Vanzarile segmentului rafinare si marketing (R&M) au crescut cu 15% comparativ cu prima jumatate a anului 2009, datorita cresterii preturilor si in pofida reducerii volumelor vanzarilor.
EBIT CCA excluzand elementele speciale s-a imbunatatit considerabil fata de 1-6/09 (60 mil lei fata de -383 mil lei), in principal datorita operarii flexibile a rafinariilor, Arpechim functionand in functie de contextul pietei, si datorita optimizarii aprovizionarii, ce au compensat rezultatul mai slab din activitatea de marketing. Mai mult, rezultatul a fost influentat pozitiv si de ajustarea in regimul preturilor de transfer intre E&P si R&M pentru reflectarea corecta a valorii de integrare ridicate a rafinariilor Petrom.
Rezultatul in Rafinare s-a imbunatatit considerabil fata de 1-6/09 datorita optimizarii activitatii operationale a rafinariilor mentionate mai sus. In plus, rezultatul a fost influentat pozitiv si de vanzarea activelor legate de activitatea de petrochimie din Arpechim.
Indicatorul marjelor de rafinare a fost mai mic fata de 1-6/09 deoarece cresterea marjelor de rafinare la benzina si distilate medii a fost anulata de costurile mai mari legate de consumul propriu de titei, ca efect al cresterii semnificative a pretului titeiului.
In primele sase luni ale anului 2010 utilizarea rafinariilor a fost mentinuta la un nivel scazut, de 51%, in principal ca efect al opririi din motive economice a rafinariei Arpechim, de la mijlocul lunii ianuarie pana la sfarsitul lunii februarie si pe parcursul lunii iunie, ca urmare a conditiilor de piata nefavorabile. In plus, rata de utilizare a rafinariilor a fost influentata si de oprirea rafinariei Petrobrazi in vederea realizarii lucrarilor legate de revizia programata, de la inceputul lunii aprilie pana la inceputul lunii mai. Vanzarile totale de produse rafinate au fost cu 27% mai mici fata de 1-6/09.
In activitatea de marketing, rezultatul excluzand elementele speciale a scazut semnificativ comparativ cu nivelul inregistrat in 1-6/09, din cauza reducerii marjelor si a cantitatilor vandute in segmentul comercial, ca urmare a contextului economic nefavorabil.