Campania naţională de educaţie rutieră, având ca teme viteza şi circulaţia pe autostrăzi, este cea de-a patra campanie din cadrul proiectului "Educaţie rutieră - Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanţilor la trafic pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră", cod MySMIS: 125179. Proiectul a început la data 1 iulie 2020 şi se va încheia pe 30 iunie 2023.
Campania naţională de educaţie rutieră, având ca teme viteza şi circulaţia pe autostrăzi, este cea de-a patra campanie din cadrul proiectului "Educaţie rutieră - Modelarea factorului uman prin responsabilizarea participanţilor la trafic pentru creşterea gradului de siguranţă rutieră", cod MySMIS: 125179. Proiectul a început la data 1 iulie 2020 şi se va încheia pe 30 iunie 2023.
În ultimii 3 ani, la nivel naţional s-au produs 3.564 de accidente rutiere (grave) cauzate de viteză, soldate cu 1.038 de persoane decedate, 3.481 de persoane rănite grav şi 2.225 rănite uşor.
Viteza a fost cauza de producere a 18% dintre accidentele rutiere grave, în ultimii 3 ani. Nerespectarea distanţei de siguranţă dintre vehicule este factorul care accelerează gravitatea accidentelor. Din datele statistice rezultă că 95% dintre accidentele rutiere sunt cauzate de erori umane şi doar 5% au cauze tehnice.
Prima sub-temă a campaniei este viteza. Sub sloganul "1-2 sau 112? ÎNVAŢĂ DIN NOU SĂ NUMERI PÂNĂ LA 2", materialele campaniei transmit un mesaj vital: regula celor 2 secunde poate salva vieţi. În timpul condusului, la cel puţin 2 secunde trebuie să se afle maşina din faţa ta. În acest fel, va exista suficient timp de reacţie în cazul unei frânări bruşte şi se va putea opri în condiţii de siguranţă, evitând un accident. Pentru a pune în practică regula celor 2 secunde, sunt necesari 3 paşi: 1) se urmăreşte un punct de reper fix - poate fi un indicator rutier, un stâlp sau o bornă kilometrică; 2) când maşina din faţă trece prin dreptul acestuia, se numără 2 secunde; 3) dacă au trecut 2 secunde şi reperul a fost depăşit, înseamnă că nu s-a respectat distanţa de siguranţă.
A doua sub-temă a campaniei se referă la circulaţia pe autostrăzi, mai precis la utilizarea responsabilă a benzii de urgenţă. Sub sloganul "BANDA DE URGENŢĂ: CALEA PENTRU A SALVA VIEŢI", campania punctează cât de important este ca banda de urgenţă să fie lăsată liberă pentru cei care au cu adevărat nevoie de ea. O soluţie pentru cei care utilizează greşit banda de urgenţă, pentru nevoi personale, este să-şi imagineze că aceasta nu există şi că pe ea circulă doar autovehiculele care trebuie să ajungă să salveze vieţi: ambulanţa, pompierii şi maşinile de poliţie.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă creşterea gradului de siguranţă rutieră prin informarea şi responsabilizarea oamenilor, indiferent de categoria de participanţi la trafic din care fac parte, aşa încât un număr cât mai mare din populaţia României să conştientizeze pericolele din trafic la care se expune dacă încalcă regulile de circulaţie.
Bugetul proiectului este de 31.405.057,97 lei (din care 20.063.345,59 lei - valoare asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională, reprezentând 85% din valoarea totală eligibilă aprobată, 3.540.590,41 lei - valoare asigurată din bugetul beneficiarului, reprezentând 15% din valoarea totală eligibilă aprobată şi 7.801.121,97 lei - valoarea neeligibilă inclusiv TVA).
Mai multe informaţii puteţi găsi pe adresa de website: www.politiaromana.ro.
Proiect cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin
Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020
Date contact:
Comisar - şef de poliţie George Grigore - Manager de proiect
Telefon - 021.208.25.25