Agenţia Edcora, prin Costin Vânt, managing partner, răspunde la principalele întrebări legate de promovarea online în perioada pandemiei
Provocările provenite din partea pandemiei de coronavirus cred că ne-au luat prin surprindere pe cei mai mulţi dintre noi. Toată lumea are de suferit de pe urma acestei noi realităţi. Chiar dacă online este cea mai apreciată modalitate pentru a comunica şi transmite informaţii, firmele care beneficiază de serviciile şi agenţiile care prestează în domeniul SEO şi marketing digital în perioada COVID-19 au fost şi ele puternic afectate.
Starea de urgenţă care a dus la închiderea, limitarea sau mutarea activităţii celor mai multe afaceri pare că se prelungeşte neaşteptat de mult.
În aceste condiţii în care toată lumea încearcă să supravieţuiască, să se transforme sau să găsească soluţii de avarie până la revenirea la normalitate, ne-am gândit să venim cu câteva sfaturi şi recomandări pentru SEO şi marketing digital pe perioada stării de urgenţă cauzată de coronavirus.
Cum afectează pandemia SARS-CoV-2 căutările?
Nu cred că avem nevoie de grafice pentru a vedea felul în care măsurile drastice, ce au trebuit luate pentru a preveni şi reduce numărul de îmbolnăviri, au afectat căutările pentru anumite domenii de activitate. Printre cele mai afectate sunt cu certitudine industria HoReCa, turismul, transportul, imobiliarele, investiţiile, producţia. Scăderi semnificative au suportat inevitabil şi serviciile de IT, software, web design, SEO, marketing şi publicitate.
Cum să faci seo pe perioada pandemiei?
Afacerile care au o prezenţă online şi-au dovedit şi de data aceasta superioritatea faţă de cele care au pus un accent mai mic pe această latură a prezentării şi promovării lor. Şi, chiar dacă pentru foarte puţine afaceri, cu excepţia celor care vând servicii şi bunuri de strictă necesitate, rata de conversie este una extrem de mică, firmele nu trebuie să piardă din vedere că acum au parte de timpul necesar pentru a aduce îmbunătăţiri unui site sau magazin online şi de a comunica mult mai mult cu clienţii lor.
Ce se întâmplă dacă opresc serviciile SEO pe perioada pandemiei COVID19?
Deşi este foarte tentant să reduceţi drastic bugetul de promovare, aşa cum aţi făcut şi cu restul cheltuielilor, dacă aveţi o afacere care se bazează mult pe online este foarte important să continuaţi să vă menţineţi site-ul activ şi să-l promovaţi pentru a vă menţine poziţia câştigată şi a sta cât mai bine în căutările publicului interesat.
Cât de rău ma afectează dacă pe durata crizei cauzată de coronavirus micşorez bugetul de promovare iar competitorii mei nu?
Competiţia nu doarme niciodată! Pentru a vă menţine performanţa în mediul online nu trebuie să neglijaţi niciodată să faceţi tot ce vă stă în putere pentru a avea un site cât mai bine optimizat şi un trafic constant.
Dacă alegeţi să întrerupeţi optimizarea şi promovarea puteţi pierde poziţia pe care aţi câştigat-o atât de greu, cu un efort susţinut.
Iată cum abordezi optimizarea seo în timpul crizei de coronavirus:
Întrucât pentru anumite domenii rata de conversie şi ROAS (Return On Advertising Spending) ce pot fi obţinute prin PPC în această perioadă sunt drastic diminuate, dacă aveţi totuşi fonduri disponibile, redirecţionaţi bugetul spre servicii SEO. Beneficiile aduse de reducerea timpului de încărcare a site-ului, oferirea unei experienţe de navigare cât mai bune, variante bine optimizate pentru orice tip de display ar folosi pentru accesare, eliminarea erorilor, realizarea de conţinut de calitate pentru toate paginile, oferirea posibilităţii de interacţiune cu site-ul şi pe reţelele de socializare, obţinerea de mai multe link-uri de calitate, pot fi aspecte a căror îmbunătăţire vă poate aduce avantaje competiţionale pentru mult timp de acum încolo.
Vezi continuarea articolului Ar trebui modificat bugetul de publicitate online pe perioada pandemiei pe Blogul SEO Edcora.