Operatorul de transport aerian "Air France", divizie a grupului "Air France-KLM", va desfiinţa peste 5.000 de locuri de muncă până în decembrie 2013, reprezentând aproape 10% din total, şi avertizează că, în situaţia în care sindicatele nu acceptă contracte de muncă revizuite, concedierile vor fi inevitabile. Compania face eforturi să revină la profitabilitate.
Desfiinţarea a 5.120 de locuri de muncă din cele 49.300 pe care le are "Air France" reflectă măsuri similare luate de alte companii aeriene europene, printre care "Deutsche Lufthansa", care încearcă să-şi micşoreze costurile mari generate de achiziţia combustibililor.
"Estimăm că 1.710 de posturi vor fi eliminate ca urmare a pensionărilor şi plecărilor voluntare, fără intervenţia angajatorului. Însă, un număr de 3.410 locuri de muncă reprezintă personal în exces în toate sectoarele, inclusiv în cel al piloţilor", potrivit "Air France".
Planul "Air France" face parte dintr-un program de restructurare pe parcursul a trei ani, lansat în ianuarie 2012, prin care operatorul de trans-port aerian are în vedere readucerea companiei la profit şi diminuarea datoriei cu circa două miliarde euro (2,5 miliarde dolari).
Măsurile de reducere a personalului companiei includ stimulente pentru pensionarea înainte de termen, pentru plecare voluntară şi pentru lucru part-time.
Săptămâna aceasta, surse anonime citate de Bloomberg declarau că "Air France-KLM" ia în calcul vânzarea unei cote din "Servair", al treilea furnizor mondial de servicii de catering în domeniul transportului aerian, în condiţiile în care compania vrea să-şi diminueze cheltuielie şi să obţină lichidităţi. "Servair" are 10.250 de salariaţi şi vânzări anuale de 797 milioane de euro. Oficialii "Air France-KLM" nu au făcut nicio declaraţie cu privire la o eventuală vânzare.
"Air France - KLM" a înregistrat pierderi de 368 milioane de euro în primul trimestru din 2012, comparativ cu 367 milioane de euro în acelaşi interval din 2011, din cauza costurilor mari cu combustibilii şi a declinului veniturilor pe segmentul cargo. Compania şi-a majorat cu 18% cheltuielile cu achiziţia de combustibili în perioada ianuarie - martie 2012, la 1,7 miliarde euro.