Echipa de constructori de la Aktor România, parte a Grupului Intrakat, a finalizat montarea tuturor celor şase grinzi metalice care formează secţiunea centrală a viitorului nod rutier peste autostrada A1 de lângă Ciorogârla. Acest pasaj se construieşte pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Bucureşti Sud, conform unui comunicat transmis redacţiei.
Potrivit comunicatului, operaţiunea de montare a celor şase grinzi metalice, cu o greutate de 25 de tone fiecare, a început vineri dimineaţa şi s-a finalizat sâmbătă după-amiază, după cum se poate vedea în imaginile disponibile aici. Următoarea operaţiune este sudarea grinzilor şi a structurii, planificată pentru următoarele 10-11 zile. După finalizare, pasajul peste A1 va cântări peste 540 de tone şi va necesita 5 tone de vopsea de protecţie, potrivit lui Bogdan Mezei, directorul de proiect al şantierului Aktor de pe L3 A0 Sud.
De asemenea, pentru construcţie au fost necesari peste 10.000 metri liniari de cordon de sudură, echivalent cu aproape întreaga lungime a plajei din Mamaia şi Navodari împreună.
Pentru această operaţiune, traficul rutier a fost deviat pe Autostrada A 1 Bucureşti - Piteşti la km. 18 pe bretelele laterale construite chiar pe marginea Autostrăzii A1, după cum a anunţat vineri CNAIR. Restricţiile de circulaţie sunt planificate să fie ridicate pe 26 aprilie, se precizează în comunicat.
În paralel, Aktor lucrează la toate cele 11 structuri, poduri şi overpass-uri, montează grinzile metalice şi la pasajul CFR, execută ultimele lucrări pentru terasamente, aşterne stratul de BSC. Constructorul a început şi lucrările de asfaltare.
Peste 500 de muncitori şi ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de echipamente şi maşini precum: excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, masini de forat coloane pentru lucrări de fundare, şi autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat din sud-vestul Bucureştiului, pe o fâşie de pământ şi pietriş lungă de 18 km, astfel încât să puteţi conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală, se arată în comunicat.
În acest moment, constructorul grec îşi menţine termenul de dare în trafic în septembrie 2024.
Aktor România dezvoltă mai multe proiecte semnificative în ţară, precum reabilitarea şi modernizarea tronsonului de cale ferată Apaţa-Caţa, parte a liniei de cale ferată Braşov - Sighişoara, în consorţiu cu Alstom şi Arcada.
Aktor Construction este membru al Grupului Intrakat, lider în Grecia în sectoarele de construcţii, infrastructură, concesiuni/parteneriate public-private (PPP), surse regenerabile de energie (SRE), stocare de energie, dezvoltare imobiliară, proiecte de mediu şi tehnologii digitale, cu o prezenţă semnificativă în Europa de Sud-Est, listată la Bursa de Valori din Atena din 2001, conform sursei precizate.