Motivarea si sprijinirea angajatilor pentru a fi eficienti necesita timp si experienta. Pentru un proprietar de afacere nu exista nimic mai recompensator decat sa ii ajute pe angajatii sai sa munceasca si sa isi atinga potentialul lor maxim. Cheia de a fi un bun lider si motivator este: comunicarea clara, pregatirea angajatilor si aprecierea.
Daca utilizati urmatoarele tactici, cu siguranta veti deveni un lider mai bun.
1.1. Fiti un lider care tine cont de Regula de Aur
In momentul in care aveti indoieli cu privirea la modul de tratare a unui angajat, trebuie sa va intrebati daca acesta este modul in care ati dori sa fiti dumneavoastra tratat. Creati un mediu de lucru unde v-ar placea dumneavoastra ca antreprenor sa lucrati. Tratarea angajatilor intr-un mod corect va avea efecte bune pe termen lung.
2.Bonusurile sau cadourile
Unul dintre modurile prin care va puteti motiva si aprecia angajatii sunt bonsurile. Aceste bonusuri pot fi sub forma de bani sau cosuri cadou. Aceste cosuri cadou pot fi oferite atat in preajma sarbatorilor, dar si atunci cand firma sarbatoreste o reusita a angajatilor dumneavoastra. Cosurile cadou sunt un prilej minunat de a le arata recunostinta fata de munca pe care acestia o depun. Exista firme specializate care se ocupa cu realizarea de cosuri cadou pentru diferite ocazii. Cosurile cadou pot fi realizate atat pentru femei cat si pentru barbati.
Daca sunteti in cautare de astfel de cosuri cadou va recomandam sa accesati site-ul celor de la GiftIdea.ro unde puteti gasi cea mai variata gama de cosuri cadou.
3.Alungati orice urme de temeri pe care un angajat ar putea sa le aiba
Incurajati angajatii sa puna intrebari si sa faca sugestii. Ascultati ideile lor. Puneti in aplicare ideile potrivite pentru firma si asigurati-va ca angajatii va vor spune din timp daca au dificultati in a-si finaliza sarcinile. Trebuie sa va doriti sa aveti cat mai mult timp posibil pentru a lucra cu ei si a gasi solutii.
4.Instruirea
Acordati timp pentru a instrui angajatii dumneavoastra si a-i invata excat metodele dumneavoastra de abordare ale afacerii. Creati un proces de instruire care poate fi reaplicat de mai multe ori. S-ar putea sa fie destul de greu dar cu timpul va da roade. Uneori chiar si instruirea unor persoane cu experienta poate dura mai mult decat instruirea unor persoane fara experienta.
5.Comunicare
Asigurati-va ca angajatii dumneavoastra stiu exact ceea ce asteptati de la ei. Descrieti locul de munca si asteptarile dumneavoastra inainte de angajare, si reamintitile aceste lucruri in mod regulat. Cu un angajat nou acest lucru trebuie sa se faca in fiecare zi. Odata cu trecerea timpului se poate face mai rar. Explicatiile si cerintele nu trebuie sa fie niciodata vagi sau sa se generalizeze. Abordarea trebuie sa fie intotdeauna directa. Angajatii doresc sa stie exact ce se asteapta de la ei.
6.Acordati incredere angajatilor dumneavoastra
Nimeni din echipa dumneavoastra nu doreste sa faca greseli sau sa cauzeze pierderi in companie. Foarte multi antreprenori isi pierd incredere atunci cand un angajat face o greseala neintentionata. Nu luati greselile unui angajat personal.
7.Aratati cat de mult va apreciati angajatii
Angajatii ar trebui sa simta ca munca depusa aduce un aport important companiei. Acest lucru inseamna ca toata lumea, inclusiv persoanele de la receptie trebuie sa stie ca modul in care isi executa sarcinile fac firma sa creasca. Toti angajatii conteaza.
8.Crearea unui loc de munca eficient, atractiv si confortabil
Luati in considerare sanatatea, timpul si fericirea angajatilor dumneavoastra atunci cand cumparati mobilier sau echipamente. Nu trebuie sa va zgarciti atunci cand vine vorba de a usura munca cuiva. Fie ca este vorba despre inlocuirea unui copiator sau a unui calculator, aceste lucruri pot fi cruciale pentru ritmul si calitatea muncii unui angajat. Nu uita de confortul lor. Nimeni nu doreste sa lucreze intr-un birou rece sau sufocant. Asigurati-va ca instalatiile de aer conditionat si incalzire functioneaza in mod corespunzator.
Creati un loc de munca atractiv care ofera angajatilor un sentiment de mandrie. Incaperile colorate in culori vii, in loc de plictisitorul bej sau gri, cresc nivelul de energie. Cumpararea de mobilier atractiv indiferent de brand, poate de asemenea sa ofere un sentiment de mandrie. In felul acesta angajatii tind sa isi pastreze spatiul de munca ordonat si sa fie mult mai productivi.
Articolul a fost realizat impreuna cu echipa celor de la GIftIdea - liderul national in cosuri cadou corporate pentru angajati si parteneri.