Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, anunţă creşterea activităţii de producţie şi a segmentului de retail în primul trimestru din 2024, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, platforma avicolă Mihăileşti a vândut 15,4 milioane de ouă de consum în T1 2024, o majorare de 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce producţia de furaje din primul trimestru al anului a ajuns la 3.728 de tone, o creştere de 156% comparativ cu T3 2023. De asemenea, magazinele proprii Agroland au înregistrat majorarea cu 18% a numărului de clienţi, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 8% faţă de T1 2023.
"În ultimii trei ani, Agroland a parcurs un proces fundamental de schimbare, transformându-se dintr-o companie axată pe zona de retail într-una complexă, cu o importantă componentă de producţie. Rezultatele operaţionale pe care le-am înregistrat în primul trimestru din acest an confirmă direcţia pozitivă a companiei noastre, precum şi eficienţa investiţiilor pe care le realizăm în dezvoltarea şi diversificarea liniilor de business. De asemenea, performanţa din primele trei luni din 2024 este cu atât mai încurajatoare, cu cât rezultate succed unui an 2023 dificil, dar pe parcursul căruia am continuat să investim şi să eficientizăm anumite elemente ale activităţii noastre. În acest fel, suntem mândri că, într-un timp relativ scurt, am devenit unul dintre cei mai mari producători din piaţa locală de ouă cod 2, produse de găini crescute la sol. Suntem conştienţi de potenţialul în continuare ridicat al acestei industrii, astfel că, pentru acest an, am bugetat investiţii suplimentare de aproximativ 15 milioane de lei care vizează, în principal, platforma avicolă de la Mihăileşti. Plănuim până la finalul anului creşterea numărului de găini în producţie de la 250.000 la aproximativ 330.000, astfel încât producţia lunară de ouă să ajungă la aproximativ 8 milioane începând din 2025", a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.
Producţia de ouă de consum a crescut de la o medie lunară de 3,2 milioane de ouă în primele trei luni din 2023 la peste 5,1 milioane de ouă în T1 2024, o creştere de 60%. În ceea ce priveşte producţia de furaje, în 2023, Agroland Business System a inaugurat două investiţii care au îmbunătăţit semnificativ marjele obţinute, operaţionalizarea fabricii de furaje de la Işalniţa şi introducerea unei noi linii de ambalare la fabrica de nutreţuri combinate de la Caransebeş. Astfel, producţia de furaje a ajuns în T1 2024 la 3.728 de tone, faţă de 1.454 de tone în perioada similară a anului trecut, o creştere cu 156% de la momentul operaţionalizării în integralitate a acestor investiţii.
În primul trimestru al anului 2024, în cadrul celor 83 de magazine proprii, dintre care 70 de magazine tradiţionale şi 13 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creştere cu 18% a numărului de clienţi comparativ cu T1 2023, până la aproximativ 292 de mii de persoane. De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut în T1 2024 cu 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 77 de lei. Compania se aşteaptă ca magazinele francizate să obţină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziţionate în primul trimestru.
Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 10.04.2024, 09:59)
Iar se lauda pentru a mai sifona co.pania?
1.1. de ce (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 10.04.2024, 10:53)
au marja asa mica?
2. fără titlu
(mesaj trimis de Pelicanu în data de 10.04.2024, 18:55)
aha, totul e minunat, acum 3 saptamani aveau proces pe insolventa ca nu isi achitau datoriile de atata bunastare
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.04.2024, 00:06)
Au crescut vânzările de ouă