• Angela Merkel, cancelarul Germaniei, ar putea participa la inaugurarea fabricii de 45 de milioane de euro
• Germanii vor să construiască la Braşov şi un centru de pregătire de înaltă calificare pentru specialiştii de la Ghimbav
Afacerea "Airbus", una dintre cele mai importante investiţii de la noi din ţară, din ultimii ani, va demara în octombrie, când pe poarta fabricii urmează să iasă primele componente româneşti dedicate importantului constructor de avioane.
Pentru a marca momentul, chiar cancelarul Germaniei, Angela Merkel , ar putea participa la inaugurarea fabricii de 45 de milioane de euro, care va produce piese pentru avioanele Airbus A 320.
Dieter Meiners, COO Premium Aerotec GmbH şi director general al Premium Aerotec SRL, compania care derulează investiţia la Ghimbav (Braşov), a participat, la sfârşitul săptămânii trecute, la o întâlnire cu oficialităţile municipiului Braşov.
La întâlnire a participat şi Hans Losinger, CEO Premium Aerotec GmbH, care s-a declarat "plăcut surprins" de modul în care au fost sprijiniţi în demararea acestui proiect, atât la nivel naţional, cât şi la nivel local. "Fără sprijinul autorităţilor acest proiect ar fi demarat foarte greu sau nu ar mai fi fost realizat", a mai spus Losinger.
Germanii susţin că au ales locaţia de la Ghimbav în special datorită faptului că în această zonă există o forţă de muncă specializată, care poate fi utilizată în mod eficient, astfel încât produsele realizate să fie de foarte bună calitate, cu costuri optime.
La rândul său, primarul Braşovului, George Scripcaru, a subliniat că investiţia Premium Aerotec este una dintre cele mai importante pentru zona Braşovului, dar şi pentru România, atât din punct de vedere financiar, cât şi strategic. Oficialul local a mai anunţat că este posibil ca, în scurt timp, Primăria Braşov împreună cu Aerotec, Clubul Economic German şi Universitatea Transilvania, să înfiinţeze un centru de pregătire la standarde înalte, pentru activitatea de producţie, inclusiv pentru personalul cu studii medii, astfel încât să existe o forţă de muncă de înaltă calificare, nu doar la nivel universitar.
În luna martie a acestui an a avut loc semnarea contractului real de superficie, prin care Premium Aerotec a preluat de la IAR Ghimbav un teren de 60.000 de metri pătraţi, pe care firma germană, membră a concernului EADS, va construi fabrica de componente pentru avioanele Airbus. Investiţia se ridică la 45 de milioane de euro, urmând ca alte 45 de milioane de euro să fie investite de furnizorii şi partenerii săi.
Fabrica de componente pentru aeronavele Airbus va genera, în următorii zece ani, o cifră de afaceri de 700 milioane de euro şi va crea 700 locuri de muncă.
Prima etapă a proiectului, constând în 10.000 metri pătraţi de hale industriale şi birouri, va fi finalizată în 2010, iar investiţia completă va fi inaugurată la finele anului 2011. Într-o primă fază vor fi angajate 300 de persoane, iar, ulterior, încă 200. Împreună cu partenerii fabricii şi furnizorii din industria de aviaţie, vor fi create în total circa 700 de locuri de muncă. La fabrica de la Ghimbav va începe în septembrie producţia de părţi de fuselaj pentru 90 de avioane Airbus pe an. "Vom zbura în următorii ani cu avioane realizate parţial la Braşov", a declarat directorul Aerotec, Hans Lonsinger, prezent la semnarea acordului.
• Companie înfiinţată în 2009
Compania Premium Aerotec GmbH şi-a început activitatea în ianuarie 2009, fiind o subsidiară 100% a EADS N. V. În activitatea ei au fost cooptate uzinele EADS Augsburg, şi firmele Nordenham şi Varel ale societăţii Airbus. Fosta fabrică de piese Airbus din Bremen este parte intergrantă a societăţii Premium Aerotec de la 1 ianuarie 2010 şi aparţine de uzina Nordenham.
Compania preconizează pentru anul 2010 o cifră de afaceri de aproximativ 1 miliard euro. Reprezentanţii firmei susţin că nu este prevăzută o cotare la bursă sau o preluare a firmei Premium Aerotec de către consiliul de conducere (management-buy-out), aceste opţiuni rămânînd, însă, deschise pentru viitor.
1. fără titlu
(mesaj trimis de jean în data de 31.05.2010, 09:51)
pai si sarko? sarkozy nu vine la brat cu doamna merkel?
2. interesant!
(mesaj trimis de Cititor în data de 31.05.2010, 11:00)
Foarte bun subiect si articol. Asa ceva vreau sa citesc in presa economica, nu vaicareli sau opinii emise de "parerologi"
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 31.05.2010, 11:06)
sunt bune si vaicarelile dar cand sunt cu argumente, nu doar de dragul plansului
2.2. Nu va pripiti cu aprecierile... (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de S.I. în data de 31.05.2010, 17:58)
Aceasta mare.....? investitie se ridica poe ruinele unei zone industriale din Brasov din cate stiu . Industrie aviatica AUTOHTONA dlor! Si pe ruinele altei industrii respectiv cea de tractoare. Distrusa de gadinele nestule de bani precum Adrian Nastase, fostul premier cu sortulet condiakovist,si de actualul ministru Videranu ,inginer de nota cinci. Ultimul s-a jurat in 2009 ca va reface industria romaneasca! A refacut-o prin aceasta metoda de colonizare industriala mascata cum este aceasta afacere scripcareasca. Ca, de fapt aici Airbus il cam da la o parte pe Eurocopter,este o realitate. Am fi preferat un parteneriat concret din care sa rezulte productie ce poate fi utilizata in tara precum elicopterele civile si militare nu aceasta gainarie economica gen Tiriac. Cand nu va mai fi cerere pentru Airbus aceasta investitie va genera someri platiti din resursele limitate ale statului roman. Acesta mare... investie seamana grozav de mult cu lucrul in lohn .Nu ne incalzeste cu nimic faptul ca nu stim care exemplar Airbus va sbura cu piese facute in Romania ...cu materialul investitorului! Am fi preferat, repet dezvoltarea fabricii de elicoptere romanesti care sa poata fi folosite si in tara si sa poata fi exportate in UE sau aiurea. Pana atunci scripcareala de 45 milioane euro in perspectiva si 4 hectare de teren vandute nemtilor. Apropo, dle primar Scripcaru, Dvs erati proprietarul acestui teren vandut nemtilor?
2.3. Completare (răspuns la opinia nr. 2.2)
(mesaj trimis de S.I. în data de 31.05.2010, 18:14)
Cu scuzele de rigoare, numele corect al ministrului economiei este Videanu, nu Videranu! Mesajul este usor amar. El reflecta realitatea trista. Atat pesedistii dlui Nastase cat si pedelisti dlui Videanu au contribuit si contribuie la distrugerea economiei romanesti in continuare. Referirea la sortuletul condiakovist reflecta o intentie care se vantura prin media respectiv dl Antonescu PNL presedinte iar dl A. Nastase primministru! Nu se precizeaza unde va fi dl Basescu. Probabil suspendat definitiv! Nu se glumeste cu masoneria internationala la care se adauga cea interna! Pe bune!