Secretariatul General al Guvernului anunţă declanşarea procedurii de recrutare şi selecţie de candidaţi pentru nominalizarea în vederea numirii membrilor Consiliului de Administraţie al Societăţii Teletrans S.A. Procesul de recrutare şi selecţie are ca scop identificarea, recrutarea şi selectarea celor mai potriviţi candidaţi, pentru ocuparea celor 3 (trei) poziţii vacante de membru în Consiliul de Administraţie al Societăţii, dintre care minimum 2 (două) poziţii vor fi ocupate de candidaţi femei, în conformitate cu prevederile art. 28 alin. (7) din O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale art. 9 alin. (2) din Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Acest proces de recrutare şi selecţie se derulează în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi ale H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Cerinţe de participare
I.Cerinţe de participare comune pentru toate posturile de membru în Consiliul de Administraţie
a)au cetăţenia română sau a altor state membre UE, cu condiţia să aibă domiciliul sau reşedinţa în România;
b)cunosc foarte bine limba română (scris şi vorbit);
c)nu se află în conflict de interese care să îi(le) facă incompatibili(e) cu exercitarea calităţii de membru în Consiliul de administraţie al societăţii pentru care au aplicat;
d)nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute în art. 12 alin. (3), art. 30 alin. (9) şi art. 36 alin. (7) din O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
e)nu au înscrieri în cazierul fiscal şi judiciar - art. 16, C - alte criterii, b) din H.G. nr. 639/2023;
f)nu au fost condamnaţi(te) definitiv printr-o hotărâre judecătorească pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie şi de serviciu, infracţiuni contra înfăptuirii justiţiei, infracţiunii de fals, infracţiunii contra patrimoniului, pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi combatere a finanţării terorismului, cu modificările şi completările ulterioare, sau pentru infracţiunile prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, săvârşite cu intenţie care l-ar face/ar face-o incompatibil/ă cu exercitarea funcţiei;
g)nu au făcut poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
h)au capacitate deplină de exerciţiu;
i)sunt apţi din punct de vedere medical;
j)îndeplinesc criteriile cerute prin O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea de Guvern nr. 639/2023;
k)dau dovadă de integritate prin asumarea condiţiilor de obţinere a certificatului ORNISS la nivelul solicitat de societate (Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, ale Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, şi ale Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 353/2002);
l)au studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al Societăţii Teletrans S.A. de cel puţin 7 ani şi cel puţin 10 ani vechime totală în muncă;
m)au experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome.
II.Cerinţe de participare specifice
A.Pentru poziţia de membru în Consiliul de Administraţie de auditor financiar sau cu experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public:
a)este autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori să deţină experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente justificative;
b)studii superioare (cel puţin echivalent ISCED 6) absolvite în cadrul unei instituţii de învăţământ superior;
c)minimum 7 ani de experienţă profesională în domeniul studiilor absolvite şi cel puţin 10 ani vechime totală în muncă;
d)experienţă cumulată de minimum 3 ani în administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entităţi publice şi/sau private şi în conducerea societăţilor sau regiilor autonome.
B.Pentru cele 2 poziţii de membru în Consiliul de Administraţie cu studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societăţii Teletrans S.A.:
a.studii superioare (cel puţin echivalent ISCED 6) în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societăţii Teletrans S.A. absolvite în cadrul unei instituţii de învăţământ superior;
b.minimum 7 ani de experienţă profesională în domeniul studiilor absolvite sau în domeniul de activitate al Societăţii Teletrans S.A. şi cel puţin 10 ani vechime totală în muncă;
c.experienţă cumulată de minimum 3 ani în administrare, conducere, management sau coordonare în cadrul unor entităţi publice şi/sau private şi în conducerea societăţilor sau regiilor autonome.
Criterii de selecţie
Criteriile de selecţie sunt competenţe şi trăsături necesare candidaţilor pentru a putea îndeplini cu succes rolulurile care le vor fi atribuite, şi sunt următoarele: competenţe specifice sectorului de activitate a întreprinderii publice, competenţe profesionale de importanţă strategică, competenţe de guvernanţă corporativă, competenţe sociale şi personale, experienţă pe plan naţional şi internaţional, competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice, altele în funcţie de specialitatea întreprinderii publice, trăsături şi alte criterii.
Modalitatea de evaluare a candidaţilor
Evaluarea candidaţilor se face prin metoda analizei documentelor din dosarul de candidatură, metoda analizei informaţiilor suplimentare faţă de cele din dosarul de candidatură solicitate de comisa de selecţie şi nominalizare, în scris, pentru a revizui, îmbunătăţi şi valida acurateţea punctajului, metoda verificării referinţelor oferite de candidaţi, metoda verificării activităţii desfăşurate anterior de candidaţi, metoda analizei declaraţiilor de intenţie formulate pe baza Scrisorii de Aşteptări de către candidaţi şi metoda observării comportamentale a candidaţilor pe parcursul interviului organizat de Comisia de selecţie şi nominalizare, prin raportare la Profilul Consiliului de Administraţie, Profilul membrilor Consiliului de Administraţie şi prin raportare la indicatorii ce descriu competenţele care sunt criterii de selecţie a candidaţilor conform documentelor anterior menţionate.
Criterii de selecţie ce constituie avantaj în procesul de selecţie
- Absolvirea de studii de master, doctorat, MBA sau postuniversitare;
- Experienţă în relaţia cu autorităţile publice, autorităţile de reglementare şi supraveghere din domeniul de activitate al societăţii;
- Experienţă în realizarea unor investiţii sau proiecte în domeniul de activitate al societăţii;
- Experienţă în comunicarea şi relaţia cu investitorii;
- Experienţă în formarea, coordonarea şi dezvoltarea echipelor/colectivelor de personal şi planificarea succesiunii în cadrul acestora;
- Experienţă în domeniul audit, economic, contabilitate, financiar sau juridic, managementul riscului;
- Experienţă în domeniul telecomunicaţii prin reţele cu cablu;
- Experienţă în relaţia cu instituţiile europene.
Depunerea dosarelor de candidatură
Dosarele de candidatură vor fi depuse în mod obligatoriu până cel târziu în data de 24.04.2025, ora 16.00, atât în format letric cât şi în format electronic.
> Dosarul în format letric (pe suport de hârtie)
Dosarele de candidatură pe suport de hârtie vor fi depuse personal sau trimise prin poştă sau curier, în plic închis, la registratura Secretariatului General al Guvernului din Piata Victoriei, nr. 1, sector 1, Bucureşti, pe care se va menţiona următorul text: "Candidatură CA Teletrans S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]". Dosarele de candidatură vor fi însoţite de o adresă de înaintare pe care se va menţiona următorul text: "Candidatură CA Teletrans S.A. / [Numele şi Prenumele candidatului]".
> Dosarul electronic
Transmiterea dosarului de candidatură şi în format electronic este obligatorie şi se va face la adresa de email: sggteletrans@gov.ro
Reguli obligatorii pentru depunerea dosarelor de candidatură:
- Toate documentele prezentate în dosarul de candidatură vor fi în limba română.
- Documentele redactate într-o limbă străină se depun în copie certificată, însoţită de traducerea legalizată, efectuată de un traducător autorizat.
- Pentru studiile efectuate în străinătate se vor depune echivalările acestora, după caz.
- Mesajele e-mail de depunere a candidaturilor electronice, cât şi documentele ataşate vor trebui să conţină în mod obligatoriu numele şi prenumele candidatului (de exemplu "CV Popescu Ion").
- Formularele F1-F5 vor fi completate electronic şi transmise în format Word cât şi ca fişier de tip .pdf.
- CV-ul va fi transmis în format Word cât şi ca fişier de tip .pdf.
- Copiile documentelor solicitate vor fi scanate şi salvate ca documente separate, având în titlu numele documentului, numele şi prenumele candidatului - de exemplu "Diplomă licenţă Popescu Ion" sau "Extras REVISAL Popescu Ion".
- Dosarele electronice NU vor fi transmise prin aplicaţii de transfer de fişiere (de ex: WeTransfer sau alte aplicaţii similare) - în cazul în care dimensiunea dosarului depăşeşte capacitatea mesajului, se vor transmite mai multe mesaje succesive numerotate (de exemplu "Candidatura CA (societatea) Popescu Ion 1", "Candidatura CA (societatea) Popescu Ion 2", etc.).
- Dosarele în format electronic vor fi transmise până la aceeaşi dată şi oră stabilite pentru depunerea dosarului de candidatură în format fizic la registratura Secretariatului General al Guvernului.
Documente necesare pentru depunerea candidaturii
Dosarele de candidatură vor conţine în mod obligatoriu următoarele documente:
a.Opis documente ( numai în dosarul pe suport de hârtie);
b.Curriculum vitae;
c.Adeverinţă medicală;
d.Cazier judiciar;
e.Cazier fiscal;
f.Copia actului de identitate;
g.Copia certificatului de căsătorie sau a altor acte, doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit de cel de pe actul de identitate;
h.Copiile diplomelor de studii superioare/universitare absolvite (în funcţie de ciclul de studii: de scurtă durată, de licenţă, de master, MBA, doctorale). Nu se vor transmite copii ale diplomelor sau ale certificatelor de participare la programe de formare de scurtă durată;
i.Copii ale documentelor care dovedesc experienţa profesională cerută (extras, Reges/Revisal, copie carnet de muncă, contracte de mandat/management, adeverinţe eliberate de angajatori, certificat constatator pe persoană fizică eliberate de ONRC, alte documente însuşite prin semnătură şi ştampilă de emitent, etc.)
j.Formulare:
-F1 - Cerere de înscriere
-F2 - Declaraţie pe propria răspundere privind conformitatea documentelor şi informaţiile prezentate în dosar, lipsa conflictului de interese şi a situaţiilor de incompatibilitate;
-F3 - Acordul cu privire la obţinerea de date în vederea verificării informaţiilor;
-F4 - Consimţământ de prelucrare a datelor cu caracter personal;
-F5 - Declaraţie de interese;
Documentele necesare în procesul de recrutare şi selecţie precum şi formularele de declaraţii se regăsesc pe site-ul Autorităţii publice tutelare, Secretariatul General al Guvernului: https://www.sgg.gov.ro
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Secretariatului General al Guvernului, Piaţa Victoriei nr. 1, Sector 1, Bucureşti, România, Tel: 021 314 34 00, int. 1023/1134.