Toţi cei care aveţi acum în derulare un contract de furnizare a energiei electrice la preţul pentru serviciul universal, veţi întâmpina la jumătatea anului noi schimbări legate de facturile la electricitate. Reducerea comercială de care beneficiaţi acum este valabilă până la 30 iunie 2021. Dacă până atunci nu optaţi pentru un contract pe piaţa concurenţială, această reducere comercială nu se va mai aplica pentru consumul realizat începând cu data de 1 iulie 2021. Veţi fi facturaţi la preţul pentru serviciul universal stabilit pentru semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai şi iunie, odată cu factura de electricitate.
Vă puteţi însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu aţi luat o decizie până la 30 iunie 2021, puteţi opta, ulterior, în orice moment, pentru un produs de pe piaţa concurenţială. Indiferent de localitatea în care este situat locul de consum, aveţi libertatea de a alege orice furnizor doriţi şi oferta ce vi se potriveşte, la un preţ competitiv.
Ce opţiuni aveţi pentru a vă securiza un preţ fix la electricitate timp de 12 luni
Enel Energie şi Enel Energie Muntenia oferă o serie de produse destinate clienţilor din toate zonele ţării. Aveţi garanţia unor preţuri fixe la energia electrică pentru perioada aleasă şi puteţi gestiona totul online: de la semnarea contractului, până la primirea şi plata facturii. Mai mult, puteţi alege oferte ce conţin şi servicii cu valoare adăugată, cum ar fi asistenţă tehnică, optând pentru Enel Asistenţă, Enel Asistenţă +, sau puteţi achiziţiona aparatură electronică cu plata în tranşe pe factura de electricitate şi cu serviciul de instalare inclus.
Prin alegerea ofertelor din categoria Salut de la furnizorii Enel, disponibile până la data de 30 iunie 2021, clienţii care semnează primul lor contract pe piaţa concurenţială sau încheie pentru prima dată un contract cu compania îşi securizează un preţ fix la energia electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejaţi de orice eventuală creştere a preţului electricităţii pe piaţă.
Este obligatorie trecerea pe piaţa concurenţială?
Indiferent dacă sunteţi clienţi pe piaţa concurenţială sau beneficiari de serviciu universal, nu există obligativitatea alegerii unei oferte de pe piaţa concurenţială, cum nu există un termen limită pentru a solicita încheierea unui nou contract de furnizare a energiei electrice. Avantajele produselor la preţuri de piaţă concurenţială sunt însă semnificative.
Flexibilitatea este elementul principal, pentru că, în calitate de client, puteţi oricând să alegeţi orice ofertă vi se potriveşte. Vorbim nu doar despre preţul energiei electrice furnizate, ci şi despre serviciile de asistenţă pentru casă sau despre diverse produse electrocasnice pe care doriţi să le cumpăraţi de la furnizor şi să le plătiţi odată cu factura de electricitate. Toate aceste beneficii sunt acum la îndemâna clienţilor de pe piaţa concurenţială.
Factura lunară, cea mai simplă cale pentru a afla ce fel de contract aveţi
Pentru a afla dacă aveţi deja contract pe piaţa concurenţială cu furnizorii Enel, cel mai simplu este să vă uitaţi pe factură! Dacă în colţul din stânga sus scrie "Factură piaţă concurenţială", atunci liberalizarea pieţei energiei nu are impact asupra relaţiei voastre contractuale. Dacă pe factură nu scrie acest lucru, înseamnă că vi se aplică oferta de serviciu universal valabilă în perioada respectivă. Puteţi alege să o păstraţi sau să semnaţi un nou contract la preţ de piaţă concurenţială. Vă aşteptăm online, telefonic, în magazinele Enel sau puteţi alege un produs completând şi trimiţând pe adresa indicată formularele de selecţie ofertă trimise în perioada februarie - iunie 2021, odată cu factura de electricitate.
V-aţi cumpărat o locuinţă şi vreţi să schimbaţi titularul de contract? Aţi ales o nouă ofertă la electricitate? Iată patru modalităţi pentru semnarea unui nou contract de furnizare a energiei electrice
Ca să deveniţi clienţi Enel, aveţi la dispoziţie o serie de canale prin care puteţi face acest lucru: online, telefonic, direct în magazinele Enel sau prin intermediul agenţilor din teren.
La Enel, schimbarea contractului de furnizare a energiei electrice se poate face 100% online. Procesul de contractare online poate fi început pe www.enel.ro, accesând secţiunea Clienţi Rezidenţiali ori Clienţi Business, din aplicaţia MyEnel sau direct pe https://contract.enel.ro.
După selecţia ofertei, începe procesul de contractare online. Introduceţi o copie a actului de identitate şi, dacă sunteţi client nou (nu aveţi în derulare un contract de furnizare cu Enel), actul de proprietate asupra locului de consum sau documentul care să ateste dreptul de folosinţă şi ultima factură de la vechiul furnizor (care conţine informaţii necesare procesului de schimbare a furnizorului). În cursul procesului de contractare, semnaţi digital în spaţiul alocat pe ecran (semnătură ce va fi utilizată pentru încheierea contractului şi a documentelor aferente - cerere încheiere contract, cerere schimbare furnizor), însă nu înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Potrivit regulilor în vigoare privind contractarea la distanţă, contractul de furnizare electricitate se consideră încheiat doar după ce primeşti pe un suport durabil, inclusiv electronic, documentele contractuale finale care vor purta semnătura digitală executată de tine în paşii iniţiali ai procesului de contractare. Salvezi documentele în propriul calculator şi îţi dai acordul final, pe un suport durabil (electronic, prin acceptarea acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final), pentru încheierea contractului.