversifică producţia semnând un contract exclusiv pentru folosirea mărcii NEOPOR cu firma BASF din Germania.

    La acea vreme AdePlast devenea un campion al sectorului de business în care activează, la nouă luni din 2012 compania anunţând o cifră de afaceri în creştere cu aproape 26 de procente faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

    Marcel Bărbuţ declara atunci că evoluţia bună a AdePlast "se datorează în general diversificării grupelor de produse şi în special a demarării producţiei de polistiren. În primul nostru an de activitate au ieşit pe poarta fabricii de la Ploieşti 250.000 de metri cubi". La un an de la demararea producţiei de polistiren, AdePlast devine unul dintre cei mai mari producători din această industrie.

    În 2012 produsele AdePlast au devenit eligibile în ţări precum Germania, Anglia, Slovacia, Elveţia, Italia sau Belgia, fiind păstrate însă şi relaţiile mai vechi cu Republica Moldova, Ungaria sau Liban.

    Investiţii de 22 milioane de euro în 2012 şi 2013

    În 2012 şi 2013 AdePlast a derulat un program investiţional cu intenţia de a obţine o împărţire strategică a unităţilor sale de producţie, în valoare de 22 milioane de euro. Astfel, producătorul român a reuşit, graţie celor trei platforme, sa-şi optimizeze fluxurile de livrare în aşa fel încât fiecare zonă geografică să beneficieze de acoperire totală. Indiferent dacă livrarea se face la un partener din România sau la unul din afara ţării, marfa este produsă pe platforma cea mai apropiată şi este distribuită la client într-un timp foarte scurt.

    La sfârşitul lui 2012, Marcel Bărbuţ declara că priveşte "2013 cu realism şi cu foarte multă seriozitate, având în vedere că trebuie să finalizăm noi capacităţi de producţie pe platformele noastre industriale din Oradea, Ploieşti şi Roman şi să le punem la treabă".

    Trei platforme industriale total funcţionale pentru AdePlast

    Jumătatea lui 2013 găseşte AdePlast în poziţia de companie românească cu trei platforme industriale finalizate. La Roman, în inima Moldovei, au fost puse la lucru fabrica de adezivi şi mortare uscate, cu o capacitate de 450.000 de tone, şi cea de polistiren, cu o capacitate de 700.000 metri cubi.

    În Ploieşti, pe lânga fabrica de mortare uscate şi cea de polistiren expandat (EPS) şi polistiren expandat grafitat, AdePlast ridică o nouă fabrică complet automatizată de vopsele şi tencuieli decorative.

    La Oradea, AdePlast finalizează tot la jumătatea lui 2013 o nouă fabrică de polistiren, cu o capacitate de 700.000 metri cubi anual. Pe această platformă se aflau deja o fabrică de adezivi şi mortare uscate şi una de vopsea.

    AdePlast se întăreşte cu Dufa şi Schomburg în 2013

    În aceeaşi perioadă, AdePlast a preluat producţia şi distribuţia brandului de vopsele Dufa pentru România şi Bulgaria. Producţia de vopsele sub brandul Dufa se desfăşoară în fabica de vopsele a AdePlast de pe platforma din Ploieşti şi Oradea.

    2013 marchează preluarea sub umbrela AdePlast, care acum beneficiază de aportul stiinţific al lui laborator de cercetare şi analize situat în Ploieşti, a brandului Schomburg. Intenţiile erau clare: "Prin preluarea producţiei şi distribuţiei produselor şi sistemelor Schomburg sfera noastră de competenţe se extinde pe o nişă pe care intenţionăm să ne dezvoltăm rapid. Cu produsele marca Schomburg vizăm un nivel al business-ului de peste 700 de mii euro în primul an de activitate", declara Marcel Bărbuţ în 2013.

    Reorganizare internă a AdePlast

    După ce au devenit funcţionale cele trei platforme industriale ale producătorului român de materiale de construcţii, a fost nevoie de o reorganizare a businessului. Cu o platformă la Roman, una la Ploieşti şi a treia la Oradea, creşterea controlului şi îmbunătăţirea performanţelor de business, superioare întregii industrii, ale AdePlast au devenit prioritare. Producătorul român de materiale de construcţii devenea în 2013 cel mai mare jucător din industriile în care activează.

    Din procesul de reorganizare au rezultat trei divizii de business: Divizia Vopsele, Divizia Termosistem şi Divizia Adezivi şi Mortare Uscate, fiecare dintre acestea având management separat.

    La finalul acestui an, AdePlast ajunge să deţină nouă fabrici, pe trei platforme industriale, construite cu cele mai noi tehnologii prezente în piaţă la vremea respectivă, încă vârf de tehnologie în 2015.

    În 2013, AdePlast devine cel mai important producător de materiale de construcţii din România, cu o cifră de afaceri de 250 de milioane de lei, dar şi cu branduri puternice în portofoliu, precum Dufa sau Schomburg.

    În mod categoric, 2013 a fost cel mai dinamic an pentru AdePlast. "Suntem singurul producător român care a crescut constant. În ultimii 4 ani am reuşit să dublăm cifra de afaceri de la 26,8 milioane euro, cât am înregistrat la sfârşitul lui 2010, la peste 56 milioane euro, la sfârşitul lui 2013", declara în 2013 Marcel Bărbuţ. În toţi aceşti ani, AdePlast nu a încetat să crească, chiar dacă piaţa a înregistrat scăderi uşoare.

    1 milion de tone la Ploieşti

    AdePlast a produs, în perioada septembrie 2008 - iunie 2014, în fabrica de adezivi şi mortare uscate de pe platforma din Ploieşti, peste 1 milion de tone de produs finit.

    Dacă ar fi să calculăm cantitatea produsă, în saci de 30 kg, ar fi vorba de aproape 34 de milioane de saci, câte unul pentru pentru fiecare bulgar, român sau moldovean.

    "Dincolo de cantitatea impresionantă de material produs pe platforma din Ploieşti şi vândută către români, bulgari, moldoveni, greci, libanezi sau chiar italieni şi belgieni, este foarte important pentru noi numărul mic, aproape insignificant, de erori de calitate care s-au întors către AdePlast. Este o performanţă neegalată încă pe această piaţă. Când fac contabilitatea la ce am produs aici, realizez ca planul nostru investiţional pentru dezvoltare şi inaugurarea fabricilor din anii trecuţi, de pe cele trei platforme industriale, nu au fost proiecte ambiţioase, ci foarte realiste. Doar aplicând aceeaşi strategie de business, ne iese din calcule că şi fabricile de vopsea, inaugurate recent, vor înregistra performanţe asemănătoare", declara, în urmă cu un an, Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast.

    În 2014, termosistemul AdePlast Izotherm primeşte ETAG 004

    Graţie investiţiilor constante în tehnologie, resurse umane şi viziblilitate, AdePlast obţine spre sfârşitul lui 2014 certificatul european ETAG 004 pentru termosistemul său Izotherm. Certificarea europeană atestă faptul că AdePlast "produce componentele termosistemului într-o manieră responsabilă, asigură calitatea constantă a acestora şi controlează riguros procesul de producţie, începând cu achiziţia de materie primă, până la livrare". Certificarea ETAG004 pentru termosistemul Izotherm include mortarul adeziv, plăcile termoizolante de polistiren şi finisajele decorative, practic toate gamele de produse din fabricile AdePlast.

    2014, anul confirmărilor în România şi exporturi în toată Europa

    Anul trecut, cifra de afaceri a AdePlast a depăşit 300 de milioane de lei, în creştere cu peste 19 procente faţă de 2013. "2014 a fost un an al confirmărilor, asta după ce, pe de o parte vopselele AdePlast s-au impus într-o piaţă extrem de concurenţială, pe de altă parte am confirmat poziţia de lideri de piaţă în zona polistirenului expandat (EPS), cu 719 mii de metri cubi vânduţi în România. Am devenit lideri cu peste 107.000 de metri cubi pe piaţa de polistiren extrudat, produs care a mers extrem de bine şi la export. La export a mers şi polistirenul grafitat, iar asta se datorează în mare măsură certificatului ETAG 004, pe care l-am primit abia în a doua parte a anului trecut. Acest certificat este o piatră de moară pentru exportatorii români, dar este vital dacă vrei să exporţi în ţări ca Ungaria, Austria, Germania sau Belgia. În cazul mortarelor uscate, o piaţă matură care merge pe principiul vaselor comunicante, am reuşit să vindem aproape 300 de mii de tone. Asta s-a întâmplat în detrimentul altor competitori care au scăzut, unii au avut pierderi uriaşe, iar alţii, pur şi simplu au închis porţile. Evoluţia este una pozitivă pentru că piaţa se autoreglează şi rămân doar cei care au investit şi se ţin de treabă" declara Marcel Bărbuţ.

    Schimbare de CEO în 2015

    Din prima parte a lui 2015, Bogdan Pîrvu este noul CEO al AdePlast, el înlocuindu-l pe Marcel Bărbuţ, care se va ocupa în continuare de dezvoltarea şi viziunea strategică a companiei. Până atunci, Bogdan Pârvu activase ca manager al diviziei de vopsele şi tencuieli decorative.

    Pentru 2015, AdePlast îşi propune o creştere organică de 5 procente a businessului. Pâna în mai 2015, AdePlast şi-a îndeplinit planul, creşterea afacerii depăşind aşteptările. "Am reuşit să impunem în România termosistemul AdePlast Izotherm, cel pentru care avem acreditare europeană ETAG 004. O astfel de situaţie denotă o normalizare a cererii de termosistem în România, pentru că este vorba despre un produs premium şi foarte eficient din toate punctele de vedere" declară Bogdan Pîrvu, CEO AdePlast.

    ORADEA

    Capacitatea de producţie este de 250.000 de tone adezivi şi mortare uscate, 50.000 de tone de vopsea şi tencuieli decorative pe an şi 700.000 metri cubi de polistiren expandat (EPS), având inclusă şi capacitatea de producţie de polistiren grafitat în cobranding cu firma BASF.

    PLOIEŞTI

    Pe platforma industrială de la Ploieşti se află o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone, o fabrică de polistiren expandat (EPS) de 1.050.000 de metri cubi, o linie de producţie de polistiren grafitat de 150.000 de metri cub, la care se adaugă fabrica de vopsea, tencuieli decorative şi lacuri şi emailuri pe bază de apă, cu capacitate de 50.000 tone pe an.

    ROMAN

    AdePlast deţine o zonă industrială care include o fabrică de adezivi şi mortare uscate cu o capacitate de 450.000 de tone şi o linie de producţie de polistiren expandat cu o capacitate anuală de 700.000 de metri cubi. Astfel, Adeplast devine producătorul de termosistem numărul 1 din România, având toate materialele componente realizate în fabricile proprii.

    Cotaţii Internaţionale

    vezi aici mai multe cotaţii

    Bursa Construcţiilor

    www.constructiibursa.ro

    Comanda carte
    veolia.ro
    Apanova
    rpia.ro
    danescu.ro
    Mozart
    Schlumberger
    arsc.ro
    Stiri Locale

    Curs valutar BNR

    18 Oct. 2024
    Euro (EUR)Euro4.9724
    Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
    Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
    Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
    Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

    convertor valutar

    »=
    ?

    mai multe cotaţii valutare

    Cotaţii Emitenţi BVB
    Cotaţii fonduri mutuale
    Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
    citiesoftomorrow.ro
    cnipmmr.ro
    thediplomat.ro
    hipo.ro
    Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
    The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
    BURSA
    BURSA
    Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
    The Kingdom of God on Earth
    Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
    Carte - The crisis solution terminus a quo
    www.agerpres.ro
    www.dreptonline.ro
    www.hipo.ro

    adb