"Air France-KLM", cea mai mare companie aeriană din Europa, a înregistrat pierderi în primul trimestru din 2012, din cauza costurilor mari cu combustibilii şi a declinului veniturilor pe segmentul cargo.
Deficitul net a fost de 368 milioane de euro (483 milioane de dolari), comparativ cu 367 milioane de euro în primul trimestru din 2011.
Vânzările grupului franco-olandez au crescut cu 6% în perioada de raportare, la 5,6 miliarde euro.
Deşi oficialii companiei caracterizează trimestrul întâi din 2012 ca fiind "unul dur", vânzările anunţate de operatorul de transport depăşesc aşteptările analiştilor: 5,5 miliarde euro. În plus, traficul de pasageri al companiei a sporit cu 5,5% în intervalul analizat.
"Air France-KLM" şi-a majorat cu 18% cheltuielile cu achiziţia de combustibili în perioada ianuarie - martie 2012, la 1,7 miliarde euro.
Pentrul primul semestru din anul curent, "Air France-KLM" aşteaptă un rezultat operaţional mai slab comparativ cu cel de anul trecut, adică pierderi mai mari decât cele de 548 milioane de euro aferente primelor şase luni din 2011. Însă, compania aplică un plan de redresare care, potrivit oficialilor săi, va da rezultate în cea de-a doua jumătate a anului.