"Adidas" AG, al doilea producător mondial de articole de sport, îşi va spori cu 9% numărul magazinelor din China, la 6.100 până la finele anului viitor, întrucât anticipează creşterea vânzărilor cu cel puţin 10% în această ţară.
Compania germană vrea să inaugureze 500 de magazine în statul asiatic şi estimează că vânzările din regiunea Greater China vor depăşi un miliard de euro (1,36 miliarde dolari) în 2011.
Directorul executiv al companiei, Herbert Hainer, a declarat ieri, la Shanghai: "Sunt încrezător în piaţa Chinei. Vom înregistra o creştere cu două cifre în această ţară, în anii următori".
Piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte din China ar putea valora 334 miliarde yuani (50 miliarde dolari) anul acesta, de aproape două ori mai mult comparativ cu 2005, conform "Euromonitor International".
În China, competitorii "Adidas" sunt "Nike" Inc. din SUA, cel mai mare producător mondial de articole de sport, şi societatea locală "Li Ning" Co.
"Adidas" vrea să aibă aproximativ 2.500 de centre comerciale în oraşele mai mici din China, în următorii cinci ani, şi astfel compania să fie prezentă în 1.400 de oraşe, faţă de 550 la momentul actual.