Din ce în ce mai multe persoane din România sunt atrase de pedalat, iar statisticile susţin acest lucru. Vânzările de biciclete înregistrate în ultimii ani au înregistrat o creştere rapidă, datorită comodităţii acestui mijloc de transport, dar şi a altor avantaje pe care le aduce.
Odată cu înmulţirea maşinilor, traficul infernal a făcut pe mulţi să se orienteze către biciclete, care nu poluează şi, poate cel mai important, nu necesită o investiţie constantă în combustibili. Mai mult, din ce în ce mai mulţi conaţionali au început să conştientizeze riscurile unei vieţi sedentare, precum şi avantajele unui exerciţiu fizic rapid şi constant, care, pe lângă faptul că ne menţine în formă, este şi o metodă foarte distractivă de a ne petrece timpul.
Faţă de deceniul trecut, numărul de biciclete produse în ţară s-a dublat, ajungând aproape de cifra de 1 milion. Cu toate acestea, valoarea este constanţă încă din 2015, cu toate că cererea a crescut. Această cifră ne situează pe locul 6 în Europa la numărul de biciclete produse, conform studiului realizat de Confederaţia Europeană a Industriei de Biciclete.
În ceea ce priveşte producţia de accesorii şi piese pentru biciclete, România ocupă locul 2 în Europa, cu un procent de 17% din totalul de accesorii produse pe continent, primul loc fiind ocupat de Italia cu o cifră de 27%. La acest capitol, România este urmată îndeaproape de Germania, o altă ţară iubitoare de sportul pe două roţi.
Deşi creşterea producţiei nu este semnificativă în ultimii 3 ani, s-a înregistrat o rată constanţa de vânzări, lucru care îi avantajează pe vânzătorii de biciclete autohtoni.
O altă variabilă care trebuie adusă în discuţie este şi piaţă neagră de biciclete, al căror număr nu este cunoscut, deşi se estimează că reprezintă o parte însemnată din totalul de biciclete din ţară.
Cu toate acestea, programele din ultimul timp, derulate cu ajutorul autorităţilor, au adus în lumina reflectoarelor această activitate plăcută şi sănătoasă. Spre exemplu, programul "Biciclişti în Bucureşti", demarat în 2017, continuă şi astăzi, iar subvenţiile substanţiale acordate asigura atât vizibilitatea Primăriei Municipiului Bucureşti, cât şi a magazinelor de biciclete implicate în acest program, precum Veloteca.
Deşi o mare parte a bicicletelor produse pleacă spre vânzare în ţări din Europa, interesul crescut al românilor pentru această activitate promite o creştere constanţă şi în următorii ani, odată ce avantajele acestui mijloc de transport vor fi conştientizate pe deplin.