Actualizare - Anca Dragu: "Este o onoare pentru mine să contribui la parcursul european al Republicii Moldova. Avem nevoie de instituţii puternice, independente, care să asigure stabilitatea economică a ţării şi prosperitate pentru toţi cetăţenii. Nu va fi un drum uşor, dar cu răbdare, determinare şi pricepere vom putea duce la bun sfârşit proiectul european", a transmis aceasta după nominalizarea în funcţie, conform Digi24.
---
Actualizare : Mass-media: "Anca Dragu a fost numită în funcţia de guvernator al Băncii Naţionale a Moldovei"
Anca Dragu a fost desemnată în funcţia de guvernator al Băncii Naţionale a Moldovei (BNM), pentru un mandat de 7 ani, un proiect de hotărâre în acest sens fiind adoptat vineri de Parlamentul Republicii Moldova, cu 58 de voturi, informează MOLDPRES.
Deputaţii au remarcat că Anca Dragu are o experienţă importantă în sectorul financiar-bancar şi în politici publice şi aderare la UE. Aceasta a lucrat mai mult de 15 ani în cadrul Băncii Naţionale a României şi al Fondului Monetar Internaţional şi a fost ministru al Finanţelor Publice în perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2017, conform sursei citate. În 2020 a fost aleasă preşedinte al Senatului României. Anca Dragu este senator USR, transmite sursa.
Fotoliul de guvernator BNM a rămas vacant joi, după ce Octavian Armaşu a fost revocat din acest post de Legislativ, informează sursa menţionată.
---
Senatoarea USR Anca Dragu, fost ministru de Finanţe, este propusă pentru a fi noul guvernator al Băncii Naţionale a Moldovei. Anunţul a fost făcut de Igor Grosu, preşedintele Parlamentului Republicii Moldova, potrivit hotnews.ro.
Anca Dragu este senator USR de Bucureşti şi vicepreşedinte în Biroul Naţional al USR. A fost prima femeie preşedinte a Senatului, la propunerea USR, conform sursei menţionate.
De profesie economist, Anca Dragu a fost ministru al Finanţelor în guvernul tehnocrat, în perioada noiembrie 2015 - ianuarie 2017, informează sursa precizată.
Anca Dragu deţine o diplomă de licenţă şi un doctorat în Economie la Academia de Studii Economice din Bucureşti, un master în Politici Publice şi Aderare la UE, absolvit în cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative din Bucureşti şi a urmat diferite programe în cadrul Universităţii Georgetown, Programul de burse pentru Europa Centrală şi de Est şi în cadrul Universităţii George Washington, Washington DC, transmite hotnews.
Anca Dragu a dobândit experienţă în decursul celor 24 de ani de activitate profesională atât la nivel naţional, cât şi internaţional în mediul public şi privat, conform sursei precizate. A fost analist economic în cadrul Direcţiei Generale pentru Afaceri Economice şi Financiare a Comisiei Europene, după o experienţă de 12 ani în cadrul biroului Fondului Monetar Internaţional din Bucureşti, a lucrat ca economist în cadrul Băncii Naţionale a României, menţionează sursa relatată.
Conform hotnews, Drulă a transmis: "Sunt mândru de această performanţă a colegei noastre şi este o nouă dovadă a profesionalismului pe care l-a demonstrat de-a lungul întregii sale cariere. Sunt convins că Anca îşi va aduce contribuţia la parcursul european al Republicii Moldova, mai ales în contextul în care Consiliul European a decis recent deschiderea negocierilor de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană", a declarat Cătălin Drulă, preşedintele USR.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 12:55)
MINUNE de CRACIUN. Republica MOLDOVA o propune pe USRista ANCA DRAGU,pentru functia de GUVERNATOR al BANCII Republicii. Domnilor din conducerea MOLDOVEI,daca doriti sa PROSPERATI si sa deveniti EUROPENI,va anunt ca in ROMANIA exista un Partid din care face parte si ANCA DRAGU,care va pot duce pe cele mai inalte culmi ale dezvoltarii. Asa ca,va recomand sa luati in MOLDOVA tot USRul,pentru LINISTEA ROMANIEI si ROMANILOR si pentru INGROPAREA MOLDOVEI,inainte de intrarea in UNIUNEA EUROPEANA.CA ca,DRULA GHINEA si BARNA,nu o sa mai gasiti in EUROPA. SUCCESURI.!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2023, 08:14)
pe cele mai inalte culmi a mafiei politice....furt si minciuna a banilor publici la liber...autostrazi suspendate by Oprescu.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 14:33)
Se potrivește
E acea femeie care, Intr o reincarnare a Ceauseascai, a zis că să muncească românii pe bani putini că îs alții care pt un dolar fac mai mult decât ei.
Din săraci ii va face mai săraci.
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 15:06)
Daaaa!
Nu se compara cu tovarasele de lupta si de viata ale protipendadei USL.
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 15:42)
In Romania,in timpul unor sarbatori,se intampla si minuni. Am un vecin care a crescut pentru a o taia de craciun o scroafa.Vecinu,imi spunea ca scroafa ,se urca in copa ,insa cu doua zile inainte de Ignat,a dat scroafa jos,insa minune,a doua zi scroafa se urcase iar in copac. Concluzia este ca iata ca o scroafa poate nu numai sa coboare din copac ci,sa se urce iarasi. MINUNE!
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 16:18)
Respect Anca Dragu!
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 17:12)
pe de-o parte ma bucur , un sorosist mai putin la noi , pe de alta parte imi este mila de moldoveni .
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 18:06)
Sa le-o facem cadou pe Duamna Firea!
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 20:30)
Cadou nu cred ca o primesc. Ar trebui sa-i platim sa o ia.
Si sa nu ne zgircim. Se merita!
(La pachet cu Alina si Raluca... de vis!)
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 08:46)
Dada
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 18:29)
mai bine va abtineti, romanii nu sunt in stare decat sa murdareasca cu noroi tot ce nu.pricep.si nu inteleg, lasati-i pe nevolnici sa latre, ca de atat sunt in stare..
.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 19:36)
Aici avem o Problema:
Intrebare:
Ce cauta un “Roman” la o posibila Conducere de Banca Centrala a altui Stat?!
Nu se sesizeaza nimeni de un posibil conflict de interese constitutional de ambele constitutii?!
Intreb pentru un “prieten”.
Sa “alipim” monetar doua interese economice monetare in acest fel este prea trasa de par… pe fata.
Prefer sa vad un Moldovean la conducerea Bancii Centrale Moldovene care el sa fie in echilibru corect cu constitutia Moldovei si treptat, cum este natural si sanatos, cu interesele sociale si economice ale natiei pe care le reprezinta.
Eu nu vad bine ca un / o “Bucurestean /a” sa imi conduca mie Moldovean Banca Centrala.
s c c r e t
s c c r e t
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 19:46)
Anca Dragu .... SIE, clar.
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 20:33)
Daca esti Moldovean, ce-ti bagi nasul in cestiunile interne ale altei tari? Ce zic parintii tai si Constitutia Moldovei?
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 22:23)
Sa nu ne mure in fata, in Moldova, tentative de “maidan” la urmatorul soc de deflatie active si somaj de 2 cifre plus munte de NPLuri.
Cum am spus in in alte postari / comenturi: in depresii economice oamenii se intorc mereu si mere, dar chiar mereu, la misticism… si dau vina pe soare …. pe luna… pe ploaie…. pe vreme…. pe. “conducatori “ pentru cele ce se repeta.. fara a intelege sau a li se explica ca este un pur ciclu normal.
In vremuri de boom economic uitam sa gandim din timp reversul precetiei pietei asupra deciziilor prezente.
Constitutional - ca Tara nu o recomanda Nimic sa fie la guvernarea altei “tari” mai ales “monetar”.
Restu poate sa vina cine cum o vrea cu explicatii tra la la…
Sa ii atribuim moral intrebarea domnului Isarescu!
s c c r e t
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 22:25)
si ne intrebam de ce cred oamenii in misticisme si oculte in depresii economice…
Chiar crede cineva ca mintea neginisats a masei de cetateni din Republica Moldova nu va sediza la urmatorul ciclu de somaj de 2 cire o lipsa a starii de bine si o “guvernatoare monetara de bucuresti la chisinau” fara dreptul / votul acordat de ei?!
s c c r e t
6.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 23:57)
E tirziu. Am baut deja 2+ pahare de vin.
In ce tara de pe aceasta planeta, electoratul voteaza conducerea Bancii Centrale? ( In eventualitatea ca exista o Banca Centrala.)
Republica Moldova a pierdut, in 30 de ani, jumatate - adica JUMATATE - din populatie.
2.5 milioane de oameni tineri, activi, scolarizati. Cei din ai caror bani traieste Republica Moldova. Miliardul pe care l-a furat Plahotniuc e din banii lor. Bani din care trebuiau sa traiasca mai bine batrinii ramasi sa-si pazeasca cimitirele.
A vorbi despre rata a somajului de 2 cifre in Moldova e ca si cum ai vorbi despre nisip in Sahara. Intelegi economistule de mucava?
La Chisinau n-o sa explodeze decit ce poate Moscova sa mai explodeze. Adica pirtzuri. Nici macar rusofonii nu vor Modova intr-o Rusie Mare, ca stiu ca ar fi rusi de categoria a 3-a, condusi de la Moscova. Vor o Moldova independenta condusa de ei.
De unde stiu? Sint insurat de peste 20 de ani cu o "Moldoveanca". (Da, puteam sa fac o alegere potrivita. Ghinion!)
6.6. Comentariu eliminat conform regulamentului (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Redacţia în data de 23.12.2023, 08:49)
...
6.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 09:52)
Nu este despre ce vor “rusii” din moldova; cum nici in Ucraina nu a fost despre ce au vrut “rusii” din ucraina; ci despre ce vor “rusii” din Rusua.
Si in Romania la “revolutie” au disparut miliarde dolari; si in specula din 90-2000 au disparut miliarde dolari si leuti cu multe zerouri in coada… dar asta nu a fost argument ca la banca centrala romana sa stea “Guvernator” de Moldova… rusia… germania… etc…
guvernator = (În unele state) Persoană care conduce, în numele șefului statului, o unitate administrativ-teritorială mai mare sau un teritoriu dependent, o colonie.
sinonime: conducător cârmuitor zabet
2. Persoană care conduce o instituție de credit depinzând de o autoritate centrală
Eu inteleg ca se doreste unitea “sorei” cu “frate” dar nu pe cai neconstitutionale… sau sa ne folosim de artificii tehnice grabind un proces ce se apropie oricum de sfarsit.
Moldova o sa aibe in fata o corectie in financiar - si o sa doara in economia locala; sa nu o doara ca in Cipru - Grecia - Italia…
Cand toate merg bine uitam de greselile facute in graba … aceste greseli ne pot costa mult in depresii economice sociale.
Nu are ce cauta, momentan, la guveranrea unei Banci Centrale A Altui Stat cu Constitutie un cetatean de alta natie.
A guverna este despre abilitatea cetatenilor acelui stat de a deprinde, invata, cele necesare ca sa isi guverneze bine si corect piata.
Hai sa scoatem di textul de mai sus si sa punem situatia altfel: Sa punem la Guvernarea Bancii Centrale Moldovene pe Guvernatoarea Bancii centrale Ruse - care serios vobind este foarte buna pe regiune.
Pe aceasta doamna de ce nu o recomanda “competentele intelectuale”?!
Sau alege tu alta persoana; din ucraiana, transnistria (ca zicesi ca moldovenii nu au risc in fata de “maidan” ca ucraina) cu moneda hartie wc, ….
Sa nu se faca lucruri in graba de dragul de a se face si a se grabii lucruri.
Calatoresc cu drag in Moldova ap preteni veniti de acolo aici sau plecati de aici acolo .., atat in interes personal cat si de afaceri….
Uitam sa pregatim corect din timp cele necesare pentru societate atunci cand economia da putine semne de vara.
In graba uitam sa curatsm la timp soba, sa reparam acoperisul…
s c c r e t
6.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 09:57)
unde am specificat “electoratul”.,
o tara, popor, poate “vota” si prin alte canale / institutii desemnate legal constitutional.
dar se pare ca a trebuit sa traduc si asta.
Sa vezi probleme nu cere inteligena financiara emotionala politica culturala..
Rezolvarea si atenuarea lir e mai complexa pentru unii.
s c c r e t
6.9. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 10:16)
Doamna de mai sus, persoana care va “conduce” in numele carui stat si constitutie?!
Atat timp cat constitutia Republicii Moldove nu este inca Modificata - Votata de Popor si Parlament in sens larg si clar de Unire cu Romania!
Doamna Guvernator va apara inevitabil Imprumuturile acordate de Romania Moldovei si ate transe de bani primite prin alte canale si programe pe cai Romania - EU… unde intermediar direct sau indirect Romania.
Este clar ca buna ziua ca doamna desemnata nu are din capul locului atributia primara de a guverna in si numele Moldovei.
Iar despre “furturi de bani” sa stam fara grija… rapoartele bancii mondiale si imf arata ca peste tot se fura intre 3-5% din tot ce se emite in financiar fara a avea timp sa curga in piata reala. Si rapoartele se refera la state “dezvoltate” de alea sarace se stie ca e mai mare discrepanta. - asta ca spuneai de miliardul furat.
1 miliard la 2 mil populatie = 500 dolari per cetatean …in functie de anul in care a furat il impartim la net income a tarii si aflam cate luni de munca a cetatenilor a furat.
s c c r e t
6.10. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2023, 08:17)
sie american sigur...ca miss Cretu. corina.
7. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 22.12.2023, 23:35)
Mie unuia mi se pare ca acesta este un pas catre unirea Moldovei cu Romania.
Nici un conflict de interese.
Comentariile de partid sunt meschine si prostesti, nu va e rusine?!
Felicitari, Anca Dragu!
7.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 06:44)
Corect.
7.2. Ti se pare (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de Anonima în data de 23.12.2023, 07:53)
Ti se pare. Nu asta e miza ci controlul banilor.
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 10:36)
exact!
Ca sa controlezi o natie ii controlezi prima data banii / fluxul de bani.
Inteleg ca numirea de mai sus a fost cu dedicatie si din frica de a nu controla “altcineva/nudam nume -rusia-protusii” fluxurile de bani a moldovei si implicit riscurile aferente.
Se pare ca Romania a preferat sa intre in Moldova pe Usa din Dos si sa treaca direct la facut curat in “financiar”… ceea ce este foarte corecta abordarea in orice “familie”.
Doar ca familia nu a fost anuntata ca vine “sora” ci “matusa”.
s c c r e t
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 11:24)
Facuta in graba si semne de “panica”.
s c c r e t
7.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 13:58)
Controlul banilor nu este o miza prin sine, ci este un instrument care duce la ceva.
Eu am opinat la ce ar putea duce.
Pe tine, insa, nu te tine mintea si te intorci la instrument.
Daca nu pricepi, atunci taci si suspina: "sunt prost, sunt prost">
7.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 14:01)
Tu esti de aceeasi teapa cu cel pe care il aprobi.
Iar cel pe care il aprobi este un prost.
7.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 16:57)
banii fara instrument nimic…
te-a jignit cineva?!
simti nevoia de maltratare?!
s c c r e t
7.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 22:42)
"banii fara instrument nimic…" nu este o propozitie.
Te-a jignit cineva?
Nu are predicat.
Nici tu nu ai.
Simti nevoia de maltratare?
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 05:15)
Moldovenii si-au bagat mortu' in casa.
8.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 8)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 11:12)
ne referim daca baga pro rus?! :D
nu e mortul chiar mort in casa acum…
nu “dracul” atat de negru acum…
o greseala din graba o putem numi… dar nici mort bagat in casa.
Se face curatenie in muntele de “bibeloruri” fara rost din casa si vitrina; pe urma se trece la “aruncat de boarfe / toale / vechituri” adunate din impuls de hording.
Se curata casa la “batrani” in ateptare de revenire “copii cu nepoti” in casa. Momentanu nu au loc de acareturile batranilor ca sa se intoarca.
s c c r e t
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 17:06)
Cu soros la timona , ai sanse garantate la faliment .
10. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 20:41)
Urmează Viorica Dancila la banca nationala din Botswana. ????
11. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 21:15)
Iar pentru cine nu este de parere cu cele spuse… sa ia invatatura de la marii “democrati capitalisti ai pamantului ce lupta pentru democratie”…. USA - Americani.
Sa le studieze constitutia si legile… nu au ce cauta in carma tarii oameni ce nu sunt “Americani”.
din cate stiu si in Germania - Italia Uk este la fel.
s c c r e t
11.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 22:18)
Anca Dragu are cetatenie moldoveneasca.
11.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 22:48)
are cetatenie trasa de par…
ca sa evie exiact problemele sesizate mai sus in comenturi…
oricum e de “fond” de de “real”.
s c c r e t
11.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 22:54)
in modul ala puneam lejer pe Elvira Sahipzadovna Nabiullina si impusca doua cetatenii…
daca tine mult la “cetatenia castigata” sa ii se anuleza cetatenia Romana… ca sa se evite conflictele de interese explicate mai sus.
guvernator = (În unele state) Persoană care conduce, în numele șefului statului, o unitate administrativ-teritorială mai mare sau un teritoriu dependent, o colonie…
actiunea desfasurata se incadreaza la “tip colonie - colonizare institutii …”
A coloniza e alta decat a guverna, a fii ales din popor de popor.. a creste si invata cu chinurile facerii si nasterii noului popor -ideologie-constitutie-valori si etc diferente etnice minoritare / majore interne.
s c c r e t
11.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 23:16)
Voronin a fost Prezident, bine-merci, cu tripla cetatenie. Si Igor Dodon s-a descurcat bine.
Despre Plahotniuc si Ilan Shor n-are rost sa mai vorbim. TOATA elita Moldovei are cel putin doua cetatenii.
Inteleg care e problema, de facto. In Moldova urmeaza sa intre fluxuri financiare pe care finantatorii occidentali nu vor sa le lase la liberul arbitru al bastinasilor telecomandati de alte influente sau propria cupiditate.
Prin modul de argumentare "placa de patefon zgiriata", mi-e clar cine-ti umple blidul.
11.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 23:50)
Inteleg care e problema, de facto. In Moldova urmeaza sa intre fluxuri financiare pe care finantatorii occidentali nu vor sa le lase la liberul arbitru…
raspuns corect… este repetat raspunsul si in comenturile mee de mai sus.
s c c r e t
11.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 11.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 23:54)
pai toti nu au fost conducatori / elite de facto ale ‘Moldovei”…
ale altor “colonii” ce au “colonizat” si moldova.
cand se vor naste la puterea unui stat oameni din tarana, focul, suferinta … lui… si vor reprezenta intr-un totul interesele poporului… atunci vorbim de “consucatori” nu sarlatani ce isi pastreaza duble si triple cetatenii cand se stiu cu musca pe caciula ca sa se dea pititi cand cade iar cortina.
s c c r e t
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.12.2023, 21:29)
The Sham Rule…
va pupa jan…
s c c r e t
13. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 24.12.2023, 08:12)
numita de peste Ocean...oare cine i miss dragu?