Atunci când discutăm despre piaţa construcţiilor în România anului 2014, putem vorbi despre o resuscitare după criza economică ce a survenit la nivel global şi despre provocările cu care s-au confruntat producătorii de materiale de construcţii şi companiile de profil. Studiile de specialitate atrag atenţia asupra faptului că, de-a lungul celor cinci ani de criză, piaţa materialelor de construcţii, care reprezintă o treime din industrie, a suferit un regres de aproximativ 40 de procente.
Anul 2009 a reprezentat momentul de declin pe piaţa materialelor de construcţie, înregistrându-se un profit de doar 14,7 miliarde de RON faţă de anul precedent în care profitul a fost cu 40.8% mai mare. Acum, piaţa construcţiilor din România se sprijină pe cârjele capricioase ale economiei, susţinută de creşterea constantă a numărului de imobile construite atât în oraşele mari din ţară, cât şi în Bucureşti. Astfel, începând cu anul 2014 s-a observat o revenire a pieţei, estimându-se o ofertă de aproximativ 8000 de locuinţe în capitală, fapt ce ar putea aduce un profit apropiat de cel din anul 2008, considerat un an de vârf în acest sector.
În ton cu optimismul afişat de jucătorii din piaţa imobiliară de la începutul anului 2014, studii recente arată că, în primele patru luni ale anului curent, s-a înregistrat o creştere de 8 procente în activitatea totală de tranzacţionare pe piaţa materialelor de construcţii, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2013. Mai mult decât atât, activitatea tranzacţiilor imobiliare din primele trei luni ale lui 2014 o depăşeşte cu mult pe cea derulată pe întreg parcursul anului 2013.
Un an de referinţă pentru sectorul construcţiilor, 2014 a însemnat o oarecare stabilitate economică pentru România, fapt ce a determinat o creştere a nivelului de încredere acordată pieţei de construcţie din ţară de către investitorii străini.
Un astfel de exemplu îl reprezintă investiţia pe care omul de afaceri de origine turcă a făcut-o prin achiziţionarea operaţiunilor din România a grupului Praktiker. Un brand de succes, Praktiker România a reuşit să se impună pe piaţa românească de materiale de construcţii încă din anul 2002, odată cu deschiderea primului magazin în judeţul Ilfov. În prezent, Praktiker s-a extins în ritm dinamic în nu mai puţin de 24 de oraşe din România, reuşind să ofere clienţilor o gamă de peste 40.000 de produse şi servicii de calitate în cele 28 de magazine Praktiker dispuse în ţară şi în Bucureşti.
În acord cu dezvoltarea pieţei imobiliare, o creştere vizibilă s-a înregistrat în vânzările produselor precum parchet laminat, gresie, faianţă, ţiglă şi plăci gipscarton în magazinele Praktiker. În prezent, compania s-a repoziţionat pe piaţa DIY, oferind astfel ocazia tuturor clienţilor să îşi personalizeze locuinţele la preţuri accesibile, pentru a le transforma cu uşurinţă în căminul confortabil mult dorit. Dorinţa companiei Praktiker a fost dintotdeauna aceea de a fi aproape de clienţii săi şi de a le oferi produse şi materiale la cel mai bun raport preţ-calitate, dar mai ales de a-i întâmpina cu oferte speciale, ca semn de recunoştiinţă pentru fidelitatea consumatorilor. O astfel de activitate a dus la un profit operaţional pentru compania Praktiker România de aproape 12 milioane RON pentru cel de-al doilea trimestru al anului 2014.
Companii precum Praktiker România sunt cele care ajută la continuarea unei bune dezvoltări a pieţei de materiale de construcţii, prin motivarea şi încurajarea românilor să experimenteze şi să îşi personalizeze atât locuinţele cât şi grădinile. Mai mult decât atât, atelierele demonstrative promovate de Praktiker, ar putea stimula şi o susţinere a industriei pe termen îndelungat.