Nu e nevoie să fii analist financiar că să-ţi dai seama că actuală criză medicală, dar şi umanitară, generată de pandemia COVID-19 aduce cu sine o nouă criză economică. Efectele negative încep să se resimtă deja, iar multe business-uri se află în colaps la acest moment.
Drept urmare, în această perioadă antreprenorii adoptă diferite măsuri de urgenţă privind gestionarea bugetului. Costurile alocate activităţilor de marketing, inclusiv cele pentru servicii SEO, sunt de obicei primele pe lista cheltuielilor ce urmează a fi reduse sau eliminate în totalitate. Acest lucru, însă, este deseori o mare greşeală!
Spre exemplu, să renunţi acum la servicii SEO poate însemna o pierdere majoră pe termen lung în ceea ce priveşte poziţiile tale fruntaşe în Google, pentru care s-a muncit atât de mult. Desigur, dacă este absolut necesară reducerea bugetului în felul acesta şi nu mai poţi suporta costurile respective, fără a exista nicio altă soluţie, decizia ta se justifică. În caz contrar, mai gândeşte-te! Iată de ce:
Pierderea utilizatorilor fideli şi a lead-urilor
Orice business urmăreşte fidelizarea publicului sau. Faptul că vei opri generarea de nou conţinut va duce nu doar la pierderea oportunităţii de a creşte pe noi expresii de căutare şi imposibilitatea susţinerii celor actuale, ci şi la descurajarea utilizatorilor de a reveni pe site. Astfel, şi căutările pe brand, care sunt un indicator cheie, vor scădea dramatic.
Renunţând brusc la servicii SEO, Google va interpreta că magazinul tău online a devenit inactiv şi că ţi-ai închis afacerea. În plus, fără conţinut nou care să fie share-uit pe reţelele de socializare sau transmis prin newsletter, pierzi automat şi şansă de a genera lead-uri şi a atrage potenţiali clienţi. Practic, business-ul tău online se va duce în jos!
Apariţia problemelor tehnice
Chiar dacă crezi că îţi poţi continua cu succes activitatea în mediul online şi fără servicii SEO, s-ar putea să ai mari surprize... neplăcute! În primul rând, ţine cont că algoritmii Google sunt într-o continuă schimbare, iar dacă site-ul tău nu este monitorizat din punct de vedere tehnic de către o echipa de specialişti, te poţi confruntă cu erori fatale.
De altfel, există riscul că site-ul tău să prezinte probleme uzuale, însă pe care nu le vei putea descoperi la timp dacă nu monitorizezi permanent situaţia. Spre exemplu, riscul că robots.txt să blocheze accesul crawler-ilor la paginile site-ului sau riscul generării automate de conţinut duplicat sunt doar două dintre problemele tehnice care pot apărea, urmate de consecinţe grave în cazul în care nu sunt rezolvate la timp.
Asocierea cu site-uri nedorite
Când renunţi la servicii SEO, renunţi implicit şi la monitorizarea link-urilor externe. Acest lucru poate fi deosebit de riscant! Nemaiacordand atenţie alertelor Google, rişti că brandul tău să fie asociat în continuare cu site-uri pe care aveai construit un profil de backlink-uri, dar care între timp s-au umplut de malware.
De asemenea, fără servicii SEO de calitate poţi pierde din vedere competitorii care desfăşoară campanii negative cu trimitere la site-ul tău. Deşi n-ai crede, toate aceste aspecte, precum şi multe altele, te vor afecta considerabil. Ţine cont, aşadar, că această criză va trece şi îţi vei fi dorit să rămâi în top!