ALERT CITIZENS TAKE OVER EUROPE - CONFERINŢA EUROPEANĂ LIVE, PE PAGINA FACEBOOK A ZIARULUI BURSA Organizaţiile societăţii civile lansează "Conferinţa Cetăţenească pentru viitorul Europei"

Miscellanea / 9 mai 2020

Sursă foto: Facebook, Citizens Take Over Europe

Sursă foto: Facebook, Citizens Take Over Europe

Urmăriţi conferinţa live AICI

Actualizare - Francesca Ratti, fost secretar general adjunct al Parlamentului European: "Este nevoie să reconstruim relaţiile dintre cetăţeni şi politicieni, fără ca vreuna dintre cele două părţi să iasă în pierdere. Vechile angajamente au fost diluate de politicieni şi de aceea conferinţa pentru viitorul Europei ar trebui lansată cât mai repede. Din păcate, a devenit clar că decidenţii politici au alte priorităţi şi altă agendă decât cele ale cetăţenilor. De aceea, este necesar să fie realizat un spaţiu public permanent, unde cetăţenii să se întâlnească, să schimbe idei şi proiecte cu privire la noua lume care va fi creată după criza generată de Covid-19. În demersul nostru, ar trebui să fim ajutaţi de instituţiile publice şi de partidele politice, care în acest moment par preocupate doar să participe la dezbaterile din acest spaţiu, fără vreo implicare la nivel decizional. Uniunea Europeană nu are lideri adevăraţi şi aceasta este drama actuală a întregii construcţii europene".

---

Actualizare - Michelle Fiorillo, filosof politic: "Avem nevoie de un spaţiu, de un instrument care să intermedieze între instituţiile publice, politicieni şi autorităţi. Rolul principal în acest sens îl pot juca mass-media audio-vizuală şi presa scrisă, deoarece informaţiile oferite în cele 27 de limbi ale Uniunii Europene ajung astăzi rapid în orice stat membru, fiind foarte uşor de tradus prin mijloacele pe care ni le oferă secolul XXI. Un alt rol în această intermediere îl pot juca think tank-urile politice şi anumite site-uri de internet".

---

Actualizare - Jochen Sandig, antreprenor cultural: "Astăzi nu asistăm doar la renaşterea Europei, ci şi la renaşterea cetăţenilor europeni. Avem nevoie de open-spaces, de mici agore în fiecare localitate din Europa, în care să fie organizate permanent dezbateri publice la care să participe cetăţenii, primarul şi aleşii locali. În urma acestor dezbateri, deciziile luate de autorităţi vor fi cu siguranţă doar în interesul public al cetăţenilor".

---

Actualizare - Paul Dujardin, director general BOZAR: "Trebuie să ne gândim la un model economic nou pentru a redefini global Europa. Vorbim despre un model democratic, bazat pe interconectivitate şi digitalizare, în care să îşi găsească locul cultura şi artiştii. Consider că, la nivel european, trebuie să apărăm artiştii, oamenii de cultură şi valorile pe care le promovează profesiile din acest domeniu. Europa trebuie să înţeleagă că în domeniul culturii şi artelor este nevoie de resurse pentru a inova. Din păcate, COREPER, Comisia Europeană şi Consiliul European nu vă problemele cu care ne confruntăm în fiecare ţară, la graniţe, problemele de logistică şi nici cum artiştii şi oamenii de cultură încearcă să supravieţuiască în condiţii impuse de autorităţile din fiecare ţară".

---

Actualizare - Birutė Andruskaitė, antreprenor, directorul executiv al companiei BalticPractice: "Proiectele privind energiile regenerabile, energia verde şi cele privind protecţia mediului, dacă vor fi prioritare pentru Comisia Europeană, înseamnă că agenda instituţiei de la Bruxelles va coincide cu agenda mea personală. Mulţi cetăţeni europeni au fost dezamăgiţi şi au ales să nu se prezinte la urne la alegerile europene de anul trecut. Dar cei care au votat, au ales anumite idei şi aceasta este esenţa democraţiei. Ideile respective trebuie puse în practică, iar una dintre acestea este Green Deal".

---

Actualizare - Daniel Freund: "Este momentul pentru cetăţeni si societate să arate conducerea democratică de care este nevoie"

Daniel Freund, membru al Parlamentului European, a subliniat: "În faţa ameninţărilor actuale asupra valorilor fundamentale împărtăşite în toată Europa, aniversarea Convenţiei europene a drepturile omului ne aminteşte de importanţa păcii, a solidarităţii, a cooperării internaţionale, a multilateralismului şi a drepturilor fundamentale care sunt esenţa însăşi a Europei, în prezent. Iar Europa ar trebui să încerce să ofere un exemplu inspirator. Este momentul pentru cetăţeni si societate să arate conducerea democratică de care este nevoie".

---

Actualizare - Tremeur Denigot (EuropaNova): "Proiectele ce se derulează la nivel european vin de la Bruxelles sau de la nivelul statelor membre ale Uniunii, iar multe dintre ele nu conţin agenda publică a cetăţenilor. Amintiţi-vă de alegerile europene din 2019. În timp ce politicienii vorbeau despre pericolul migraţiei, cetăţenii, conform sondajelor de opinie, erau interesaţi de măsurile pe care Comisia Europeană trebuie să le implementeze pentru protecţia mediului şi pentru combaterea schimbărilor climatice. Ceea ce propunem prin dezbaterea de astăzi este crearea unei platforme pentru toţi cetăţenii Uniunii Europene. Politicienii au nevoie de acest instrument pentru a avea acces la cetăţeni, deoarece numai atunci putem vorbi cu adevărat despre o democraţie reprezentativă".

---

Actualizare - Guillaume Klossa (CIVICO Europa): "Europa se află într-o nouă perioadă de criză, într-un nou impas şi este necesar ca liderii Uniunii să asculte voinţa cetăţenilor săi. Dorim să creăm un spaţiu european public destinat cetăţenilor din cele 27 de state membre care să facă propunerri pentru o nouă dezbatere privind agenda publică a Uniunii".

---

Actualizare - Christophe Leclercq (fondator EURACTIV):

"În acest moment, sunt două obiective primordiale: accelerarea implementării Green Deal şi modificarea tratatelor pentru a genera o schimbare reală a modului de lucru în cadrul instituţiilor europene. Reformarea tratatelor UE trebuie să constituie tema principală a campaniei pentru alegerile europarlamentare din 2024. În caz contrar, riscăm ca orice modificare să aibă soarta nefastă a Constituţiei Europene din 2005. "

Leclerq a arătat că referendumul, deşi este un instrument democratic, nu este potrivit pentru ratificarea unui nou tratat, deoarece nu permite o dezbatere amplă, constructivă, cu privire la conţinutul juridic al tratatului, cetăţenii fiind nevoiţi să îşi exprime opţiunea: da sau nu.

"Campania pentru alegerile europene din 2024 trebuie, prin urmare, să devină momentul unei dezbateri politice fundamentale asupra marilor opţiuni europene, iar cetăţenilor trebuie să li se permită să se exprime prin votul lor. Rezultatele buletinului de vot vor face posibil să se vadă care sunt priorităţile şi preferinţele cetăţenilor. Pe scurt, alegerile favorizează o dezbatere mai subtilă decât un referendum şi permit cetăţenilor să se simtă cu adevărat implicaţi în scrutin", a punctat fondatorul Euractiv.

Dezbaterea ar urma să demareze cu un an înainte, în 2023, la ea vor participa partidele politice, organizaţiile societăţii civile şi mass-media, şi să fie organizată la diferite niveluri de guvernare (europene, naţionale, regionale).

---

Actualizare - Alberto Alemanno: "40% dintre italieni sunt pentru ieşirea Italiei din UE"

Aproximativ 40% dintre italieni sunt pentru ieşirea Italiei din UE şi cam acelaşi procent pentru a rămâne în Uniune, în timp ce o mică parte din populaţie este pe poziţie neutră, potrivit statisticilor, a declarat Alberto Alemanno, avocat Italian, professor de drept European la Jean Monnet şi HEC Paris şi professor de drept la New York University School of Low.

Momentul în care Italia a cerut ajutor şi nu l-a primit este unul istoric, spune avocatul.

"Nu doar că statele membre ale UE nu au răspuns solicitării, dar au luat măsuri pentru a preveni exportul echipamentului medical", a adăugat domnia sa.

În acelaşi timp, Alemanno spune că aplicaţiile mobile menite să ajute la controlul răspândirii virusului nu vor ajunge la niciun rezultat, atâta vreme cât nu vom avea o capacitate mai mare de testare a populaţiei.

"Se pune întrebarea ce fel de date vor folosi autorităţile ca să colecteze informaţii de la utilizatori. Acestea vor fi fie anonime, fie date personale. Dacă autorităţile vor verifica obedienţa unei persoane aflate în carantină, ar putea solicita date personale. Dacă vorbim de descentralizare, va fi folosită tehnologia localizării prin Bluetooth. Toate soluţiile prezintă vulnerabilitate", a subliniat Alberto Alemanno.

Domnia sa a mai precizat că problema principală este că statele vor folosi aplicaţii diferite şi va fi dificil de realizat o armonizare.

---

Actualizare - Dominik Kirchdorfer: "Digitalizarea este în continuă dezvoltare"

Digitalizarea este în continuă dezvoltare, consideră Dominik Kirchdorfer, Digitalisation Adviser, Austrian Savings Banks Group, precizând: "Dacă acum 100 de ani i-am fi spus unui om că în 100 de ani oamenii vor lucra într-un birou şi vor face bani stând pe un scaun, uitându-se la o sticlă pe care apar imagini şi lumini, controlată de o tastatură mecanică ce trimite semnale electronice, ne-ar fi considerat nebuni. Asta ne arată că în 100 de ani de acum încolo, locurile de muncă vor fi ceva ce acum nici nu ne putem imagina. Tocmai de aceea, va trebui să ne concentrăm asupra digitalizării în toate domeniile şi să progresăm în acest sector".

---

Actualizare - Stanislas Demeestere: "Schimbările climatice devin o problemă serioasa a populaţiei europene"

Schimbările climatice devin o problemă serioasă a populaţiei europene, consideră Stanislas Demeestere, avocat în dreptul mediului la Schuttelaar & Partners. Specialistul evidenţiază: "În ultimii ani am avut incendii de pădure pe timp de vară, inundaţii primavara şi toamna şi alte fenomene anormale pe parcursul acestei perioade de timp. Problema este că oamenii se concentreazş pe cazurile izolate şi nu observă problema în ansamblu. Oamenii nu fac legătura între poluare şi fenomenele naturale extreme. Din numeroasele rapoarte despre climă, prea puţine vorbesc despre impactul schimbărilor climatice asupra economiei şi a societăţii.

Trebuie să ne axăm pe problemele pe termen lung, nu pe cele pe termen scurt. Nu trebuie să repetăm greşeala făcută până acum, de a studia cazurile izolate de anomalii climatice, ci să încercăm să facem legăturile între aceste fenomene. Va trebui să ne pregătim să ne confruntăm cu fenomene climatice severe precum schimbări meteorologice mari, foamete, calamităţi şi alte evenimente extreme".

---

Actualizare - Maia Mazurkiewicz: "COVID-19 a împărţit lumea în mai multe categorii"

Criza de sănătate COVID-19 a împărţit lumea în mai multe categorii, iar în acest moment este de o importanţă majoră să ne informam din surse oficiale, este de părere Maia Mazurkiewicz, co-fondator Alliance4Europe. În timp ce numărul de noi victime ale noului coronavirus creşte rapid şi pe tot globul, diverşi actori, inclusiv guverne străine, reuşesc să înmulţească şi să amplifice naraţiuni conflictuale pentru a submina sistemele democratice şi a slăbi sănătatea spaţiului informaţional european, conform sursei citate.

---

Actualizare - TONY CZARNECKI, MANAGING PARTNER - SUSTENSIS:"Avem nevoie de o federaţie europeană până în 2025"

"Trebuie să alegem cât mai curând o organizaţie care poate acţiona ca guvern mondial"

Slăbiciunea lumii în care trăim este reprezentată de faptul că nu este organizată într-o federaţie puternică, de aceea este necesară o transformare către un guvern federal, potrivit lui Tony Czarnecki, Managing Partner la think tank-ul Sustensis, care menţionează că o federaţie europeană ar putea să preia, în timp, rolul unui guvern mondial.

Domnia sa spune: "Totul este în mâna noastră şi putem face schimbări reale. Trebuie să alegem cât mai curând o organizaţie care poate acţiona ca guvern mondial. Poate fi o soluţie în acest sens, spre exemplu, Organizaţia Naţiunilor Unite? Multă lume şi-ar pune o asemenea întrebare. M-am întrebat şi eu acest lucru în urmă cu nişte ani, şi am realizat un sondaj care arată că pe primul loc în opinia publică se află Uniunea Europeană. UE este cea mai solidă în percepţia publicului, dar nu este singura entitate. Sunt luate în calcul, de asemenea, pentru rolul de guvern federal, NATO sau SUA, dar UE este percepută ca fiind cea mai solidă".

Conform afirmaţiilor lui Tony Czarnecki, UE trebuie să devină mai întâi o federaţie europeană, iar apoi îşi poate extinde rolul ca guvern federal de facto.

"Nu trăim în vremuri normale, totul se schimbă exponenţial. Vor apărea noi riscuri, similare celui cu care ne confruntăm acum - pandemia de Covid-19", declară Tony Czarnecki, adăugând: "Luând în calcul felul în care se schimbă totul, spun că avem nevoie de o Federaţie Europeană până în 2025. Realizarea acesteia nu este un lucru imposibil, ci o necesitate existenţială. Federaţia Europeană ar include, până în 2025, ZONA 1 - cea de convergenţă monetară, care va cuprinde şi statele ce nu sunt membre în prezent ale zonei euro; ZONA 2 - a pieţei unice; ZONA 3 - a uniunii vamale, căreia, în timp, i se vor alătura, în baza unor tratate speciale, şi alte ţări, precum Japonia, Canada, Australia etc.; ZONA 4 - a membrilor asociaţi".

Concluzionând, Tony Czarnecki arată că singura opţiune fezabilă în privinţa unui guvern federal, care ar putea deveni operaţională relativ repede, este alegerea unei organizaţii existente.

A.V.

---

Actualizare - Daniel Freund, europarlamentar german din partea Verzilor: " Cred că multe dintre subiectele aflate pe agenda publică înaintea pandemiei Covid-19 nu mai sunt actuale acum şi pe primul plan se află subiectul solidarităţii europene şi acea întrebare «dacă suntem în acest proiect împreună sau e fiecare pentru el», care devine mai centrală, pentru noi, asta în ceea ce priveşte rezolvarea ei. Au fost câteva semnale îngrijorătoare la începutul crizei. A fost această reacţie de panică, naţionalistă, a statelor membre: să închidem graniţele, să nu mai exportăm echipamente medicale, un fel de fiecare pentru el. Dar cred că oamenii au realizat că numai împreună putem să luptăm cu situaţia asta şi că nu are sens să lupţi singur. Chiar şi dezbaterea privind solidaritatea economică pare că merge în direcţia bună acum, deşi suntem departe de răspunsurile necesare pentru abordarea acestei crize.

Am impresia că, de la momentul adoptării Tratatului de la Lisabona şi până la alegerile de anul trecut, menţionarea unei posibile modificări a tratatelor făcea oamenii să se uite ciudat la tine şi să creadă că eşti nebun. Cred că, după alegerile (europarlamentare) de anul trecut, a devenit destul de clar că dinamica şi conversaţia s-a modificat cu adevărat în privinţa acestui subiect. În 15 sau 16 ianuarie am adoptat cu o largă majoritate o rezoluţie care solicită un proces ambiţios, cere modificarea tratatelor şi demararea unui dialog larg cu cetăţenii, iar acest lucru este destul de incredibil dacă privim în urmă cu câţiva ani. Asta mă face să fiu optimist deşi încă există ceva îndoieli în Consiliu dacă aceasta este calea de urmat şi dacă nu cumva este un risc mare. Şi înţeleg că oamenii se tem că, dacă se modifică acum tratatele... Mulţi oameni îşi amintesc dificultăţile după referendumurile din Franţa şi Olanda (când a fost respinsă Constituţia Europeană) şi apoi primul referendum din Irlanda pe Tratatul de la Lisabona, dificultăţile de a trece modificările Tratatelor. Cetăţenii europeni spun: oamenii spun acum « De ce să le dăm posibilitatea, unor oameni precum Viktor Orban sau Kachinsky să ţină toată Europa ostatică?». Asta pentru că în definitiv vom avea nevoie de votul de confirmare din partea Ungariei şi Poloniei pentru orice modificare a tratatelor Uniunii. Dar viziunea mea este că riscul păstrării status-quo-ului actual de la nivelul cadrului constituţional, păstrarea arhitecturii bugetare actuale - cheltuirea banilor în continuare pe fondurile structurale şi pe agricultură - atrage riscul unui colaps sau unei explozii a Uniunii Europene. Riscul este mai mare decât dacă am purta un dialog european, discuta cu cetăţenii şi crea o presiune necesară pentru acea schimbare de care avem nevoie, pe care să o trecem apoi prin procesul de ratificare".

---

Actualizare - Alberto Alemanno, The Good Lobby: "Prima dată, această conferinţă a fost menţionată în discursul public european, când Emmanuel Macron a publicat un editorial spunând că mare parte din eşecul Europei are de-a face cu o inabilitate sistemică a proiectului european în a-şi apăra cetăţenii. Deci mantra Europei care protejează a fost aceea care a dus la apariţia unei majorităţi pro-europene în alegeri. Prima reacţie a Ursulei von der Leyen a fost să spună că, pentru a remedia păcatele originare ale UE şi modul în care au fost aleşi liderii europeni, este necesar să organizăm o conferinţă mare despre viitorul Europei. Deci ideea a fost foarte bine legată de o reformă electorală, o reformă a cadrului constituţional care ne permite să alegem liderii europeni. Dar această ideea a suferit mutaţii şi a ajuns să trateze mai multe lucruri, printre care şi un meta-obiectiv: să experimenteze pentru prima dată o nouă modalitate de a-i asculta pe cetăţenii europeni.

După câteva luni tot nu avem o declaraţie comună a celor trei instituţii europene care să prezinte un acord iniţial cu privire la scopurile acestui exerciţiu presupus democratic şi nici o schiţă clară cu privire la cum va fi definit acest proces cu privire la viitorul Europei. Acum a apărut Covid-19 şi nu avem niciun anunţ privind Conferinţa despre viitorul Europei. Dar din perspectiva societăţii civile e o veste bună, ne simţim eliberaţi de faptul că nu începem ceva în ce nu credem cu adevărat, mai ales având în vedere că societatea civilă organizată nu are un loc la masa discuţiilor".

Alemanno a mai spus că evenimentul de astăzi are un caracter provocator, indicând că cetăţenii UE nu vor sta deoparte în acest proces.

"Ce vreau să spun prin provocator este că nu cred că s-a luat o decizie finală ca societatea civilă să nu fie parte din procesul instituţional", a notat el, adăugând: "Este o ocazie unică într-o generaţie de a avansa integrarea europeană prin ascultarea a cât mai multor voci".

---

Actualizare - Daniela Vancic, project manager Democracy International for Europe: "Este important ca rezoluţia despre viitorul Europei sa nu se piardă în Consiliul European şi în negocierile trilaterale: Parlament - Comisia Europeană - Consiliu. Această conferinţă este despre consolidarea propunerilor pentru Conferinţa privind Viitorul Europei. Conferinţa a fost amânată pentru luna septembrie, dar, deşi eu sunt sceptică că va începe chiar şi atunci, noi am început pregătirile ceva mai devreme împreună cu o serie de ONG-uri care au venit cu 10 principii de bază despre cum să aibă loc. De la ţelul conferinţei, la implementare şi la follow-up. Este de maximă importanţă ca respectiva conferinţă să fie organizată în acord cu cele mai ridicate standarde ale democraţiei, transparenţei şi incluziunii şi că cetăţenii sunt mereu parte a discuţiei.

În privinţa follow-up-ului Conferinţei pentru Viitorul Europei, cetăţenii trebui să aibă siguranţa că aceasta nu va fi doar un simplu dialog sau o consultare, iar implementarea va conta pentru că vorbim despre legitimitatea democratică a UE. Ce înseamnă asta? Sunt multe concluzii ale acestei conferinţe care ar putea modifica în bine viitorul Europei. Şi unele dintre ele nu implică reforme de lungă durată care să necesite modificări ale Tratatelor. Se poate reforma de exemplu rapid procesul Spitzenkandidat (prin care se alege conducerea Comisiei Europene) destul de rapid, ceea ce ar fi un punct critic pentru viitorul democratic al Europei.

Dar dacă vorbim cu adevărat despre viitorul UE şi întărirea vocilor cetăţenilor, despre democratizarea UE, dând dreptul la iniţiativă Parlamentului European, despre reformarea modului în care funcţionează Comisia şi Consiliul, despre introducerea referendum-urilor la nivelul UE, toate acestea sunt propuneri care ar necesita modificarea Tratatelor. Este doar un punct de plecare. Pentru modificarea Tratatelor ar fi nevoie de o Convenţie oficială. Trebuie să privim în viitor la cum ar arăta o astfle de Convenţie şi să ne asigurăm că se aplică aceleaşi standarde democratice şi de transparenţă şi incluziuni ca la Conferinţa pentru Viitorul Europei, care este doar începutul acestui proces.

Dacă se ajunge la o Convenţie şi aceste standarde nu se aplică, întregul proces ar putea colapsa. Deci asta facem prin conferinţa prezentă, pentru că vrem să demarăm discuţia despre viitorul Europei pe care ni-l dorim, o Europă a cetăţenilor. De aceea noi, societatea civilă, ne dorim să nu mai aşteptăm ca acest blocaj instituţional să dispară. Este vorba şi despre modul în care se derulează acest proces, iar atunci când va ncepe oficial procesul (în septembrie) să avem lecţiile făcute şi să dăm un exemplu instituţiilor. Sigur, diferenţele dintre resursele noastre şi ale instituţiilor sunt imense, dar noi discutăm cu cetăţenii despre realizarea unei schiţe despre cum să arate Conferinţa: mai degrabă să funcţioneze de jos în sus decât de sus în jos.

Poate la final nu vom reuşi să îi facem pe toţi fericiţi şi vor exista mereu critici, dar vom putea spune că am încercat să-i includem pe cetăţeni în această discuţie şi să unim ideile pentru dezvoltarea schiţei despre viitorul Europei"."

---

Actualizare - Silvia Gutzler, Pulse of Europe, a introdus în dezbatere formarea unui Parlament Digital european: "Pe termen mediu, mişcarea #homeparliaments îşi doreşte extinderea către mai multe ţări europene, nu doar în Germania. Ne dorim ca tot mai mulţi oameni să ni se alăture. Cu toate acestea, dezbaterile online sunt doar un mijloc pe care îl putem folosi. Scopul principal este apropierea fizică a oamenilor, organizarea de întâlniri cu activiştii pro-europeni din toate ţările. Cu toate acestea, din cauza pandemiei suntem nevoiţi să căutăm metode noi de a ne întâlni şi a dezbate subiectele importante pentru Europa. Pandemia Covid-19, fiind o adevărată provocare, ne-a inspirat să încercăm formarea unui Parlament Digital. În acest mod, cetăţenii din toate statele europene ni se vor putea alătura şi vom putea dezbate subiecte de interes European".

---

Actualizare -"Mişcarea #homeparliaments doreşte implicarea cetăţenilor europeni în deciziile politice. Putem participa în dezbateri politice într-un mediu plăcut, familial, şi putem să aprofundăm subiecte de politică europeană. Cu toate că nu suntem calificaţi pentru a lua decizii, putem să ne facem auziţi şi să profităm de ideile colectate din rândul cetăţenilor. Prin această mişcare, nimeni nu se va simţi singur. Mişcarea noastră nu are un scop strict politic şi nu urmărim acest scop, ci urmărim influenţarea deciziilor conform cerinţelor cetăţenilor europeni. În dezbaterile noastre alegem subiecte sociale de interes european, pentru ca oricine să îşi poată spune părerea", a afirmat Silvia Gutzler.

---

Actualizare - Ulrike Guerot Lorenzo, politolog şi fondatorul European Democracy Lab: "În timp ce vorbim şi visăm la această Europă nouă, democratică, egală şi bazată pe o cetăţenie europeană unică, avem o decizie a Curţii Constituţionale germane împotriva BCE.Deci avem lupte pentru putere în sistem, iar noi ca cetăţeni avem impresia că stăm într-o lume paralelă. Visăm la toate ideile despre care discutăm, dar Brexit încă are loc şi Curtea germană a decis împotiva achiziţiilor BCE. Pare de ceva timp că suntem în două universe paralele. Avem aceşti cetăţeni europeni, tineri, care discută de-a lungul UE şi visează o altă Europă, dar vedem de asemenea lupte pentru putere cum nu am mai văzut până acum. De aceea cred că trebuie să ne unim forţele. Nu cred că noi cetăţenii ar trebui să construim un sistem împotriva acestor elite, dar trebuie să le aducem la ceea ce ne dorim" "

---

Actualizare - Lorenzo Marsili: "Ursula von der Leyen nu poate fi simbolul acţiunii europene. Acţiunea nu poate veni de sus în jos, nu poate veni din partea unei elite naţionale sau europene şi cu siguranţă nu poate veni de una singură din poziţiile de putere. Pentru a revendica relaţia cu < Egalite, Liberte, Fraternite > avem nevoie de o insurgenţă europeană, democratică şi paşnică, dar avem nevoie de o asemenea insurecţie dacă vrem să salvăm Europa de însăşi Europa.

---

Actualizare - Lorenzo Marsili: "Cu toate pericolele suspendării temporare a acordului Schengen, nu cred că există comparaţie cu pata istorică de pe conştiinţa oricărui european cu privire la managementul crizei migraţioniste din ultimii ani. Am vazut un foarte mare eşec şi nu există vreo altă reprezentare mai mare a decadenţei morale şi a degenerării comunităţii europene decât acordul prin care Germania schimbă refugiaţi buni cu refugiaţii răi şi îl subvenţionează pe Erdogan în lipsa unui răspuns comun european".

---

Actualizare - Timothy Garton Ash: "Avem acum o dictatură în interiorul Uniunii Europene. Jean Monnet a spus că poţi să ai o dictatură undeva în Europa, dar nu în interiorul comunităţii europene. Dar noi asta avem acum. Pe durata stării de urgenţă, Ungaria lui Viktor Orban este o dictatură. Şi deşi sunt şocat de eşecul UE în criza migraţiei şi în criza zonei euro, sunt mai ales şocat că în timp ce Ungaria este o ţară membră a UE, aceasta a încetat să fie o democraţie. Asta pune în pericol întreaga ţesătură a Uniunii Europene".

---

Actualizare - Lorenzo Marsili, filosof Italian şi co-fondator al organizaţiei Alternative Europene: "Istoric vorbind, drepturile au fost acordate prin acţiuni colective şi proteste. Şi asta trebuie întreprins pentru creerea unei contragreutăţi în faţa liderilor europeni care au tradat idealurile europene".

---

Actualizare - Timothy Garton Ash, istoric şi professor britanic: "Este important de spus că pericolul războiului nu a dispărut de tot de pe continentul Europei, este un mit vest-european dar trebuie doar să ne uităm cu câţiva ani în urmă la Yugoslavia şi în prezent la Ucraina. Momentul coronavirus este un moment de foarte mare criză dar şi de mare oportunitate.

Este plauzibil de crezut că acest moment ar putea cataliza un proces de dezintegrare în UE, mai ales că am văzut că multe ţări s-au retras în naţiune şi-au închis graniţele şi au vorbit numai despre soluţii naţionale, nici Merkel, nici Macron nu au vorbit despre Europa în primul discurs ca răspuns la criză.

Să nu mai menţionez contextul global în care se catalizează un nou război rece între Statele Unite şi China.

Avem şi o pandemie economică care va urma pandemiei medicale şi daca Europa nu face ce trebuie şi cum trebuie ne-ar putea aştepta un viitor mult mai rău.

Dar putem de asemenea să acceptăm provocarea şi acesta poate fi un moment post-45. Nu este momentul să ne concentrăm despre instituţii şi o nouă constituţie pentru Europa, ci despre ce face Europa cu adevărat să salveze şi creeze job-uri, să creeze sisteme sociale, să apere cooperarea internaţională şi să se mişte înainte către o economie verde".

---

Actualizare - Niccolo Milanese, co-preşedinte al organizaţiei Alternative Europene: "Este un început al unui proces pentru anii viitori. Aceasta nu este o scrisoare deschisă, ci o acţiune prin care noi, cetăţenii Europei, arătăm că vrem să fim în centrul iniţiativelor europene şi să decidem cu privire la acestea. Vrem să acţionăm împreună. Încercăm să recuperăm o parte din energia pe care oamenii au avut-o de-a lungul anilor cu privire la construcţia europeană.

Indiferent câţi preşedinţi îşi dă Uniunea Europeană, chiar dacă se numesc Angela, Emmanuel, Christine, indiferent câţi preşedinţi are, viitorul trebuie să vină de la noi, cetăţenii, iar înainte de criza coronavirus multe organizaţii erau îngrijorate cu privire la viitorul democraţiei în Europa şi despre un regres democratic nu doar în anumite ţări, iar această tendinţă s-a agravat în Ungaria, dar cât şi în Uniunea Europeană în sine.

Pentru ceva timp am promovat noi forme de democraţie pe lângă democraţia parlamentară, de exemplu Consultările Cetăţenilor Europeni între 2007 şi 2009, iar UE a arătat ceva interes în forme participative de democraţie (...) Astăzi trebuia să înceapă oficial procesul de reflecţie despre viitorul UE, dar evenimentele curente au relegat din nou cetăţenii în rol secundar. Multe organizaţii (civile) au punctat că UE trebuie să fie experimentală şi în fruntea angajării democratice şi ultimele experimente din Irlanda de exemplu, unde există o Curte Constituţională care implică cetăţeni, sau în Belgia unde cetăţenii sunt implicaţi în luarea deciziilor curente (sunt binevenite).

Europa a fost un spaţiu de inovare democratică, dar acest lucru nu ajunge la instituţiile europene cât ar trebui. În instituţii sunt mulţi care sunt de acord şi mulţi ni se vor alătura discuţii, pentru că ei cred că cetăţenii stau în centrul democraţiei.

Începem astăzi un proces prin care cetăţenii îşi revendică spaţiul. E un proces de 2-3 ani care include diferiţi actori şi organizaţii civile pentru crearea unui congress european popular. Este ceva experimental, astăzi este începutul unei discuţii despre cum ar trebui să arate acest congres (eng. Assembly) al cetăţenilor. Suntem încântaţi că tot mai mulţi oameni ni se vor alătura".

---

Actualizare - "Credem în puterea creării de coaliţii. Trebuie să formăm alianţe, avem nevoie de o alianţă de progresişti care să se unească, dincolo de cultură şi partide politice. Doar în acest mod putem fi o contragreutate", a spus, Katja Sinko, moderatoarea primului panel.

---

Actualizare - "Colapsul Uniunii Europene este prognozat de ani buni, dar Europa nu trebuie neapărat să se prăbuşească pentru a muri. Europa moare când devine un simplu dat din umeri iritat într-o preerie de politici naţionaliste. Europa s-ar putea să nu se încheie cu un bubuit ci cu un scâncet", este de părere Ulrike Guerot Lorenzo, politolog şi fondatorul European Democracy Lab.

---

Anul acesta, Ziua Europei, 9 mai, este marcată de 70 de ani de la declaraţia Schuman, de 75 de ani de la sfârşitul celui de-al Doilea Război Mondial şi de pandemia de coronavirus. Într-un moment cheie pentru Europa, organizaţiile societăţii civile din întreaga Uniune Europeană au luat iniţiativa de a organiza o conferinţă pentru viitorul Europei şi de a trimite un mesaj de solidaritate, cooperare şi pentru democraţie.

Iniţiativa a luat forma unei dezbateri comune online ce se va desfăşura astăzi, intitulată "Cetăţenii preiau Europa".

"Suntem o coaliţie de organizaţii ale societăţii civile din întreaga Uniune Europeană care a pus cetăţenii în centrul dezbaterii cu privire la viitorul nostru, la refundarea societăţii noastre şi a proiectului nostru comun

European, pentru a pregăti un răspuns unit şi cooperant pentru a recupera din această criză de sănătate, socială, economică şi politică", se arată în comunicat de presă ce anunţă evenimentul care are loc astăzi la nivel european.

Organizatorii afirmă: "Pe 9 mai începem un proces pentru o Conferinţă Cetăţenească Europeană în următorii doi ani, în care oamenii să poată să îşi exprime ideile despre prezentul şi viitorul nostru şi să îi asigurăm că participarea cetăţenilor şi a societăţii civile se află în centrul tuturor iniţiativelor pentru viitorul Europei. Dorim o mişcare fundamentală, de jos în sus, în legătură cu relaţia noastră cu Europa, într-un moment în care conceptul de solidaritate europeană despre care ne vorbesc instituţiile de la Bruxelles riscă să crească diferenţele între societăţile noastre".

Iniţiatorii îşi denumesc acţiunea de astăzi un "festival online" în timpul căruia diferite organizaţii şi instituţii culturale vor organiza evenimente deschise participării active a cetăţenilor. Un bogat program de evenimente online va fi diseminat de o sută de organizaţii din toată Europa, cu participarea unor gânditori politici recunoscuţi la nivel internaţional, artişti, filosofi, scriitori, cetăţeni şi rezidenţi.

Iniţiativa "Cetăţenii Preiau Europa" îşi propune să ofere un impuls esenţial, de la baza societăţii, pentru a reimagina proiectul european într-un moment în care guvernanţa verticală ameninţă valorile europene de unitate şi solidaritate. Festivalul online din 9 mai este o lansare publică a iniţiativei şi un apel către acţiune adresat cetăţenilor şi organizaţiilor societăţii civile din Europa.

"Îi chemăm pe toţi să ni se alăture pentru a dezvolta un leadership şi pentru a defini, prin intermediul Conferinţei cetăţeneşti, Europa pe care o dorim. Cine o va face dacă noi nu?", se arată în finalul comunicatului de presă emis de organizatori.

În afara acestei conferinţe la nivel european, în luna septembrie va avea loc o nouă ediţie a Forumului Mondial al democraţiei directe, la care participă peste 500 de organizatii din aproape 60 de state ale lumii. La ediţia precedentă, de la Roma, au fost invitaţi şi au participat şi reprezentanţii Grupului de presă BURSA.

Ziarul BURSA vă prezintă astăzi, pe tot parcursul zilei, principalele idei dezbătute în cadrul evenimentului "Cetăţenii Preiau Europa", în care societatea civilă îşi exprimă direct voinţa către decidenţii Uniunii Europene.

Opinia Cititorului ( 38 )

  1. Nu va fi nicio solidaritate a oamenilor in dictatura guvernelor și corporațiilor ci o opoziție crâncenă din partea cetățenilor, nu va îmbătați cu apa rece. Oamenii au înțeles că e vorba de imperialism și globalism și vor ieși în stradă

    1. Taci, urmareste conferinta si vorbeste dupa aia.

      da, Cristian, incepand cu saptamana 18 Mai 2020.

      in lume, nu inca in Romania. 

      urmareste stirile 

      p.s. nu aduce anul ce aduce un puls emotional la nivel global

      watch....and...learn! :) 

      in Romania e un caz exceptional pentru ca acest popor traieste de 30 de ani sub umbrela minciunii furtului unei Revolutii hibridizata intr-o Lovitura de Stat.

      aici e de lucrat mai fin, mai cu atentie... sa nu aruncam si copilul odata cu varsarea albiei cu apa , daca stiti vorba aia.... :)  

      dar si aici in Romania vor fi unele dintre cele mai profunde si fantastice schimbari din intreaga lume. Fara neocomunisti pluripartinici. Fara afaceristi de carton construiti la umbra zemuirilor neobolsevice ale ultimilor 30 de ani.  

      Dar aici, fiind tara mea, e de lucrat cu atentie si grija la detalii.  

      In rest nu ma intereseaza.

      Sa cada Lumea intreaga , daca Romania mea creste peste toti!  

    Daca preiau Europa cetateni gen Bot, Sandy, Badita, grasa aia blonda si altii ca ei, se duce dracu sandramaua.

    1. Nu, o să v-o lăsăm vouă, politicienilor, că nu ați furat destul!

      Cretin sau cum naiba iti zice, nu sunt politician, dar tu sigur esti un taranus coclit si inuman de prost.

      Frate, concentrati-va si nu mai spuneti prostii!

      Incercati sa urmariti conferinta live, pe pagina FaceBook a BURSA. 

      Make, am urmarit ceva, dar cantitatea de progresism din discursuri mi-a facut sila. Si plus ca asa plictiseala nu am mai vazut de la articolele tale in care o slavesti pe Chioveshi

      Make, nu te mai chinui cu imbecilii! Sunt oameni care nu se distreaza decat la injuraturi. Daca le dai ceva serios, rumega doua secunde si adorm.

      Dacă și Timothy Garton Ash este progresist, înseamnă că nu ai trecut de piciorul broaștei. Cred că ideile discutate sunt prea grele pentru tine. Îți recomand să îți continui somnul de weekend sau să accesezi paginile Can-can, Click și Antena 3.

    Conferinta este transmisa live, preluata de ziarul BURSA pe pagina sa de FaceBook.

    Se doreste desfiintarea Europei dar nu pentru ca puterea sa fie preluata de cetateni, de societatea civila, ci de catre capitalistii imperialisti care deja lucreaza la regionalizarea lumii pentru insituirea Guvernului mondial.

    Nu puneti botul la vrajeli, ca nu pentru noi se pregateste schimbarea ci pentru ei.

    Daca nu erau niste ticalosi, imperialistii preluau puterea pasnic nu prin lovitura de stat militara, cum intentioneaza.  

    1. Asculta dezbaterile si nu mai vorbi din pungă sau din ce vezi la televizor.

    Bursa, ceea ce faci este o treaba extraordinara! Multumesc!

    Federalizarea Europei tine de planurile imperialistilor, altfel drepturile democratice ale societatii civile se pot manifesta si acum in Europa cu conditia sa vorbim de democratie nu de vreun regim autoritar, totalitar.

    Deci discutia asta e oarecum redundanta si in afara a ceea ce se petrece deja in aceste zile.

    Cum cred cetatenii europeni ca vor mai fi o voce daca se instaleaza regimuri totalitare care vor servi Guvernului Mondial? Nici alegeri nu vor mai fi decat de decor.  

    1. Da, e un necopt care a vorbit despre necesitatea unui Guvern European si a unuia Mondial. Omul nu stia unde este, pentru ca astea sint cele mai contradictorii idei fata de subiectul Conferintei. Cum sa crezi ca mai poate avea loc "CitizensTakeOver Europe", daca faci din Europa stat federal si ii inventezi un Guvern central?!

      Sub acoperirea unor idei nevinovate, democratice, se introduc subtil idei de federalizare, de solidaritate globală, de frăție între popoare, unirea eforturilor, chestii din astea care au o singura idee centrala, globalistă.

      Altfel, o astfel de discuție de principii, de intenții, de dialog, e oricând interesanta, numai sa nu aibă ONGurile globaliste in spate. 

      Sunt sceptic cu privire la viitorul democratic al Europei. Marile revolte vor începe în Franța pentru că ei au o tradiție în revoluții, apoi se vor extinde în toată Europa. 

      Daca viitorul Europei era democratic, nu mai pregătea Iohannis trenuri de sclavi, pentru că forța de muncă știa să-și ia singura bilet spre UE. Sunt și eu curios cum va arăta proiectul viitorul Europei federale.

      Pașii următori ai imperialiștilor sunt clare: regionalizarea globului, guvern mondial, moneda globală, cip biometric, dictatura, etc. Deci, poveștile cu vocea cetățeanului rămân povesti. 

      Invitatii la dezbatere sint de toate orientarile. Daca ai fi urmarit-o, atunci ai fi putut observa ca te-ai fi putut inscrie la cuvint si ai fi putut vorbi liber.

      Nu ascult astfel de discutii dle. Make, îmi poluează mintea cu clișee și vorbe goale, adică zgomot de fond. Dar am citit redarea..așa că mi-am făcut o idee. Astfel de "discuții" sunt pentru oameni care nu cunosc contextul și se pierd în amănunte.

      Daca viitorul ar fi luminos, participativ, el nu ar fi impus cu sabia într-o mână și cu virusul în cealaltă mana. Am mai trăit, unii dintre noi vremuri din astea, cu iobagi băgați cu forța în Colectiv (CAP) când au venit comuniștii la putere. Asemănarea cu ce trăim acum e frapanta. Probabil de asta și încearcă să "rezolve" întâi batranii., Sunt singurii care mai au un punct de reper. În rest numa rătăciți. 

      Cristian, nu te mai agita aiurea.

      Vor esua.  

      Stai mai calm, iti faci rau singur aiurea.  

      Ai garantia mea extrema ca vor esua.

      E o chestiune de maxim 22 de luni (din Mai 2020) ca sa fiu foarte exact.  

    Cetatenii europeni si ai lumii s-au repezit la hartie igienica si haleala cand a dat raceala peste noi. Succes la preluarea Europei de catre niste fricosi, pufosi, lenesi si aroganti. Rade lumea, pe bune!

    1. În cea mai tare democrație liberală a lumii, SUA, oamenii sunt dispuși să renunte la drepturi și libertăți contra unui sul de hartie igienica sau o ciorba calda. Asta spune multe.

    Lasand la o parte vorba goala, care e pentru copii, treaba sta cam asa: statele bogate ale UE (alea din vest) cautau de mult un prilej sa expulzeze tyzgani, migranti, leprosi si alte categorii similare, aflate la periferia societatii care, trebuie sa fim cinstiti le cam poluau atmosfera (vezi cersetorii romani la Londra si alte locuri).

    Asa ca i-au trimis in tarile de origine, dupa care au inchis granitele pentru toata lumea.. nu vei mai putea intra decat in excursie.. iar pentru muncile agricole vor fi organizate trenuri si avioane cu lucratori (ca sa nu le spun altfel). Atitudinea statelor precum Germania, Spania, Austria, etc e justificata si scuzabil dar.. ar fi corect sa puna neamtzu, spaniolul si austriacul mana pe sapa, sa culeaga sparanghelu, capsunile si toate chestiile fine la care tre sa stai garbovit sa le pui in laditze.

    Asa ca.. discutiile viitoarei Europe de aici ar trebui sa inceapa - cine culege sparanghelu, dupa ingradirea celei mai importante valori ale UE si anume libertatea de circulatie in spatiul Uniunii Europene.  

    1. Cristian, cred ca nu stii despre proiectul Gheata 9. Vor sa confiste economiile cetatenilor, asa cum au exersat in Cipru si Grecia.Cine? Marea finanta. E vorba de globalizarea marii finante si fragmentarea politica. ASta este viziunea elitei. cetatenii visatori, agregati in societatea civila sunt doar manipulati pentru legitimare, Daca ii lasam de capul lor, vom fi in curand cipati si eutanasiati precum cainii. Ciparea cainilor a fost doar un exercitiu.Vadim Tudor nu era chiar nebun...

      De ce nu se spune public ca acest plan al ixzolarii a pus pus la cale inca din 2010 de fundatia Rockefeller?

      Nu are lergsatura cu sanatatea ci dimpotriva cu controlul, cu noua ordine mondiala bazata pe o moneda unica mondiala si un impozit mondial. 

      Aceste scannere de luare a temperaturii corpului uman vor fi puse la dispozitia tuturor autoritatilor si fortate in a le utiliza, au rolul de a marca izotopic pe langa incgizitia cu vaccinurile cu cip.

      Marcarea izotopica te controleaza mental total fara sa iti dai seama. Nu mai esti om in acel moment, ai murit sufleteste....

      Nu semnati vreun formular, nu va dati acordul sa vi se ia temperatura cu asemenea dispozitive scumpe.

      Pretextiand grija pentru sanatatea omului- isi propune sa le ia temperatura craniana tuturor oamenilor prin anumite dispozitive termice montate in autobuze, firme, institutii publice, magazine etc. 

      Alte scopuri ale PANDEMIEI REGIZATE. 

      - distrugerea economiei mondiale si dependenta de sistemul corporatist de furnizarea de ,mancare, energie, internet, alte consumabile. 

      -anularea banilor lichizi si inolocuirea cu moneda difitala( cripto-moneda) 

      -Vaccinarea tuturor oamenilor cu nanocip-uri. 

      Cine sa apere drepturilor oamenilor la vreme de suspendare a democratiei? 

       

      Intreaga pandemie e o regie sinistra si complet fabrixcata, temperatura ridicata poate fi din n motive nu neaparat ca ar avea CPVID 19. 

      De ce nu lasa oamenii sa lucreze de acasa? De ce sa nu cumparam produse de la taranii romani si sa cumparam tot din supermaket-uri cu produse de import, ale corporatiilor? 

    Neoliberalismului încetăţenit este prezentat ca un proiect hegemonic, care unifică clasa transnaţională europeană şi exprimă interesele colective şi identităţile. Discursul şi strategia a European Round Table of Industrialists , Masa Rotundă a Industriaşilor Europeni, a continuat să joace un rol important în procesul de formare a regimului guvernanţei socio- economice în anii 1990. Întrebarea este cine va articula şi apăra interesul public împotriva bogaţilor mondiali ai intereselor private financiare şi comerciale, cand acesta va merge prea departe? Gramsci şi cercetătorii neo-Gramscieni au avut inspiraţia de a indica acest aşa-zis actor “societatea civilă”. După examinarea formei actuale de societate civilă europeană trebuie să facem o remarcă: conceptul actual de societate civilă rămâne inundat de ambiguităţi. Chiar şi după diferenţierea sa faţă de societatea politică şi economică, mişcări care rămân controversate, rămâne neclar care este dimensiunea primară a societăţii civile. Întrebarea este de ce ne referim la întregul set complex de concepte ca societate civilă?

    Desigur putem pune la rândul nostru aceeaşi întrebare despre economie şi stat. Dar în aceste cazuri conceptele de bani şi putere politică delimitează diferenţierile. Pot societatea politică şi economică, parlamentele şi guvernele exclude comunicarea liberă? Pot asociaţiile, societăţii civile să excludă banii şi puterea? Evident, există multe asociaţii ale societăţii civile în care banii şi puterea reprezintă raţiunea reală şi există partide politice care se comportă ca mişcările sociale.  

    1. Scriam asta in 2000....de atunci nimic nu s-a schimbat, bag sama.

      1.3. Din perspectiva Societăţii Civile Europene ca o oportunitate potenţială 

      Acest subcapitol va introduce conceptual neo-Gramscian de Societate Civilă şi rolul său pentru proiectul potenţial anti-hegemonic în contrast cu actualul concept de Societate Civilă a Uniunii Europene din cadrul Comitetului Economic şi Social şi Civicus1 şi rolul său prezent. Acesta va acoperi prima secţiune a acestui subcapitol. În secţiunea a doua a aceluiaşi subcapitol vom încerca să răspundem întrebării principale din teza noastră: Ar putea Societatea Civilă Europeană să pornească proiectul anti-hegemonic al proiectului hegemonic real/actual al Societăţii Politice Europene din neo-liberalismul intrinsec? 

      Dezvoltarea susţinută a societăţii civile şi legăturile strânse cu aparatul de stat politic din ţările Europei de Vest face analiza lui Gramsci despre imposibilitatea unui război al mişcării mai valabilă în contextual prezent.” Un bloc istoric contra-hegemonic trebuie pregătit şi înfiinţat în cadrul societăţii civile înaintea oricărui asalt de succes asupra statului. Important, acest lucru trebuie să se întâmple de jos în sus, deoarece dacă are loc de sus în jos forţele hegemonice influenţează dezvoltarea versiunii curente a societăţii civile către transformarea ei într-o agenţie pentru stabilizarea unui status quo social şi politic.”2 

      Poziţia pentru o astfel de strategie de jos în sus este mistificată. Suntem de acord cu Murphy în privinţa existenţei “ unei societăţi civile internaţionale, pe care el o identifică cu instituţii publice şi private cum sunt organizaţiile internaţionale guvernamentale şi ne-guvernamentale”3. Acest fapt ar arăta că un război contra-hegemonic de poziţie la nivel internaţional poate fi fezabil. Germain şi Kenny, totuşi, arată că “conceptul lui Gramsci privind societatea civilă era strâns legat de stat şi, dat fiind faptul că nu există un stat internaţional, nu poate exista nici o societate civilă internaţională.”4 De aceea este corect să fim de acord în acest caz cu Cox: “sarcina schimbării ordinii mondiale începe cu efortul laborios de durată de a construi blocuri istorice noi în interiorul frontierelor naţionale”.5 

      UE poate fi percepută ca o structură emergentă de geo-guvernanţă, o macro-regiune în cadrul economiei mondiale capitaliste cu structurile sale socio-economice şi politice determinate istoric, în care instituţiile supranaţionale cum sunt Parlamentul European şi Comisia adoptă roluri similare contrapartidelor din state şi procese complexe decizionale politice leagă o gazdă de grupurile de interese la procesul decizional.6 Ca produs, se consideră din ce în ce mai mult UE a fi un sistem politic în propriul său drept.7 Deci, o mişcare contra-hegemonică ar putea fi iniţiată la nivel UE din cadrul societăţii civile europene. Între această teorie Gramsciană şi realitatea actuală a Societăţii Civile Europene este o mare diferenţă, în special în ce priveşte rolul şi direcţia: iniţiativa de jos în sus sau de sus în jos.  

      Conceptul Gramscian de Societate Civilă contrastează cu perspectiva Comitetului Economic şi Social European, care defineşte conceptul de “organizaţii ale societăţii civile” ca fiind “suma tuturor structurilor organizaţionale ale căror membri au obiective şi responsabilităţi de interes general şi care acţionează de asemenea, ca mediatori între autorităţile publice şi cetăţeni.” 8  

      Acest concept include “toate organizaţiile economice, sociale şi ocupaţionale, aceste fiind un element fundamental al societăţii civile organizate şi al guvernanţei în cadrul şi dincolo de frontierele UE. În multe cazuri, ele joacă şi un rol important în accesul la un număr de bunuri şi servicii colective (educaţie, protecţie socială, sănătate etc.) ca intermediar între autorităţile publice (Statul şi administraţia sa) şi piaţă.” 9 Este necesară o discuţie pentru a identifica tipologia societăţii civile pentru o mai bună înţelegere.  

      Mişcările auto-organizate, iniţiativele, asociaţiile şi publicul, care pun socialul în mişcare erau diferite de alte reţele latente de autonomie societală sau societate civilă instituţionalizată aşa cum le ştim din Vest. În studiul nostru distingem societatea civilă ca mişcare şi ca instituţie, prima ca o societate civilă constituentă care o creează pe ultima, versiunea instituţionalizată, constituită. Unele forme de instituţionalizare permit în mod evident reapariţia mişcărilor şi iniţiativelor care pot sau nu pot ţinti la o altă breşă instituţională. Această ultimă diferenţă este dată de distincţia noastră între revoluţie şi nesupunere civică. Nesupunerea civică, legată de mişcările sau iniţiativele sociale reprezintă limitele exterioare ale acţiunii colective din societatea civilă şi este semnificativ diferită de societatea civilă organizată ca mişcare.  

      Voi prezenta care este situaţia la nivel instituţionalizat European în mod sistematic. 

      ”Prima convenţie a societăţii civile organizate la nivel European care a avut loc la iniţiativa şi sub auspiciile Comitetului pe 15 şi 16 octombrie 1999, a confirmat rolul important pe care organizaţiile societăţii civile trebuie să îl joace în instituirea unei forme de discurs public democratic în care cetăţenii sunt complet implicaţi şi astfel în dezvoltarea unui model participativ de societate civilă, prin consolidarea structurilor democratice extra-parlamentare, poate creşte încrederea în procesul democratic. Această Convenţie din octombrie 1999, care a clarificat şi rolul pe care Comitetul Economic şi Social European îl poate juca ca şi canal instituţional în procesul decizional, a avut drept scop să aducă Europa mai aproape de cetăţeni, ESC a avut două ţinte prioritare:  

      să realizeze fundamentul pentru cooperarea cu toate organizaţiile care reprezintă societatea civilă la nivel european şi  

      să accentueze rolul Comitetului de a asigura o punte între organizaţiile societăţii civile din Uniunea Europeană şi statele în curs de aderare pe de o parte şi instituţiile UE pe de alta”10 

      Între rolul conceptului de societate civilă a lui Gramsci şi rolul actual al societăţii civile este o mare discrepanţă. Societatea civilă europeană actuală este manipulată pentru a păstra status quo-ul în comparaţie cu rolul societăţii civile a lui Gramsci, care este un agent de schimbare pentru o societate mai feminină, este o mişcare revoluţionară nu o instituţie.  

      Din contră, Societatea Civilă Europeană actuală este instituţionalizată, este un forum permanent pentru dialog: „Tratatul de la Nisa, aprobat de Conferinţa Interguvernamentală din 10 decembrie 2000, a confirmat funcţia ESC sub acest aspect, făcând-o reprezentantul instituţional la nivel european al organizaţiilor societăţii civile. Într-adevăr, Articolul 257 stipulează că,’Comitetul va fi format din reprezentanţi ai elementelor diferite economice şi sociale ale societăţii civile organizate, (…)’. Acest tratat dă astfel Comitetului o oportunitate suplimentară de a juca rolul său complet de releu între Europa şi organizaţiile societăţii civile şi să acţioneze ca forum structura, permanent pentru dialog şi consultări la nivel comunitar.”11 

      Rolul Comitetului Economic şi Social este foarte important pentru dialog cu societatea civilă: 

      „ESC are un rol esenţial de jucat în promovarea unui sprijin mai mare pentru şi participarea organizaţiilor societăţii civile din Europa. Ajută astfel la dezvoltarea unei societăţi mai participative, incluzive şi deci mai democratice şi facilitează apariţia unei astfel de societăţi în ţări sau grupuri de ţări non-UE şi în special în ţările în curs de aderare.”12 

      Actorii societăţii civile în prezent deseori înfruntă dificultăţi pentru a-şi defini rolul şi relaţia faţă de alte structuri şi actori ai societăţii şi înte ei. La solicitarea organizaţiei CIVICUS din Europa în ultimul exerciţiu al lui, expertul în societatea civilă Andrew Crook explorează rădăcinile şi natura societăţii civile dintr-o instituţie europeană. Piesa a fost prezentată la o reuniune europeană recentă a organizaţiei CIVICUS din Zagreb. 13 

      Acest document intenţionează să formeze baza unei discuţii despre natura societăţii civile europene iniţiată de organizaţia CIVICUS din Europa.14 

      Se speră că discuţiile de acest fel vor genera baza teoretică fermă a activităţii nonprofit având ca rezultat o mai bună recunoaştere a muncii nonprofit.  

      Pentru scopul nostru de a defini Societatea Civilă Europeană, sunt relevante câteva citate din acest document15:  

      “discuţiile neoficiale ale societăţii civile aumă în mod tipic atât că este ‘ceva‘ care poate fi numit societate civilă virtual în toate părţile (naţiunile) lumii şi că trăsăturile caracteristice ale societăţii civile variază considerabil de la un loc la altul. …sfera societăţii civile este prezentă în toate naţiunile europene  

      “Caracteristica distinctivă a societăţii civile este aceea (spre deosebire de cei implicaţi în politică sau economie, adică oameni de afaceri sau politicieni)actorii săi nu caută direct să controleze ori economia ori statul ci mai degrabă să le influenţeze.” 

      În ultimele luni, noi oportunităţi au apărut pentru societatea civilă din Europa de a consolida co-operarea cu Uniunea Europeană şi instituţiile sale. Dezbaterea Caracteristica Europei a început în 2001; Cartea Albă privind Guvernanţa Europeană a apărut în iulie 2001; şi recent –pe linie cu deciziile Summitului de la Laeken – se înfiinţează o platformă de discuţii sub forma unui Forum deschis pentru ONGuri (Pe lângă Convenţia cu membrii Parlamentului, oficiali guvernamentali din statele membre şi ţările în curs de aderare unde se discută viitorul UE).  

      Ultimele două documente majore publicate de Comisia Europeană datează din 199716 şi 200017, astfel cele de mai sus par a fi o nouă deschidere în intenţia UE de a coopera cu organizaţiile societăţii civile şi cu cetăţenii săi. 

      Extinderea viitoare a relaţiilor UE-ONG creează şansa pentru ONG-uri de a fi luate mai în serios decât înainte, de a-şi îmbunătăţi abilitatea de a face a-şi susţine cauzele şi scopurile pe care le reprezintă şi de asemenea în beneficiul UE. Profitând de moment, societatea civilă trebuie să ia în serios aceste noi oportunităţi şi să activeze. În acest proces de cooperare, iniţiativele vin şi de la ONG-uri. De exemplu, organizaţia European Citizen Action Service, membră a organizaţiei CIVICUS, cu sediul în Bruxelles, a fost utilă în comentarea Cartei Albe şi a susţinut un acord compact sau cadru între Instituţiile UE şi ONG-uri.18 

      Secţiunea a doua a acestui subcapitol analizează pregătirea Societăţii Civile Europene actuale din vest pentru iniţierea unui proiect contra hegemonic. În acest context al societăţii civile europene, şansele depăşirii neo-liberalismului la nivel European sunt slabe, deşi asta nu trebuie să însemne ca un sprijin pentru sloganul “nu există alternativă” (TINA), ci spre deosebire de noile modele, un sprijin al unei îndepărtări de disciplina capitalului. O nouă sinteză a fost realizată despre diferite relaţii stat-societate civilă din Europa în jurul conceptului “A treia Cale”. 

      Aş dori să întreb dacă aceasta reflectă o orientare rivală faţă de organizaţia neo-liberală a relaţiilor sociale sau pur şi simplu constituie o modernizare a relaţiilor sociale capitaliste de producere şi reconstituirea coeziunii sociale şi nu transformarea, aşa cum am văzut din analiza noastră din al doilea subcapitol. Deci, în ciuda mobilizării sindicatului împotriva austerităţii de la mijlocul anilor 90 (de ex. În Franţa) şi victoria partidelor social democrate din Marea Britanie, Franţa şi Germania, proiectul hegemonic al “neo-liberalismului intrinsec” a fost cu greu contestat. Pentru a-l cita pe Perry Anderson19 “se poate spune că, prin definiţie, TINA acumulează forţă numai când un regim alternativ demonstrează că nu există politici alternative cu adevărat.”  

      O excepţie recentă a fost opoziţia temporară reprezentată de Oskar Lafontaine şi cei care gândesc ca el din 1998 şi prima parte a anului 199920. Pentru a avea success, forţele contra-hegemonice trebuie să treacă de hotarul politicilor sociale. Slăbirea politicilor acceptate ale neo-liberalismului nu se va dovedi o soluţie. Trebuie de asemenea să înfruntăm dilema care va fi un obstacol pentru succesul ONG-urilor, reţelelor şi mişcărilor transnaţionale cum să continui pentru a urma practic agendele lor politice în acelaşi timp când ei lucrează pentru a-şi consolida practicile democratice interne de reprezentare şi responsabilitatea sectorului reţelei transnaţionale. ONG-urile şi reţelele sunt antidoturi neoficiale, asimetrice şi ad-hoc la imperfecţiunea reprezentaţională internaţională.”21 

      În concluzie putem spune că Societatea Civilă Europeană nu este încă pregătită să înfrunte neo-liberalismul intrinsec din două motive: unul extern, care constă în manipularea actuală a societăţii civile de către societatea politică pentru a păstra status-quoul şi prin instituţionalizarea societăţii civile şi unul intern, care derivă din lipsa unei entităţi adecvate pentru societatea civilă, care ar putea clarifica problemele democraţiei interne, reprezentării şi responsabilităţii. 

      1.4. Concluzii şi perspective

      Pe scurt, şomajul este o provocare comună pentru toate cele trei perspective dar percepţia lui este diferită. ERT nu trebuie să considere şomajul numai o numărătoare de corpuri statistică, economică, pierderi neintenţionate în lupta cu inflaţia sau să asigure că băncile vestice vor fi plătite înapoi. Pentru UE politica pentru şomaj nu este încă o prioritate a extinderii către TECE. Singura preocupare a UE în această problemă a Extinderii este condiţionalitatea dictată de grupurile puternice de lobby ale ERT. În timp ce condiţionalitatea a instalat resentimentul, nu a reuşit să instaleze dezvoltarea şi să soluţioneze şomajul. Negocierile unilaterale în care toată puterea este în mâinile Comisiei Europene, deoarece TECE cautând ajutorul UE sunt disperate după fonduri după colapsul comunismului. Astfel relaţia dintre Puterea de Producţie, Puterea Statului şi Putera Relaţiilor Internaţionale este una de dependenţă, de asimetrie, în special ERT impunându-se faţă de UE, iar UE impunându-se faţă de candidate. Explicarea interguvernamentală a Integrării Europene nu este adecvată deoarece fixarea Agendei de Negocieri este mai importantă decât procesul de negociere în sine. Puterile productive – TNC-urile – sunt mai puternice decât statul şi organizaţiile interguvernamentale.  

      Cine va conduce un astfel de proiect, de apărare a perdanţilor? Gramsci şi cercetătorul neo-Gramscian a avut inspiraţia de a indica acest aşa-zis actor “societatea civilă”. După examinarea formei actuale de societate civilă europeană trebuie să facem o remarcă: conceptul actual de societate civilă rămâne inundat de ambiguităţi. Chiar şi după diferenţierea sa faţă de societatea politică şi economică, mişcări care rămân controversate, rămâne neclar care este dimensiunea primară a societăţii civile. Întrebarea este de ce ne referim la întregul set complex de concepte ca societate civilă?  

      Desigur putem pune la rândul nostru aceeaşi întrebare despre economie şi stat. Dar în aceste cazuri conceptele de bani şi putere politică delimitează diferenţierile. Pot societatea politică şi economică, parlamentele şi guvernele exclude comunicarea liberă? Pot asociaţiile, societăţii civile să excludă banii şi puterea? Evident, există multe asociaţii ale societăţii civile în care banii şi puterea reprezintă raţiunea reală şi există partide politice care se comportă ca mişcările sociale.  

      Astfel, relaţia dintre puterea socială şi puterea Relaţiilor Internaţionale este de asemenea una de dependenţă şi asimetrie. Conceptul de societate Civilă nu prezintă o diferenţă specifică şi o entitate specială şi din acest motiv conceptul este confuz şi acesta poate constitui subiect pentru altă cercetare. 

      Puterea socială, aşa numita putere soft este manipulată pentru a păstra status quo-ul şi nu este bine organizată datorită lipsei de independenţă financiară şi imaginaţie în tratarea democraţiei interne, reprezentării şi responsabilităţii. Conceptul de societate civilă trebuie clarificat sub aspectul rolului său, ca agenţi de transformare şi de construire a blocurilor. Trebuie să ştim mai mult despre structura sa şi relaţiile cu publicul specializat, ca şi publicul societăţii politice şi economice.  

    Cum ar arata lumea terestra dupa pandemie:

    1,Daca ar asigura servicii medicale gratuit, de calitate bazate pe cunoasterea autentica si profunda si nu pe profit ca BiG Pharma. Medicina alopata nu vindeca doar trateaza simptomele. fara bolnavi nu exista profit.  

    Fizica punctului zero şi Câmpurile Energetice Subtile de Organizare (CESO)  

    Lumea ştiinţei demonstrează că materia nu este altceva decât condensarea unui strat de energie subtilă universală şi oscilantă, care reprezintă starea virtuală cunoscută şi ca energie a punctului zero. În producerea materiei, energia punctului zero pur şi simplu se condensează în energie tahionică; aceasta este apoi transformată în frecvenţe de către CESO (Câmpuri Energetice Subtile de Organizare), creându-se toate varietăţile de forme.  

    Termenul „CESO” e descris de Dr. Gabriel Cousens în cartea sa, Nutriţie spirituală şi dieta Rainbow, unde explică modul în care această energie subtilă organizează şi măreşte energia fizică, pe măsură ce trece în forma materială, ajutându-ne să înţelegem cum este ea ordonată în corpul fizic – întrucât asta este, desigur, preocuparea noastră, atunci când vorbim despre vindecarea fizică.  

    Fiind o condensare a unui substrat de energie subtilă universală şi vibratorie, sau o stare virtuală sau de vid, într-o matrice a timpului şi a spaţiului, materia este alcătuită din forme şi densităţi energetice individuale. Cu alte cuvinte, materia reprezintă structura manifestată a tot ce există în natură şi a legilor care guvernează toate fenomenele fizice. În limbaj spiritual, conştiinţa pură, energia cosmică şi PRANA universală sunt termeni analogi pentru această stare nemanifestată de ordine perfectă. CESO constituie o încercare de a descrie cum se produce şi cum e ordonată această precipitare de la energia subtilă, către forma materială....acestea sunt câmpuri care creează şi, în acelaşi timp, energizează forma-şablon a sistemelor vii. CESO există în toate aspectele continuumului energetic. Pe măsură ce CESO ies din starea virtuală, ele sunt capabile să se organizeze la orice nivel al organismului uman – de la structura celulară, până la sistemele organice şi chiar la corpurile subtile. Aceste CESO rezonează cu energia nelimitată a stării virtuale, transportând-o prin diverse sisteme de fragmentare care, în cele din urmă, o transferă în câmpurile energetice ale organismului uman. În felul acesta, CESO rezonează cu complexul minte-trup şi îl energizează.  

    Energia punctului zero este omniprezentă; aşadar, într-o anumită măsură, noi rezonăm în permanenţă cu această energie cosmică. În majoritatea timpului, avem doar experienţe indirecte sau de scurtă durată ale acestui fapt, însă în anumite etape ale evoluţiei spirituale e posibil să experimentăm această rezonanţă printr-o acordare directă, în mod consecvent şi conştient. Pentru mulţi oameni, acest gen de experienţă se produce, iniţial, în timpul meditaţiei.  

    Pe măsură ce devenim din ce în ce mai conştienţi de această stare energetică virtuală şi rezonăm cu ea, minţile noastre se contopesc şi se unesc cu această conştientizare, ca fiind adevărul şi realitatea imuabile ale existenţei noastre. Rezonanţa devine parte din această cunoaştere conştientă, în activităţile noastre de zi cu zi. În cele din urmă ea ajunge să fie o conştientizare continuă şi o acordare permanentă la energia cosmică. Este ceea ce se numeşte conştiinţa cosmică.  

    Intensificând energia tahionică în viaţa noastră, în mod indirect ne mărim rezonanţa cu energia punctului zero. În consecinţă, ne îmbunătăţim toate nivelele sănătăţii trupeşti, emoţionale, mentale şi spirituale şi accelerăm procesul de trecere către niveluri superioare ale ordinii în viaţă. Astfel, procesul nostru de vindecare şi evoluţie spirituală se intensifică.”  

    2.Daca am beneficia de energie libera gratuit pentru ca aceasta se afla in jur din belsug.  

    Prima exteriorizare a energiei punctului zero, informă şi nemanifestată, este în energia tahionică. Renumitul cercetător german Hans Nieper descria tahionul drept o formă de energie uşor contractată, sau drept acea stare virtuală care încearcă să devină particulă. Ea există la graniţa dintre energie şi materie.  

    În esenţă, tahionul este alcătuit din particule subatomice, a căror viteză depăşeşte întotdeauna viteza luminii. Existenţa lor pare să fie compatibilă cu teoria relativităţii. Tradiţional, se consideră că teoria relativităţii se aplică doar la particulele care se deplasează cu o viteză mai mică decât cea a luminii. Acest lucru s-ar putea schimba, deoarece existenţa tahionului a fost demonstrată matematic, iar efectele lui au fost măsurate. Particulele obişnuite există exclusiv la viteze mai mici decât viteza luminii. Tahionul există doar la viteze care depăşeşsc viteza luminii. Deşi este greu pentru oamenii din secolul al XX-lea să conceapă o astfel de energie, Dr. Callahan a dovedit existenţa tahionului folosind frunze de smochin şi un osciloscop. Totodată, el a demonstrat că energia tahionică are o viteză mai mare decât lumina.  

    Energia continuă apoi să coboare şi este „turnată” în forme materiale. De asemenea, ea interacţionează cu formele materiale, în diverse moduri energetice. Această interacţiune cercetare-teorie a oferit matricea Câmpurilor Energetice Subtile de Organizare, pe care se bazează teoria lui Cousens  

    -3.Daca am oferi cunoastere prin educatie, in mod gratuit si nu am mai cheltui enorm pe inarmare si energie poluanta  

    3.Daca am oferi un venit garantat fiecarui individ de pe planeta de la nastere la moarte pentru a-i lasa timp sa se dezvolte personal dar sa ajute si dezvoltarea comunitara, sa nu mai fie obligat sa lucreze sclav pe plantatie la maturitate, doar ca sa supravietuiasca.  

    5. Daca am depolua terra prin modularea cheltuielilor militare  

    -6.Daca am crea un model societal in armonie cu universul, care sa nu mai creeze deseuri sociale  

    7. Daca pacea, iubirea, generozitarea ar inlocui violenta, frica si egoismul....  

    Iti las tie placerea sa descoperi tot ce lipseste si ti-ai dori.  

    1. Poti continua lista, conditia este sa ai sufletul curat.Viziunea feminina ar putea schimba fata lumii daca vor contrabalansa viziunea masculina asupra lumii, bazata pe agresivitate, inclusiv in domeniul relatiilor internationale.

      În câteva zile, Europa va publica planul de recuperare post-Corona, un plan important care prezintă o viziune verde îndrăzneață și ar putea deveni un far al speranței pentru întraga lume. Însă marii poluatori și guvernele iubitoare de cărbune încearcă să-l deturneze!

      Pentru a contracara, Avaaz se alătură unui grup masiv și influent de oameni de știință, academicieni, politicieni, lideri de afaceri și ai societății civile care solicită o recuperare verde ambițioasă pentru Europa.  

      3 femei au puterea să implementeze acest plan: președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, șefa bancherilor europeni, Christine Lagarde, și cancelarul german, Angela Merkel.  

      Covid-19: recuperare verde 

      Către Președinta CE Ursula von der Leyen, cancelarul Angela Merkel, Christine Lagarde și tuturor liderilor UE:  

      Aveți puterea de a conduce Europa și întreaga lume din zilele întunecate ale acestei pandemii către un viitor mai luminos și mai verde.  

      Investind sute de miliarde anual pentru a crea locuri de muncă verzi și pentru a ne transforma economiile într-unele curate și corecte, puteți face din Pactul Ecologic European pactul nostru de recuperare. Contăm pe dumneavoastră să-i puneți la bază o bancă și un buget pentru climă și să vă asigurați că toți banii sunt cheltuiți în conformitate cu acordul de la Paris. E momentul să renunțăm la combustibilii fosili murdari, să taxăm profiturile imense ale corporațiilor și să dezlănțuim revoluția energetică curată de care avem atât de mare nevoie.  

      Împreună, suntem suficient de puternici pentru a lupta și a ne redresa după acest virus. Suntem suficient de generoși pentru a ne asigura că nimeni nu este lăsat în urmă. Și suntem suficient de înțelepți pentru a ne asigura că această redresare nu pune bazele unor crize climatice și mai grave în viitor.  

    1. Temă transversală - misiunea trioului președintiei la Consiliul de Miniștri viitor ar trebui sa fie promovarea unui model de guvernanţă umanistă globală pentru securitate umană in general și medicală în special, prin integrarea conceptului de dezvoltare durabilă în toate politciile europene și prioritățile președinției.

    Pilonul European al drepturilor sociale având în centru securitatea umană a cetățeanului european,dezvoltarea durabilă și guvernanța umanistă, consecință cu prioritate maximă a Brexit-ului si a coronacrizei  

     

    OBIECTIV GENERAL  

    - Intărirea identității europene prin introducerea aspectului comunitar european in cultură, educație, formare profesională și ocupare , consecință cu prioritate maximă a Brexit-ului si pandemiei COVID 19  

     

    2. Motivare  

    Întrucât, în mod îngrijorător, extremismul pare a căpăta amploare în Europa in contexyul pandemiei covid19, sporirea vizibilității numeroaselor beneficii ale Europei în satele, orașele și regiunile noastre este cel mai bun mod de a combate intoleranța, egoismul și forțele de autodistrugere pe care le generează extremismul.  

    Extinderea domeniului de aplicare al actualului Fond european de ajustare la globalizare astfel încât acesta să sprijine, de exemplu, strategiile de reconversie ale regiunilor; prin rezervarea unei sume nealocate de finanțare care va fi mobilizată pentru evoluții neprevăzute, prin crearea unui set unic de reguli pentru finanțare sau chiar prin creșterea cofinanțării europene pentru a stimula asumarea responsabilității in domeniul educatíei pentru preventie in sanatate si formarii profesionale in domeniul preventiei in sanatate la nivel european.  

    Guvernanta europeana/globala pentru dezvoltare si securitate umana reprezinta element esential pentru o pace structurala pe continenet si in lume in scopul evitarii exit-urilor Europene  

    Securitatea individuală nu mai poate fi satisfacută numai prin măsuri militare; este necesară o înţelegere multidimensională.  

    Securitate a umană este dificil de realizat în sistemul internaţional existent, dominat în special de state suverane. Un sistem axat pe state nu poate asigura securitatea şi bunăstarea. Statele-naţiuni riscă să-şi piardă suveranitatea externă şi internă. Conform logicii noastre privind securitatea umană, statele-naţiuni trebuie sâ-şi reordoneze priorităţile; problema este: după ce criterii? Acestea ar putea fi: suveranitatea persoanei umane, participarea la luarea deciziilor şi răspunsul la necesităţile umane neîndeplinite.  

    3. Obiective specifice  

    I. Să integrăm conceptului de dezvoltare durabilă în toate politicile europene și extinderea domeniilor acestui concept și la cultură  

    Așadar conceptul de dezvoltare durabila va avea 4 componente, dezvoltare economica, sociala de mediu și culturală. Se va pune accent pe dezvoltarea socială și ecologică prin asigurarea securității umane cu cele 7 componente  

    -securitate economică, socială, de mediu, comunitară, politică, alimentară în toate domeniile sectoriale,  

    luând în considerare Strategia UE de dezvoltare durabilă (SDD a UE),cu cele şapte provocări cheie:  

    ?Schimbări climatice şi energie curată  

    ?Transport durabil  

    ?Consumulşi producţia durabile  

    ?Conservarea şi gestionarea resurselor naturale  

    ?Sănătatea publică  

    ?Incluziunea socială, demografia si migraţia  

    ?Sărăcia globală şi dezvoltarea durabilă  

    După exemplul Programului Operațional PO CU care va trebui să sprijine trecerea la o economie verde, prin intervenţii soft care se concentrează pe formarea profesională în domeniile dezvoltării durabile.  

    4. Motivare  

     

    Introducerea lui in cultură, în învățământul de toate gradele și formare profesională la nivel european in scopul creerii de locuri de munca verzi  

    Educația Verde constituie dezvoltarea conștiinței și a responsabilității elevilor și cursanților cu privire la importanța protejării mediului înconjurător și implicit a sănătății lor. Se poate vedea un progres în ceea ce privește educația nonformală, care oferă o altfel de educație prin dobândirea unor cunoștințe noi, a unor aptitudini și abilități noi prin activități interactive, jocuri de rol, de improvizație și dezbateri. În acest context, însuşirea de către preșcolari,elevi studenti, cursanți a unei conduite ecologice în spiritul protejării sănătații și a mediului din care fac parte devine o necesitate, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unui mediu sănătos.  

    II. Să integrăm conceptului de securitate umană în cadrul acestui concept de dezvoltare durabilă prin pregătirea curriculumurilor pentru profesii verzi, pentru locuri de muncă verzi și egalitate de șanse a generațiilor viitoare, pentru afaceri verzi care să asigure securitatea ființei umane, securitatea socială, economică, medicală, ecologică, comunitară, politică, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unei abordări integrate, a securității ființei umane, în care accentul să fie pus pe prevenție.  

     

    Motivare  

    Schimbarea structurală la nivelul sistemului internaţional, precum globalizarea şi sfârşitul Războiului Rece are impact asupra Agendei Securităţii, prin căutarea tuturor tipurilor de ameninţări ignorate legate de securitate în Europa de după Războiul Rece, din punct de vedere feminist: foamete, boli, analfabetism, abuz de persoane şi exploatare, poluare a aerului şi a apei, schimbări climatice şi, în special, şomaj. Astfel conceptul comprehensiv al securităţii reprezintă o mare provocare pentru state şi alte instituţii existente. Acest tip de provocare constă într-o nouă legătură între ameninţările politice, de securitate şi economice care au schimbat capacitatea statului de a percepe şi a răspunde noilor tipuri de provocări şi nevoile pentru acţiune de pe o parte şi în provocarea instituţională legată de competenţa instituţiilor existente pentru acţiune internaţională pe de altă parte şi, în sfârşit, pentru potenţialul de coordonare între state şi alte forţe non-statale (transnaţionale şi subnaţionale).  

    Ce înseamnă exact termenul de securitate umană şi de ce este aşa importantă securitatea umană într-un scenariu optimist de integrare. Ce este securitatea umană?  

    «Există două aspecte ale securităţii umane – eliberarea de frică şi eliberarea de lipsuri. Eliberarea de lipsuri nu este cu nimic mai puţin importantă decât eliberarea de frică, deoarece obiectivele acesteia constau în asigurarea supravieţuirii şi demnităţii indivizilor ca fiinţe umane. În raportul asupra dezvoltării UNDP 1994 s-a discutat conceptul de securitate umană şi s-au identificat şapte principale categorii de securitate umană – securitate economică (sau eliberarea de sărăcie); securitatea alimentară (eliberarea de foame); securitatea sănătăţii (eliberarea de boală); securitatea mediului (disponibilitatea apei curate şi a aerului curat, de exemplu); securitatea personală (eliberarea de violenţă, crimă, droguri); securitatea comunităţii (libertatea de a participa la viaţa de familie şi a unui grup etnic) şi securitatea politică (libertatea de exercitare a drepturilor fundamentale ale omului)».  

    Acest obiectiv implica abordare integrată a educației și formării prin programe și proiecte multifond integrate în care să se pună laolaltă toate instrumentele financiare existe la nivel internațional, european și național.Crearea de locuri de muncă prin aceste programe și proiecte integrate elimină riscul pregătirii de șomeri cu înalte diplome.  

    Asigurarea securității umane implică un obiectiv operațional care dă răspuns multor probleme.  

     

    -Să se Introducă un venit global european garantat, după modelul Finlandei, mai nou Italiei și permanentizarea lui în contextul robotizării și tehnologizării Europei, care poate să ofere timp pentru dezvoltare personală, pentru familie pentru dezvoltare comunitară. Acest venit global garantat european finanțat de BCE poate fi suplimentat cu venituri din alte activități lucrative inovatoare.  

    Dau doar câteva exemple de valoare adaugată adusă de integrarea acestui concept.  

    1. Job-uri verzi în toate sectoarele de activitate, inclusiv în domeniul prevenției în sănătate, prevenirii conflictelor/ mediator pentru prevenirea conflictelor, expert egalitate de șanse.  

    2.Afaceri verzi în domeniul protecției mediului și a sănătății a site/urilor Natura 2000 prin exploatarea produselor eco care să aibă pe eticheta specificată calitatea nutrițională  

    3.Ecoturism/ ghidărie, turism medical. valorificarea potențialului turistic și medical românesc și european și punerea în valoare a etno/medicinei  

     

     

    III. Să se integreze conceptului de guvernanță umanistă în curiculumul tuturor materiilor, prin care educăm viitoarele generații în spiritul cetățeniei active, a democrației participative pentru capacitarea tinerilor să se implice în formularea tuturor strategiilor integrate și a politicilor locale, regionale și europene. Democraţia adevărată se caracterizează prin procese orizontale peste un spectru larg de relaţii, în contrast cu democraţiile parlamentare bazate pe ierarhii verticale.  

    Propun sa se generalizeze DLRC/Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii prin:  

    - Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii pentru  

    reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie  

    şi excluziune socială din comunităţile marginalizate (rome şi non  

    -rome) cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii roma, prin  

    implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC astfel încât să se abordeze integrat proiectele trecând de la finanțare monofond la finanțare multifond.  

    Aceasta modalitate de abordare integrată și multifond va asigura acțiuni mixte.  

     

    Intervențiile finanțate prin alte programe operaționale, cum ar fi Programul Operațional Regional,Programul Național de Dezvoltare Rurală sau Programul Operațional Competitivitate și PO  

    Capacitate Administrativă, ar putea maximiza efectul acțiunilor  

    POCU, de exemplu.  

    In ansamblu, guvernanţa umanistă accentuează criteriile axate pe oameni, cuantificate ca declin al sărăciei, violenţei şi poluării şi prin aderarea crescândă la drepturile omului şi la practicile constituţionale, în special în raport cu segmentele vulnerabile ale societăţii, ca şi prin abateri axiologice de la conceptele materialiste/consumeriste şi patriarhale la implinire umană. Perspectivele de guvernanţă umanistă pun accentual pe responsabilitatea elitelor şi participarea popoarelor lumii şi reprezentanţilor aleşi direcţi ai acestora. Este necesar să se exploreze sensul guvernanţei umaniste într-o serie de contexte conceptuale şi politice.  

    In concluzie misiunea președintiei României la Consiliul de Miniștri Europa ar fi trebuit sa fie promovarea unui model de guvernanţă umanistă globală pentru securitate umană in general și medicală în special, prin integrarea conceptului de dezvoltare durabilă în toate politciile europene și prioritățile președinției, deoarece Carta Albă privind Guvernanţa şi Strategia pentru dezvoltare durabilă a UE arată clar semnale ale acestei voinţe politice. Europa are valori umaniste, capacităţi materiale şi instituţii pentru a găsi soluţii la nivel mondial, ca un răspuns soft, feminin la paradoxul democraţiei (răspândirea democraţiei într-un mod foarte nedemocratic) şi dilema securităţii. Întrebarea este cum să faci aceşti actori să lucreze împreună, ţinând cont de interesele lor divergente. Soluţia este să găseşti valorile, care sunt comune tuturor actorilor, cum sunt dezvoltarea umană durabilă, inclusiv pieţe umane şi securitate umană.  

    Un salt de la logica orizontală a Stângii şi Dreptei la logica comună verticală a ecologiei, feminismului şi dezvoltării durabile, echitabile şi democratice se desfăşoară deja în discursul teoretic. Dezvoltarea nu se referă la sprijinirea câtorva oameni să se îmbogăţească sau la crearea câtorva industrii protejate fără ţel, de care să beneficieze numai elita ţării, numai bogaţii din mediul urban şi lăsarea sărăcimii din mediul rural în mizeria ei. Dezvoltarea durabilă umană se referă la transformarea societăţilor, îmbunătăţirea vieţii săracilor, dând fiecăruia o şansă la succes şi acces la sistemul de sănătate şi la educaţie. Acest gen de dezvoltare nu va avea loc dacă numai câţiva oameni dictează politicile pe care trebuie să le urmeze o ţară. Asigurarea că se iau decizii democratice înseamnă asigurarea că o gamă largă de economişti, oficiali şi experţi din Ţările Europei Centrale şi de Răsărit sunt implicaţi activ în dezbatere pentru un nou model de guvernanţă umană globală. Mai înseamnă că trebuie să existe o largă participare a societăţii civile dincolo de experţi şi politicieni, astfel încât să se ajungă la democratizarea actualei geo-guvernanţe.  

    Aşadar este nevoie de un salt calitativ la nivel de discurs teoretic pentru a se putea trece de la paradigma geopoliticii la paradigma guvernanţei umaniste în procesul de integrare europeană şi mondială bazat pe concepte cum sunt cele prezentate anterior: dezvoltare durabilă, guvernanţă umanistă şi securitate umană.  

    Sindicatul Consilierilor pentru Afaceri Europene  

    Propun:

    • Creșterea inovației și a cercetării în domeniul tehnologiilor avansate șidurabile prin Crearea unei Agenții Naționale pentru Implementare a invențiilor care să valorifice invențiile verzi românești deja existenteși potențiale. România ar avea invenții revoluționare care pot genera miliarde de euro.Există studiu de impact realizat de forumulinventatorilor care demonstrează că o investiție de 18 miliarde de euro în valorificarea invențiilor va aduce o creștere economică durabilă de 10 %la sută, anual.Dacă până în prezent nu și-au pus problema creerii unei instituții care să valorifice invențiile poporului roman, acest pact ecologicva face să devină realitate această instituție care va permite o creștere economică durabiăl de cel puțin 6 %. Impactul va fi la nivel mondial prinexportul acestor tehnologii 

    .• Creșterea creativității tehnice, artistice introdusă în învățământ va fimaterializată în numeroase invenții, inclusiv în domeniul societal vacrea premisele unui nou model societal care să asigure coeziuneeconomică, socială și teritorială de facto nu numai de jure.Numeroase premii pe care le iau cercetătorii și copiii români lanumeroase olimpiade și concursuri de inventică vor crește exponențial.Invențiile românești au o valoare extraordinară, condiția este ca acesteasă fie puse în practică, sprijinite.  

    • Inovații care duc la scăderea emisiilor cu efect de seră prin stocareaCO2 în cutii și dus în sere pentru a asigura hrana plantelor, deexemplu. 

    • Imbuntăţirea eficienţei energetice şi termice a clădirilor prin izolareaclădirilor de exemplu printr-o vopsea izolatoare 

    • Transformarea sectoarelor cu un nivel de emisii de gaze cu efect de serămare, de sprijin ar trebui să promoveze noi activități, prin implementareade noi tehnologii, noi procese sau produse• Reducerea gazele cu efect de seră prin - împăduriri, stoparea tăierilor de păduri - transformarea deșeurilor în peleți și folosiți pentru încălzirea locuințelor

    • Intoarcerea acasă a elitelor din cercetare care pot crea acest impactpozitiv asupra creșterii economice durabile 

    1. I.Economie circulară neutră climatic- Creștere economică durabilă folosind energia curată, promovând grija pentru natură• Primul pilon, Fondul Tranzitiei Juste, va aloca bani pentrua diminua impactul negativ asupra regiunilor europenecare vor fi cel mai puternic afectate, cum este cazulregiunilor miniere carbonifere din România.• investiții în implementarea tehnologiei și infrastructuriipentru energie curată la prețuri accesibile, în reducereaemisiilor de gaze cu efect de seră, eficiența energetică șienergia din surse regenerabile;• investiții în regenerare și decontaminarea siturilor,reabilitarea terenurilor și proiecte Repurposing; • investițiile în consolidarea economiei circulare, inclusivprin prevenirea generării de deșeuri, reducerea, utilizareaeficientă a resurselor, reutilizarea, repararea și reciclarea;• investițiile în consolidarea economiei circulare, inclusivprin prevenirea generării de deșeuri, reducerea, utilizareaeficientă a resurselor, reutilizarea, repararea și reciclarea;• investiții în regenerare și decontaminarea siturilor,reabilitarea terenurilor și proiecte Repurposing; • posibil să fie afectate alte politici: PAC, coeziunea,transport, inovarea sau cercetarea,• Posibile tăieri din fondurile europene pentru fermieriiromâni sau• Posibile tăieri din fondurile pentru investiții îninfrastructura rutieră din România.• nu se acordă sprijin pentru a construi celelalte reactoarenucleare de la Cernavodă care să contribuie la necesarulde energie al României în perioada următoare deoarecemodul cum luăm energia din mediu este distructivă chiarla nivelul sursei. De aceea e nevoie de soluții alternativecum sunt: energia liberă, fuziunea la rece, motorul cuapă, invenții ale domnului Bordeianu de la Institutul de

      inventică din Iași, reprezintă soluția ideală pentruîndeplinirea obiectivului României, al Uniunii Europeneși al lumii, de neutralitate ecologică.• Să dăm un exemplu esențial pentru a asigura alimentepentru populație, asigurarea irigațiilor e esențială înagricultură prin extragerea apei din sol, folosind energiaeoliană, solară și subtilă a domnului Bordeianu.• Introducerea de ??/2?3-/45?? ?- putem aducearmonie în natură, putem bea apă din orice râu din munte,Natura ca profesor, Inteligența și dinamica energiei suntcărți de referință în acest domeniu.• ?????????? ?????????? ????????"??? ??6????????? ???????????? ???????????? ?????? ?????????? ?????????? ?????????? ?????????? ????????(??? ???????????? ???? ?????????? ?????????? ??*???????0& 07?????????? ???????????? ???????????? ???????????? ???????????? ???? ? ???????? ? ?? ? (??????????? ?????? ? ?????????? ????8#? ? ? ? ??????? ? ??? ? ?????? ? /??????????? ??6????????? ????? ? 6??????? ? ???? ? ????????? ? ?????????? ??? ? /??????????? ? ? ??"????????? ???? ? 6??? ? 0&%9$0&0& ? ??? ? ???????? ? ?? ? ?????????? ?????? ? ???? ? 0&07???????? ? ??????? ? ?? ? "? ? ??????:? ? ???? ? ?? ? ?????????? ????????"??? ???????????? ???????????? ???????????? ???????????? ???"???6???? ?????????? ????*??????? ?????;&????? ?????????? ???? ?:?????????? ??????? ? ?????? ? ?? ? ??? ? ????? ? ??????? ? ???????? ? ?????????? ??? ? "??????????? ? ? ?????? ? ?? ? ????? ? ?? ? ?????????? ?????????? ?????????? ?????????? ?????????? ????"??????? ???????????? ???????????? ???????????? ??????*????? ????'????*???? ???????????? ???????????? ????+??????? ???????????? ???????????? ?????*?????? ?????????? ??? 

      • „Schimbările care au loc în ţara noastră trebuievăzute în contextul lumii. Sunt zone cu ierni foartegrele, cu cantităţi foarte mari de precipitaţii, zăpadă,inundaţii, tot ce este specific fenomenelor de iarnă-toamnă. În zona noastră o să avem de trecut prinevenmimente deosebite, pentru că ceea ce se numescde regulă fenomene meteo extreme o să mai aibăloc.Schimbările compoziţiei atmosferei au fosteneorme din cauza incendiilor din Australia, Siberia,Alaska, erupţia vulcanilor, cantităţi uriaşe de metal înnordul Europei şi ce este peste 15 grade latitudinenordică. E important că marii specialişti înmeteorologie spun că nu se mai pot da prognoze peperioadă lungi. Trebuie create programe care săcalculeze aceste variaţii”, a spus Emil Străinu. • Rezolvarea conflictelor legate de crizele energeticeModificarea mediului înconjurător prin tehnologiispeciale militare duce la scăderea dependențeienergetice față de Rusia însă pot pune în pericolviața.Termenul de modificare a mediului înconjurător sereferă la orice tehnică care își propune schimbarea printr-o manipulare deliberată a proceselor naturale, dinamica,compoziția și structura pămîntului, litosferă, atmosferă,inclusiv biosfera,operațiile de modificare din spațiu.Modificările climatice pot fi folosite pentru intimidare,intră în sfera securității de mediu.Posibilitatea de agenera ceață, ploaie, uragane, viscol, cutremure, climatartificial sau de a modifica cumva spațiul face parte dintr-un sistem integrat de tehnologii militare. • Impactul imprimantei 3D, de exemplu, va asiguraautonomia populație, inclusiv din punct de vedereenergetic.• încurajarea formelor de transport alternativ (mersul pebicicletă, car-pooling, car-sharing etc.) prin planificareaurbană şi dezvoltarea unei infrastructuri adecvate pentruciclism (piste pentru biciclete, compartimente specialepentru biciclete în metrou şi trenuri, etc.) şi extindereazonelor pietonale, în special în marile aglomerări urbane

      • abandonarea rotilor pentru aripi.Inginerul românMarius Arghirescu a trimis la brevetare la Oficiul deInvenţii şi Mărci o dronă cu propulsie ionică, care artrebui să funcţioneze pe principiile enunţate decelebrul fizician sârb Nicola Tesla.Noua tehnologie sepoate aplica mai multor tipuri de obiecte zburătoare,de la drone, la avioane convenționale.Doi cercetatori,absolventi ai Facultatii de Fizica din Timisoara, auinventat primul motor rotativ functional cu propulsieionica din lume.Motorul ionic, soluţia la modul depropulsare al mini-sateliţilor.Acum nimeni nu îşipoate imagina că se poate atinge satelitul natural alPământului cu numai o parte dintr-un litru decombustibil. Arghirescu a prezentat o invenţie depionerat - drona cu propulsie ionică, primind medaliade aur şi marele premiu al salonului de inventică şiinovaţie. Invenţia sa constă într-o dronă realizată dinmaterial metalic uşor sau compozit metalizat, cu douăaripi, o coadă şi o parte tip clopot dispusă central şiavând o carcasă metalizată. Propulsia dispozitivuluide zbor ar urma să se realizeze prin intermediul uneibobine Tesla de înaltă tensiune. “Prevăd o dezvoltare a maşinilor de zbor care să o depăşească pe cea aautomobilului. Mă aştept la o contribuţie importantă a domnului Ford larealizarea acestui progres. Problema locurilor de parcare şi a drumuriloraglomerate va fi rezolvată. Turnuri de parcare se vor înălţa în marile oraşe,iar şoselele se vor înmulţi doar atât cât este nevoie. În final, şoselele vordeveni inutile pentru că civilizaţia va abandona roţile pentru aripi”.“Copilul visurilor lui Tesla”, cum numea inventatorul maşina sa de zbor, aşteaptă să fie redata oamenilor. 

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb