Producătorul de cosmetice de lux "L'Occitane International" SA, listat la Hong Kong, va prelua brandul "Elemis" pentru aproximativ 900 de milioane de dolari, urmărind să-şi consolideze portofoliul de mărci premium.
"Aceasta este cea mai mare achiziţie pe care o face L'Occitane de la listarea sa (în 2010) şi reprezintă un pas major în construcţia viitoare a unui grup de branduri premium de înfrumuseţare", a declarat preşedintele L'Occitane, Reinold Geiger, adăugând: "Elemis este un brand bine poziţionat pentru continuarea creşterii globale".
Compania a informat că preia "Elemis USA" şi "Elemis" Ltd. de la "Steiner Leisure" Ltd. într-o tranzacţie finanţată prin numerar şi împrumuturi de la bănci. Afacerea este aşteptată să se finalizeze în primul trimestru din anul curent.
Potrivit "L'Occitane", tranzacţia va ajuta compania să-şi consolideze prezenţa pe segmentul digital şi al produselor de îngrijire a pielii din Marea Britanie şi Statele Unite, în vreme ce brandul "Elemis" ar putea beneficia de prezenţa geografică a companiei care îl preia, extinzându-se pe noi pieţe din regiunea Asia-Pacific.
"L'Occitane", companie cu sedii în Luxemburg şi Elveţia, îşi va putea atinge, în urma preluării "Elemis", ţinta de vânzări de 1,7 miliarde de euro (1,95 miliarde de dolari) stabilită pentru 2020, conform Bloomberg Intelligence.
Noua achiziţie realizată de "L'Occitane" vine după ce, în 2017, "Natura Cosmeticos" SA a cumpărat "The Body Shop" de la "L'Oreal" SA, pentru aproximativ un miliard de euro. În acelaşi an, societatea anglo-olandeză "Unilever" a cumpărat cel mai mare producător sud-coreean de produse de înfrumuseţare, "Carver Korea" Co., pe 2,27 miliarde de euro.
"L'Occitane", companie cu origini în Franţa, operează în 90 de ţări, prin intermediul a 3.285 de puncte de distribuţie. Societatea a raportat vânzări nete de 1,3 miliarde de euro pentru anul fiscal trecut, respectiv un profit operaţional de 142 milioane de euro.