Giganţii aerospaţiali Airbus şi Boeing se pregătesc pentru o creştere semnificativă a ritmului de producţie a următoarei generaţii de avioane de linie, vizând un nivel de aproximativ 100 de aeronave pe lună fiecare, în timp ce explorează utilizarea materialelor plastice mai uşoare şi a asamblării robotizate, au declarat surse din industrie pentru Reuters.
Conform sursei menţionate, deşi lansarea oficială a unor noi modele care să înlocuiască seriile deja consacrate Boeing 737 şi Airbus A320 este încă la ani distanţă, ambele companii au transmis, la un târg tehnologic dedicat materialelor compozite desfăşurat recent la Paris, că fac progrese în cercetarea materialelor din care ar putea fi construite viitoarele aeronave - şi, implicit, cum pot fi fabricate mai rapid.
"Scopul este să recomandăm cea mai bună cale de tranziţie... către următorul program de avion," a declarat Randy Wilkerson, reprezentant Boeing în cadrul proiectului NASA HiCAM, citat de agenţia de presă.
Actualele modele sunt construite în principal din aluminiu, pe baza unor metode rafinate de-a lungul deceniilor. Însă materialele compozite, deja utilizate pe scară largă la avioane mari precum Boeing 787 sau Airbus A350, sunt acum luate în calcul pentru avioanele de linie mai mici, datorită greutăţii reduse şi a avantajelor aerodinamice. Totuşi, aceste materiale necesită în prezent un proces de fabricaţie lent şi costisitor, implicând cuptoare speciale presurizate (autoclave).
Pentru a răspunde cererii crescânde, Airbus şi Boeing analizează soluţii de producţie mai rapide, inclusiv materiale plastice avansate, precum termoplasticele. Studiile în desfăşurare presupun producerea a 80 de avioane pe lună pentru fiecare companie - de peste două ori mai mult decât produce Boeing în prezent şi peste ţinta actuală a Airbus, de 75 de unităţi. Totuşi, potrivit surselor Reuters, ambii producători urmăresc chiar un ritm de 100 de avioane pe lună - echivalentul unui avion de aproximativ 200 de locuri construit la fiecare câteva ore.
Opinia Cititorului