Pandemia pune cu siguranţă presiune intensă pe mediul de afaceri din România, care se vede nevoit să caute soluţii pentru a reduce costurile - singura soluţie de reducere a impactului scăderii veniturilor. Anumite cheltuieli nu pot fi evitate, din contră au apărut unele noi, cele legate tocmai de pandemie - rigori noi cu privire la managemetul de personal şi în relaţia cu clienţii (dezinfectanţi, viziere, măşti, tehnologie legată de procesele de curăţenie, panouri de protecţie, reconfigurare spaţii şi fel de fel de alte soluţii). Pe de altă parte, companiile mari au şi unele cheltuieli evitate pentru că multe planuri s-au schimbat în mod forţat. Este cazul multor evenimente corporate, conferinţe, deplasări, traininguri şi chiar... petrecerile de Crăciun - toate anulate din motive de legislaţie pe perioada stării de alertă.
În ansamblu, există multe sectoare de business unde angajaţii şi-au văzut veniturile îngheţate sau diminuate. Nu este vorba despre scăderi de salarii, ci despre lipsa posibilităţii de a atinge anumite targeturi, deci de a valida unele comisioane, bonusuri din vânzări. În afară de FMCG, care performează (dar nici aici nu este vorba de evoluţii constante pe piaţă, ci doar de anumite nişe), cele mai multe companii îşi văd planurile de vânzări afectate de impactul pandemiei de Covid-19. În contextul în care de Paşte totul a fost pus pe pauză în starea de urgenţă, iar acum de Crăciun vor lipsi petrecerile şi evenimentele pentru angajaţi, aceste bugete se vor redirecţiona, chiar şi parţial, spre cadouri craciun şi bonusuri mai generoase pentru angajaţi înainte de Sărbătorile de iarnă, ca politică de fidelizare a resurselor umane.
Cei de la gourmetGIFT.ro, furnizor consacrat pe segmentul de coşuri cadou şi produse gourmet pentru orice ocazie, au observat în octombrie şi noiembrie acest trend de mărire a bugetelor pentru achiziţionarea de coşuri cadou de Crăciun. Valoarea medie a comenzilor de coşuri cadou corporate a crescut semnificativ, fiind preferate produsele cu un nivel mai ridicat de calitate, branduri consacrate pe segmentul premium. A crescut chiar cererea de pachete corporate exclusiviste, coşuri gourmet de lux pentru zona de management din corporaţii. Acest lucru compensează într-un fel scăderile de vânzări pe segmentul de pachete băuturi alcoolice, kituri de party şi alte produse pentru evenimente (scăderi cauzate desigur de imposibilitatea organizării unor astfel de evenimente care ar presupune apropiere fizică între persoane).
Dacă IMM-urile sunt forţate să fie mai atente la bugete, corporaţiile nu fac de obicei compromisuri în ceea ce priveşte fidelizarea personalului, existând multe alte zone din care să se taie cheltuieli - ceea ce se şi întâmplă. Astfel, companiile mari vor fi mai generoase cu angajaţii în perioada următoare, prin oferirea de astfel de coşuri cadou sau / şi alte cadouri corporate de Crăciun / Revelion, dar şi de 1 - 8 martie şi chiar de Paşte.
gourmetGIFT.ro este un magazin online specializat în experienţe gourmet, având experienţă de peste 10 ani şi un portofoliu de clienţi corporate din aproape toate domeniile de afaceri. Se pot comanda coşuri cadou de Crăciun, coşuri cadou de 1 - 8 martie, coşuri cadou de Paşte sau pentru orice altă ocazie - inclusiv pentru aniversări sau alte contexte personale, chiar de familie (există varianta de comenzi online şi pentru persoane fizice, direct de pe website). Colecţia de coşuri cadou promite soluţii premium, care garantează gusturi, arome şi design impresionante. Prin oferirea de produse gourmet exclusiviste (băuturi, cafea, ciocolată, dulciuri şi alte produse rafinate) se creează experienţe memorabile ce introduc destinatarii cadourilor în atmosfera festivă, transmiţând în acelaşi timp mesaje puternice precum cele de mulţumire, apreciere şi optimism.